| Alex1994zzz a întrebat:

am o și eu o problema cu mașina, am un golf 4 1.4 1,6v am fost la mulți mecanici fiecare zice câte ceva. Mie a început sa îmi fiarbă apa la 120-130 c m-am dus cu baie la un mecanic, mi-a zis ca e ventilatorul prima data ca e de la senzor, i-am schimbat senzorul degeaba, după mi-a zis ca garnitura de chiuloasa, după am fost la altul și ala mi-a zis sa îmi scoată termostatul și termostatul era spart innauntrul mașinii și mi-a zis ca pot merge așa cu masina. Dar eu ma gândesc dacă era garnitura de chiuloasa nu îmi bagă apa in ulei sau ulei in apa? Am lasă capacul de la apa desfăcut, am accelerat, nu îmi uda firele, nu presiune, apa nu se încălzește in vas, de asta zic ca nu ar fi garnitura, dar mai e ceva de ce îmi sta apa la 90c dacă eu nu mai am termostat? Ajutați-mă cei care știți

10 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Pai de ce sa nu ai termostat? unul nu e mai mult de 50 de lei.
Vezi ca termostatul este foarte important el inchide si deschide circuitul!
Pe de alta parte daca ai verificat ventilatoarele si sunt bune, adica cupleaza pe toate treptele (1 mai incet, 2 mai tare), urmatorul pe care eu l-as suspecta ar fi radiatorul spart.
Daca e radiatorul spart, cumpara unul nou, schimbi antigelul si montezi si alt termostat, o sa fie alta treaba.
Daca nici radiatorul nu e, nu stiu, dar nu e ok sa mergi fara termostat, ala nu a vrut sa se complice dar trebuie scos si pus unul nou! Poate chiar de acolo este buba!

| alex495 a răspuns (pentru Simpatic):

Termostatul, mare imbecil mecanicul ala nu poti merge asa. Ai noroc ca nu mai sunt 40 de grade afara sau ca poate mergi putin zilnic, iti zic eu ca in stilul asta se va arde da, garnitura la chiulasa si poate si sa fiarba la un moment dat la o cursa mai lunga motorul

| Alex1994zzz explică (pentru alex495):

Pai am mers cu termostul blocat 120 de km dar cu caldura la maxim acum o luna de zile

| Alex1994zzz explică (pentru Simpatic):

Pai ventilatoare cred ca merg doar pe trepta unu

| Simpatic a răspuns (pentru Alex1994zzz):

Daca ventilatoarele sunt in regula si nivelul de antigel este in regula, dupa ce pui neaparat un termostat nou si DACA face la fel, sfatul meu este sa dai afara si sa verifici RADIATORUL. Am patit in trecut la o masina second-hand cumparata de mine (unul dintre motivele pentru care eu numai cumpar sh) si tot asa se incalzea motorul desi aveam antigel maxim, am tot schimbat si una si alta si ventilatoarele si naiba, stii care era problema? faptul ca radiatorul fusese inlocuit de fostul proprietar cu unul de o capacitate mai mica, astfel el nu facea fata motorului putin mai mare fata de care fusese el proiectat.
Poate nu este cazul aici la tine, dar problema tine in principiu de radiator.
Asa ca repede schimba termostatul si numai merge cu masina pana nu-l schimbi si apoi vezi ce bube are radiatorul caci sigur are pierderi pe undeva, mai ales daca masina ta nu are scut, asta ca sunt masini la care fabricantul nu a proiectat si scut de plastic si atfel pietricele care sar pe dedesubt in timp performoreaza radiatorul care oricum este din niste lamele foarte foarte subtiri.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Numai tu stii ce ai povestit aici.
Termostat spart in circuit nu e ceva cu care sa poti merge, bucatile din el pot opri apa sa mai circule.
Garnitura de chiulasa "dusa" se manifesta prin cel putin una din simptomele urmatoare:
-presiune pe instalatia de racire
-ulei in antigel
-antigel in ulei
-fasait pe langa blocul motor
-antigel care "dispare".

| relian a răspuns:

Omule daca apa fierbe aia arata ca apa nu circula prin radiator, ori ventilatorul nu se roteste la turatia normala.

Deci ori e termostatu, ori ventilatoru.Mecanicu ala de unde stie el ca termostatu era spart? Pai daca e spart inseamna ca blocheaza apa sa circule,dar ma mira cum se poate sparge un termostat.

Problema ta este ca tu ne spui ce ti sa zis de anumiti mencanici.Du-te schimba termostatu,scoate pe ala,verifica este intreg sau ce e acolo. Daca e spart cum zice ala,atunci poate ca a blocat radiatorul,in cazul asta trebuie sa schimbi si radiatoru.

Chestia e ca trebuie sa se uite cineva care se pricepe,ca stie cei ala un termostat spart. Termostatu nu stiu daca se sparge,nu este casant,cel putin partea din interior.Dar cine sa sparga.

Deci apa ta nu circula prin radiator,de aia se ridica temp. Pompa de apa nu cred sa fie de vina, bine nu este esclus, teoretic ar putea si pompa sa nu mai pompeze apa laughing unia or sa zica cum?
Simplu acea turbina sa se desfaca dupa ax, ceea ce nu prea se intampla, dar teoretic vorbind ar putea si atunci se roteste doara axu nu si turbina.

Nu stiu la ce macanici ai fost, probabil ceva gen vraci laughing

| Panamax a răspuns:

Radiator ineficient.
Daca s-a umplut de mizerie atat la exterior cat si la interior nu mai raceste cum trebuie.
Masina poate functiona si fara termostat pe timp de vara daca are probleme cu racirea.
Daca sta la 90 e ok

| Alex1994zzz explică:

Am fost ieri la un mecanic de mi-a pus alt termostat mi-a făcut și schimbul de antigel prima data îmi trecuse peste 90 apa după mi-a făcut aerisirea și de ieri nu mai am treaba cu ia Nu mai depeșaste peste 90, dar azi de dimineața când am plecat cu mașina in 5 6 minute s-a ridicat apa la 90 mi-a mai zis cineva ca sonda de temperatura nu indica bine sa fie oare așa?

| costyxman70 a răspuns:

Culer nefunctional sau radiador infundat.