| Adriana9393 a întrebat:

Bună ziua lume. Eu nu înțeleg de ce mașinile second-hand de 2-7 ani au preț așa de mare? De exemplu un Opel Mokka din 2015 era la 7000 euro înainte și acum e la 10.000 euro, cum vine asta? Nu trebuia să fie mai ieftină sub 7000 euro? Până și în străinătate e același preț. Care e treaba cu prețul la mașini second-hand? Opel Mokka X din 2017 e la 12.000 euro, ce rost are sa dai pe un Opel Mokka cu 10.000 euro în loc să dai 12.000 euro pe Mokka X ( 2000 euro în plus)?

27 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

In multe orase din UE s-a limitat sau chiar interzis circulatia masinilor vechi.
Din acest motiv, masinile ieftine (mai vechi) sunt mai putin cautate, cererea fiind tot mai mare pentru masinile mai noi, mai putin poluante.
Cererea fiind mai mare decat oferta, preturile cresc.

| Adriana9393 explică (pentru Bula):

Europenii au salarii mari și își permit mașini noi dar noi romanii nu ne permitem ca ei. E cu totul altceva. happy E o prostie. Dar mai bine sa dai mii de bani pe o mașină nouă-nouță decât pe una de 3-5 ani, nu?

| Bula a răspuns (pentru Adriana9393):

Cei destepti iau masinile noi in leasing, cu toate avantajele ce decurg. happy
Daca faci niste calcule in timp, iti poti da seama de ce.

| Adriana9393 explică (pentru Bula):

De ce în leasing? Care sunt avantaje? happy

| Bula a răspuns (pentru Adriana9393):

Abvantajul major este ca masina se poate schimba inainte de expirarea garantiei (deci circuli mereu in masina noua), deci nu te costa reparatiile si reviziile.
Daca calculezi costurile de intretinere pe termen mai lung (peste 5 ani), cu intretinerea si reviziile adunate la pretul masinii, impartind la numarul de luni trecute (amortizare), ajungi la suma apropiata cu ratele de leasing sau le si depasesti (asta pe langa faptul ca nu mai circuli cu masina noua).

Evident, trebuie sa-ti faci calculele inainte de achizitionare.

| Adriana9393 explică (pentru Bula):

Înțeleg. Și dacă îți dau un exemplu : noul Clio 2020 care costă 134 euro în leasing pe 5 ani, deci Clio are preț de 15.000 euro, merită?

| Bula a răspuns (pentru Adriana9393):

In 5 ani te costa 8040 euro.
Merita si mai mult, daca schimbi masina dupa 2 ani. happy

| Adriana9393 explică (pentru Bula):

Cum? Poți schimba mașina cumpărată în leasing după 2 ani? Dar nu trebuie sa plătești leasing ul până la ultima rata? Nu așa ești obligat?

| Bula a răspuns (pentru Adriana9393):

Leasing-ul presupune plata in rate, DAR doar dupa plata ultimei rate iti intra in proprietate. Daca renunti la masina, aceasta ramane proprietatea firmei de leasing (se considera ca doar ai inchiriat-o).

Deci, fata de cumparare in rate (unde devii proprietar din momentul preluarii masinii), in cazul leasing-ului platesti lunar un fel de chirie si doar dupa plata ultimului termen prevazut in contract vei deveni proprietarul... unei masini deja uzate (e drept: uzat de tine).
Iar daca esti chirias, poti schimba obiectul inchirierii oricand.

| Adriana9393 explică (pentru Bula):

Nu știam. Mama a zis să nu mă risc cu leasing ca trebuie plătit mult și mai dai de doua ori plata. Nu știu ce.

| Bula a răspuns (pentru Adriana9393):

Studiaza problema, fa calcule si decide in cunostinta de cauza.
Varul meu din Germania asa circula, totdeauna cu masina noua. happy

suntserios
| suntserios a răspuns:

Te obliga cineva sa cumperi un anume model dintr un anume an?
Ce compari tu acolo sigur au acelasi nr de km, aceleasi motorizari si dotari? Ca tu doar ai aruncat niste preturi si atat

| Adriana9393 explică (pentru suntserios):

Nuuu. Era o întrebare happy

| Adriana9393 explică (pentru suntserios):

Dacă nu înțelegi întrebarea mea, nu mai scrie.

| romeo78 a răspuns:

Simplu, suntem o țară de samsari, care umflă prețurile pentru profitul propriu.
Dar, mai este o problemă. Până la Dieselgate, SUV-urile în procent de peste 90% era vândut cu motorizări diesel.
Noile generații încep să folosească hibrid sau electric.
Iar, samsarii speculează această situație, aducând SUV diesel ieftin din Occident, care a început să pună restricții la modelele diesel, iar în țară îi măresc prețul și cu 50%.
Iar, dacă Duster are un preț mare, este pentru că oamenii au înțeles că doar sigla este Dacia, dar modelul este Renault.
Așa cum au iubit primele Dacii făcute din piese Renault, așa și acum iubesc Dacia.

| Adriana9393 explică (pentru romeo78):

Din ce tara aduc ei mașini ieftine?

| romeo78 a răspuns (pentru Adriana9393):

În general din Germania. Dar, și din Franța, Austria.

| Adriana9393 explică (pentru romeo78):

În Germania sunt mai scumpe ca la noi.

| romeo78 a răspuns (pentru Adriana9393):

În toate țările de origine ale unei mărci auto, sunt de obicei scumpe față de alte țări. Cererea și oferta. Ori mașinile nemțești au un renume care le țin prețul ridicat!

| sofisis a răspuns:

Opel Mokka nu a fost niciodata in viata ei 7000 euro. Mai ales noua. Era undeva la 16.000 varianta de baza si ajungea pana la peste 20.000

| Adriana9393 explică (pentru sofisis):

Ba da, a fost. Fiindcă urmăresc zilnic pe mobile.de sau autoScout24.de, a fost la 6500-7000 euro dar prețul a crescut mult din cauza unui motiv. Ce e nou e nou

| sofisis a răspuns (pentru Adriana9393):

Eu am vrut sa imi iau in 2017 noua. Era intre 16.000 si 20.000.
Nu stiu nici un model de SUV sub 10.000 euro.
Draq 7000 nu e nici Duster nou. Cum sa fie Mokka?
Nu stiu ce urmaresti tu dar cu siguranta NU sunt masini noi alea.
Cred ca tu urmaresti site-uri de licitatii...

| Adriana9393 explică (pentru sofisis):

Duster se vinde deja de la 5000 euro second-hand, cea prima generație. Uită-te pe olx sau mobile.de. Tu te referi la Mokka X (nou) aia costa peste 16.000 euro, eu zic de Mokka vechi din 2014. Exista alte suv-uri sau crossovere sub 10.000 euro.

Răspuns utilizator avertizat