|

Buna ziua, oameni buni! Am si eu o intrebare pentru dvs!



Intentionez sa achizitionez un autoturism de tip 8+1 (trafic, vivaro etc) in scopul de a face naveta zilnic la lucru pe o ruta de aprx 100 km dintr un oras in altul. (100 km dus-intors).



Este nevoie de firma pentru asa ceva?



Tin sa subliniez faptul ca masina nu va face alta ruta, sau aceeasi ruta de 10-15x pe zi (rechineala),ci doar dimineata dus si la terminarea programului intors. Strict pentru echipa de serviciu.



In cazul in care trebuie firma,aveti cunostiinta de ce tip,acte,etc. am nevoie? 



Am mai citit posturi legate de asta,dar majoritatea sunt pentru transport international, sau alte chestii de genul iar pe mine nu ma intereseaza aceste aspecte

8 Raportează Evaluează
Răspuns Câştigător
| a răspuns:

Licentele de transport persoane sunt greu de obtinut, fiind vorba fie de maxi-taxi, unde exista licitatii pentru trasee, fie de taxi, unde trebuie taximetru, tarife standard, etc.
Mai exista si varianta curselor la cerere, insa iti trebuie o gramada de hârțoage pentru fiecare deplasare, iar taxele si impozitele sunt mari, bineinteles.
De cand s-a infiintat ANAF-ul, nu prea mai exista metode prietenoase de afaceri mici (pfa, ii, af), orice activitate neinsemnata este considerata buna de plata (impozit, tva), asa ca au inventat niste proceduri de declarare, calculare si urmarire, ca e mai ieftin sa platesti amenzi de fiecare data cand esti prins 'la negru', decat sa incerci sa fii in legalitate, si sa platesti contabil, consiliere si impozite. Plus ca atunci cand si societate, controalele vin mai multe si mai dese decat daca te plimbi 'nevinovat', 'in scop personal'.

7 răspunsuri:
| a răspuns:

Nu este nevoie neaparat de o firma, este nevoie ca tu sa fii angajat la o firma, indiferent pe ce post dar sa ai si atributii de transport a echipei.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru Ioandelasal):

Nu am atributii de transport in cadrul institutiei. Institutia nu are nici un fel de legatura cu faptul ca facem noi naveta. Noi am ales sa lucram acolo, deci noi venim cu fonduri proprii, fara decontari etc

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru CatalinPRO):

Daca este asa nu-i o problema, o poti face in continuare.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Nu ai nevoie de firma, poti detine si utiliza astfel de masini in scop personal.
Problema de "rechineala" se ridica in momentul in care ridici necunoscuti din diverse locuri, si ii duci in diferite destinatii. Daca ai doar colegi de munca in masina, si ii cunosti pe toti, nu prea poti fi considerat 'rechin'.
Varianta cea mai usoara de autorizare a cursei, ar fi subinchirierea autoturismului de catre firma la care lucrati, si incadrarea ta ca sofer, in fisa postului.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Bun,dar totusi,sa nu am probleme,in cazul in care nu ma inteleg politistii ca asta fac, nu e rechineala, nu ar fi mai simplu sa deschid o firma si sa iau un atestat transport persoane? O fi chiar asa greu de obtinut?
Treaba cu firma nu o pot face, este o institutie de stat, din domeniul apararii. sa fiu mai explicit dar in acelasi timp subtil?

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Spre exemplu: transport persoane, cursa externa ocazionala. Nu intern, nu am treaba cu orasul.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică:

Cel mai bun raspuns posibil! Multumesc mult, m-ai lamurit!

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează