| Admiral0 a întrebat:

Când are mașina consum mai mic, când o ții în frână de motor sau pe liber? Sau nu e vreo diferență, frâna de motor fiind mai avantajoasă doar dacă vrei și ai posibilitatea să încetinești fără frâna de serviciu?

9 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

O lasi in frana de motor sa nu consume nimic, partea stresanta e cand ajungi aproape sa opresti si incepe sa tremure motorul pentru ca e subturat. Oricum chiar daca o lasi pe liber sau in viteza acelasi consum scoti nu e stres.

| Admiral0 explică (pentru mgtow):

Tata are calculator pe bord și când lasă în frână de motor nu e instant consumul 0, scade treptat și până să ajungă la 0 e nevoit să accelereze. Bun, si mașina-i veche, 2002 sau 2003. La astea noi îs convins ca stă altfel treaba.

| mgtow a răspuns (pentru Admiral0):

Nu inteleg cum motorul in viteza merge fara sa primeasca carburant in el, freaca uleiul fara nimic apoi in N trage putin. Si in viteza trebuie sa consume ceva pentru ca scad turatiile singure

| baru a răspuns:

Consumul este acelasi...

suntserios
| suntserios a răspuns:

Pe liber masina consuma
in frana de motor nu

| Holiday a răspuns:

La masinile moderne, in momentul in care efectuezi frana de motor, consumul este 0(zero). Se intrerupe alimentarea cu carburant. Pe liber ai consumul de ralanti.

| Frank51 a răspuns:

Am să mai repet și eu încă o dată că să clarificăm, pentru că majoritatea oamenilor încă au impresia că pe liber nu consuma. De fapt în frână de motor atunci când rotile antrenează motorul consumul este într-adevăr zero, pe liber consumul este cel standard de 0.5-1l/h.

| siriusblack98 a răspuns:

Prima variantă. Frâna de motor ajută la economisirea carburantului.

| badpanda a răspuns:

Daca mergi doar cu frana de motor mergi gratis.