| Nimeni10 a întrebat:

Care credeți ca e mai buna Passat b5 sau Passat b6?
1.9 tdi sau 2.0 tdi

20 răspunsuri:
| mirceakitsune a răspuns:

B6

| Adrian5575 a răspuns:

B6 are brate mai putine, motorul este transversal (manopera la distributie e putin mai ieftina), este mai nou, etc.

| Frank51 a răspuns:

Oricare daca este intretinut corespunzator, desi motorul de 1.9 este putin mai fiabil.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Passat b5 e o idee proasta, construita la o calitate buna. Adica o masina de rahat.
Passat b6 e o idee buna, construita pe calitate 0, cu piese netestate. Adica inca o masina de rahat.
Nu sunt nici macar masini, bune in nici un caz.
1.9 TDI era candva un motor bun, dar a ramas la nivelul tehnologiei de tractor Universal U650
2.0 TDI e un motor misto, dar care nu tine.
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm sau BMW E90 sunt masini foarte ok fata de Vulzvagin.

| OldSoul a răspuns:

Passat B5 1. 9tdi.
Motoarele sunt mult mai fiabile fata de cele de 2. 0TDI.
Tablaria e mult mai buna fata de B6.

Si totusi, e ceva mai"clasica" adic, etrieri normali, contact normal.
Astea sunt doua din hibele de la B6.

| Nimeni10 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

De e60 2.0 de 163 de cai ce părere ai, sunt modele la 5000-6000€

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Nimeni10):

Se conduc foarte misto, sunt mici si comode.
Nu am intretinut nici unul, dar oricum, pentru felul in care merg, sunt peste orice VW.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru OldSoul):

Dar suspensia facuta de un ceasornicar de la b5, si amplasarea motorului in grila de la radiator, ti se pare "clasica", sau avantajoasa?
La suspensie mai ales, au pus bratele alea inutile pe fata, dar pe spate a ramas tot cu punte.
La b6 au gandit masina mult mai bine, dar au renuntat complet la calitate.
Renault avea buton Start/stop din anii 2000, astia in 2006 au inventat cheia care intra cu totul, si bineinteles ca tot ce e nou/modern pe VW, se strica laughing
Si nici la b5 nu aveai liniste dpdv electronic, mereu se bulea senzorul nivelului de lichid de frana, si cel de ESP de sub volan. Erori in bord ca la prosti, detaliu normal si la Golf 4.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Nimeni10):

Am uitat sa recomand, daca esti tentat de Passat, mai bine te orientezi spre Skoda Octavia 2, ca ai multe avantaje:
-suspensie misto
-spatiu comparabil cu b6
-confort
-motoare 1.9 TDI dar si 2.0 TDI
-frana de mana e mecanica (nu ai probleme cu ea)
Eu unul sunt foarte pretentios, dar in Octavia 2 chiar m-am simtit bine. Mecanica ei e la fel ca la Golf 5, dar la mers e ca Passat b6.
Tabla e proasta la Octavia 2, dar nici b6 nu e mai bun.

| OldSoul a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Decât sa ma lase mașina în drum din cauza blocatorului de coloana, sau a unui etrier defect, sau sa se ducă pompa de ulei, cu tot cu motor, eu prefer sa dau un ban în plus când ii schimb distribuția, sau când ii schimb bratele.
De asta am și facut aceasta recomandare.
Cat despre senzorii de care zici tu, cât am avut Passat b5, 5 nu mi-a picat niciun senzor.
În doi ani, cât am avut mașina aia, cu peste 400. 000km la bord, i-am făcut doar distribuția, consumabilele, și atât.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru OldSoul):

La a mea (motor AFN) a cedat din start garnitura de chiulasa, apoi chiulasa cu totul, apoi pompa de injectie, apoi injectoarele, apoi s-a spart o fulie de la accesorii si a spart radiatorul + vascocupla, au prins joc bratele care fusesera schimbate de putini km, etc.
Socotind confortul lipsa pe care il ofereau scaunele, a fost cea mai proasta masina pe care am avut-o, urmata in clasament de o Octavia 1.
Tot in jur de 400. 000km a avut si al meu, arata bine, dotari de Suedia, nerulat in RO, intretinut. Am incercat sa trec de la Vectra A la Passat b5, dar de prost ce a fost Passat, am mai mers cu Vectra A inca un an si ceva, apoi am trecut la Focus 1, care bate Passat b5 la majoritatea capitolelor.

| OldSoul a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Al meu a fost AWX, PD. Eu am fost mulțumit.
Știi cum e, mult tine și de noroc.
Cat despre brate, asa e, dacă-s puse firma proasta, în 5000km bat iar. Dacă-s cele mai scumpe, mai duc 100. 000km

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru OldSoul):

Erau montate in Suedia, si aveau sigla Audi pe ele... Intr-adevar, masina a stat degeaba un an, dar nu era cazul sa se strice atatea, nici daca statea 5. Eu cand am luat-o am schimbat fluide si curelele, iar in semn de recunostinta au inceput defectele.

| OldSoul a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Conteaza mult cum a fost intretinuta, si norocul.

De curand am patit si eu ceva probleme cu o masina, ceva mai noua.

Am cumparat-o stiind ca bate volanta, am acceptat.
Odata luata, am scos numere rosii, ce sa vezi, afara fiind cald, cand o calcam putin, se urca si apa la temperatura, presiune in instalatie nu facea.
Am fost la mecanic, am pus kit ambreaj nou, aproape 1000€, am luat pompa de apa, a dat mecanicul distributia jos sa o inlocuiasca, surpriza, pompa era buna, bun, a considerat ca termostatul e de vina si l-a inlocuit.
In drum spre casa, incantat ca am scapat de probleme, i-am dat putina forja mai aproape de casa, dar ce sa vezi, brusc, a inceput sa nu mai traga, am pus putin diagnoza chiar acolo, vad eroare pe turbina, sterg eroare, dau sa merg mai departe, la fel, nu trage, mai facea si un zgomot ciudat, intr-un final, ajung acasa, ma uit pe ici pe colo, ma gandeam la un furtun spart sarit, nu vad nimic, sun mecanicul, si imi zice sa-i duc masina ziua urmatoare, zis si facut, ma duc, o verifica si el pe la vacuumuri totul bun, dar tot nu trage, eh, ii las masina acolo sa o urce pe elevator sa vada pe la furtune.
Dupa ceva timp ma suna, si imi zice ca-i turbina.
Cauze, fie lipsa de ulei, fie supraincalzirea motorului.

Alti bani, alta distractie, problema remediata.

Am mai mers cu masina asa, cu strangere de inima, apa nu urca peste 90, dar cand opream motorul, inca mai mergeau ventilatoarele.
Bun, intr-o alta dupa amiaza, ma indreptam spre casa, ce sa vezi, apa iar trecuse de 90 de grade, dupa parerile mele de amator, imi parea ca se incinge exact cand isi face regenerare dpf-ul, bun, dar deja era prea des.
Mai intreb un mecanic, zice sa merg la un alt tip, sa verific ce-i cu filtru ca poate e infundat, nu circula gazele, si de acolo problema.
Cat de cat era logica si varianta asta.
Insa am mai intrebat la cineva, mi-a zis o varianta, varianta aia o mai gasisem de pe net, si m-am pus sa desfac botul, am desfacut botul, am dat radiatorul de la clima jos, am desfacut intercoolerul de radiator, si ce sa vezi, o galeata plina de mizerie depusa intre intercooler si radiator, ei bine, de acolo era problema.

Si uite asa, din cauza la rahatul ala de mizerie, puteam sa bulesc intregul motor, daca nu chiar si turbina a picat din aceeasi cauza.

Aaa, sa nu mai zic ca acum imi pare ca si turbina asta fluiera rolling on the floor

| Nimeni10 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am auzit de 2.0 tdi cod motor BKD ca nu are probleme cu pompa de ulei sau injectoare, motorul asta nu s-a pus pe Passat decât pe golf, a3 si Skoda

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Nimeni10):

Nu le stiu problemele in functie de coduri, parerea mea e ca merita unul de putere mai mare, si tinut din scurt, pentru ca toate problemele lor sunt discutate, si se stiu rezolvarile.
In principiu, cam toate 2.0 TDI cu injectie PD au turbinele suprasolicitate (deci pusca, si e bine sa faci upgrade), injectoarele sunt si ele cu termen limitat de viata, dar le vezi pe tester, si poti merge cu ele mai obosite, pompa de ulei trebuie verificata de un mecanic, si am inteles ca poate fi pus axul intr-o alta pozitie, dupa ce a capatat putina uzura, si mai merge mult asa, fara sa o schimbi (doar am auzit, nu am facut treaba asta).
Mai trebuie sa fii atent la ele cand umbli la chiulasa, pentru ca materialul e slab, de exemplu bujiile daca au fost stranse aiurea, se rup sau se strica filetul, si ai batai de cap. Volanta e cu masa dubla la ele, dar asta nu e o problema, pana si ALH are volanta cu masa dubla; cand incepe sa bata, trebuie schimbata.
Cam toate 2.0 TDI mananca ulei multisor, probabil din cauza turbinei. Si 1.9 TDI cu injectie PD mananca destul ulei, eu cred ca din cauza ca motoarele alea merg supraalimentate la valori foarte mari (ating si peste 2 bar). La fel si motoarele TSI/TFSI, consuma mult ulei.

| Nimeni10 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

De 2.0 fsi 150 cai care e pe Passat b6 știi ceva de ele

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Nimeni10):

Nu stiu, eu eram tentat de 2.0 TFSI si mi-au zis multi sa stau cuminte...

| Nimeni10 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

De 2.0 CR după 2009 ce părere ai

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Nimeni10):

Am facut doar diagnoze la ele, pareau ok toate.