anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Ce părere aveți despre mașinile electrice aici și acum?

24 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Urate, slaba autonomie, nu au aspect sport si vin in 5 usi. Partea buna e ca au tractiune AWD (rotiile accelereaza simultan) dar designul atat interior si exterior e deplorabil. Tot benzina as accepta, doar daca ar scoate una pe curent sa arate in conditii gen https://www.youtube.com/watch?v=0vq6KEOIiMg in 3 usi

| siriusblack98 a răspuns (pentru mgtow):

Dacă ar lua modelele de mașini existente și le-ar face electrice, ar fi o chestie. Un Chevrolet Impala sau un Mustang electric. Aia da. Dar să umble și la autonomie.

| mgtow a răspuns (pentru siriusblack98):

500km autonomie e suficient pot zice sau https://www.tesla.com/roadster cu 1000km autonomie dar costa cat un apartament luxos. Scoti trapa de sus cu mana si o pui cand vrei

| zilog a răspuns (pentru mgtow):

Bine bine face detoate si bate si cuie
dar daca eu am des adica in fiecare zi clienti pentru care in general merg o medie de 400 Km sa ajung la el si inca 400 Km sa ma intorc de la clientul respectiv.
ce fac daca eu sigur dar sigur de tot in mod normal in 3 ani fac 350 000 Km garantat!
Cum fac ca masinile astea am inteles ca trebuiesc date la gunoi la 350 000 Km
din ce bani o sa imi cumpar eu o alta masina daca eu consum una la maxim 3 ani

Cat ma costa pe mine pe Km cu tot cu curent rulmenti lichide de parbriz asigurari vinete ce o mai fi alte taxe si impozite pret pe Km 1 euro dus si 1 euro in tors
cand clientul meu se asteapta sa dea doar in cazul in care ii rezolv problema maxim maxim 300 euro
asta tinand cont ca mergem 2 ingineri si alocam 1 zi sa conducem pana acolo si inca 1 zi sa ne intoarcem de la clientul respectiv
si el nu vrea sa platesca nimic implus fata de acei 300 euro doar in cazul in care se rezolva problema
dar in cazul in care nu se rezolva problema totul este suportat de mine pe riscul meu

cum vezi acesta situatie in care sa zicem ca 1 din 4 clienti nu se poate face absolut nimic
si asa este traditional in domeniul meu daca nu se rezolva problema clientul sa nu plateasca absolut nimic si nici unul dintre clienti nu ar fi dispus sa platesca ceva pentru deplasare sau curent electric sau benzina sau orice in cazul in care nu se rezolva problema. am uitat sa spun ca 1 din 6 clienti nu mai raspunde la telefon dupa ce am mers sa zicem 400 Km dus special pentru el si suntem la poarta lui ne spune ca ne-o da prin gusa ca era stecherul scos din priza si ca asa este el jmecher ca este varul lui Ponta sau ca nu vrea sa ne dea banii pe munca prestata sa il dam in judecata ca asa e el mecher ca e varul lui ponta si ca e jmecher si se trage de sireturi cu altii jmecheri celebri si incepe cu amenintari. asa ca pana la urma suntem si f i si cu banii luati
asta insemna ca eu o sa pierd banii pentru transprotul respectiv si uzura masinii respective care costa o gramada de bani pe care in maxim 3 ani sunt constrans sa o dau la gunoi!

| Violleta2022 a răspuns:

Vorbim de Tesla sau de Prius?
La care te referi?

| anonim_4396 explică (pentru Violleta2022):

Toate in general. Si e bine sa vorbim si de cele mai obisnuite, ca Tesla e mai mult doar un vis pentru multi dintre noi oamenii de rând.

| Violleta2022 a răspuns (pentru anonim_4396):

Priusul de exemplu are alimentare dubla, atat electric cat si pe benzina sau motorina. Ca atare, cand s-a consumat energia electrica, poti schimba imediat pe benzina.
Asadar, chiar nu vad a fii o porcarie, cum o numesc cei care habar nu au de fapt cum functioneaza o asemenea masina, atata vreme cat afirma ca nu te duce prea multi km si-i moare motorul, neavand de fapt ideea ca inginerii auto nu sunt prosti sa faca o masina inutilizabila, dupa ce se consuma energia electrica, trecand automat pe benzina sau motorina.
Am avut ocazia sa testez atat un Prius cat si o Tesla si pot spune ca nu-i nici o diferenta vizibila la condus.
Din fericire, in tara asta sunt mai la toate benzinariile prize electrice cat si prin centrele de cumparaturi.
Toyota Prius chiar este o masina fiabila si merita luata in considerare, fiind foarte populara si accesibila pentru tot omul.
Tesla in schimb este o masina scumpa, pe care o pot sofa doar cei cu bani, dar isi merita pretul pentru calitatea oferita.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Una buna
pacat ca nu suntem intr-o tara care pune la dispozitie si infrastructura pentru asa ceva.

| Sofer a răspuns:

O parere buna pot spune dar inca nu imi permit una. sper sa ajunga accesibile peste ceva ani.
imi place Tesla Model S (facelift 2016) P90D (539 CP) cu o acceleratie incredibila de doar 3 secunde 0-100 kmh.

| siriusblack98 a răspuns:

Slăbuțe. Eu fac zilnic undeva la 100km sau chiar peste deci nu m-ar ajuta un titirez din ăla. Să nu mai zic că nici modelele nu sunt prea reușite din punctul meu de vedere.

| zilog a răspuns:

O porcarie sunt facute pentru ca oamenii sa nu mai aba independenta de deplasare!
Daca vrei sa ajungi pan in Moskova din Elvetia atunci o sa tot stai sa incarci din loc in loc asa ca o sa iti taie ideea de a te mai deplasa. iar trenul costa 1 euro/Km
Nu sunt bune MAI ALES PRIN FAPTU CA ACUMULATORII LOR SUNT TOCATI SI ZEAMA DIN EI SE ARUCA DIRECT IN RAU cand ajunge masina la reciclat pentru ca in majoritatea cazurilor nu prea se respecta nimic la centrele de reciclare
pana si frigiderele care fac gauri in stratul de ozon se taie conducta direct cu sficul si freonul este lasat sa iasa in atmosfera.

Ce sa iti mai zi cat de mult polueaza sa fabrice acel acumulator!?
Cat beneficiu aduce el mediului?
Cat de mult polueaza sa toace si sa topeasca acel acumulator in furnale care degaja toti acizii in atmosfera prin faptul ca pe ei ii intereseaza sa recupereze doar metalele din acel acumulator.

| NotNamed a răspuns (pentru zilog):

Sunt la inceput. Deocamdată autonomia unei masini electrice de la tesla este de 500-600km iar peste doi ani vor aparea cele care vor tine peste 800km.

| zilog a răspuns (pentru NotNamed):

Cat cosa masina respectiva?
Cati Km traieste masina respectiva!?
Care sunt costurile mele pentru 100 000 Km facuti cu masina respectiva?
Cand trebuie sa o dau la gunoi!?

Daca impart pretul masinii la Km pentru ca sa imi pot cumpara alta cand se consuma cu tot cu curent piese service asigurari cat o sa ma coste pe mine pe Km tinand cont ca mie imi trebuie sa merg 100 000 Km in medie / an!?

| NotNamed a răspuns:

Una foarte buna. Poluare 0, Taxe 0, Investesti cateva mii in panouri fotovoltaice la tine acasa si iti incarci masina gratis acasa multi multi ani de acum inainte. Tesla va veni peste doi ani cu bateri care tin mult mai mult si se vor incarca mai repede, masinile tesla au pilot automat care pentru un prototip se misca excelent, design.ul masinii e wow wow wow, mașinile electrice au mult mai mulți cai putere si aia fiind electrici, adica ii foloseste pe toti din prima cheie nu ca la cele pe ardere interna de le creste treptat prin numarul de turații si nu in ultimul rand...sunt ale dracu de silentioase. Masina visurilor mele este o tesla.

| Anuket a răspuns:

O părere bună, am văzut una, era făină, un hibrid, dar nu cred că-mi voi permite prea curând.

| al0o0o0 a răspuns:

Clar acest gen de masini sunt viitorul. Avand in vedere ca rezervele de petrol se imputineaza incetul cu incetul asta este cea mai buna alternativa.Clar recomand, dar din pacate in Romania inca nu exista destule statii de incarcare care sa permita circulatia unor astfel de vehicule.Totusi,cu timpul, in cativa ani cu siguranta se va rezolva aceasta problema.

| Februar30 a răspuns:

Masinile sunt fiabile, dar o problema e bateria. Cand se uzeaza trebuie schimbata si costa aproape cat o masina.
Probabil sunt ceva planuri de cumparare, sa nu iesi prea tare in pierdere, habar n-am, nu m-am interesat.

| NotNamed a răspuns (pentru Februar30):

Atat puneti pret pe autonomie si pe baterie de parca e o problema reală. Este o problema că autonomia este de minim 500km si peste 2 ani depășind 800?
Ce problema sa aiba bateriile in ce privește durata de viață? Macar stii ca un acumulator auto are o durata de viață de peste 350.000 km adică 10 ani? Habar nu aveți despre ce vorbiți dar o faceți ca sa induceti lumea in eroare. Si dupa tot voi sunteti aia care comenteaza "a ca planeta se polueaza", "a ca covid nu exista ca asa știu eu", "a ca aia nu e asa ca is eu nostradamus".

| zilog a răspuns (pentru NotNamed):

Pe cuvantul meu de onoare ca eu cu un logan si cu un tico in total in decurs de 3 ani am facut 35000 Km in total!
Le-am faramant pana la urma le-am dat la fiare vechi gata sa ales praful de ele,
Noi treceam pe acasa doar ca la boxe sa din cand in cand in rest tot timpul si ziua si naopatea eram aproape numai in mers in alergatura de la un client la altul
Stateam la client sa zicem 20 ore in medie munceam in continu apoi dormeam putin in masina si gata hai repede la drum, si la o medie de 3 clienti mai mergeam din cand in cand si pe la cate o pensiune hostel bordel ceva ieftin sa mai facem cate un job si sa mai dormim si noi ca oamenii intr-un pat.
asa ca ce ar fi fost sa am masina asta de 350000 Km ar fi inseamnat ca in 2 sau 3 ani sa o dau la gunoi!?
Hai sa zicem ca media de profit era de 75 euro / zi asta bani curati care ramaneau dupa ce scadeam benzina conumabile uzura masinii mancare hoteluri si orice alte cheltuieli
de ce spun asta
pentru ca noi castigam mai mult in ziua in care munceam
dar clientii fiind atat de departe poate ca ne costa cate o data pe noi 200 euro benzina sa ne ducem si 2 zile de mers cu masina pana la clientul respectiv si 200 euro benzina sa ne intoarcem si inca 2 zile.
Asa ca zic ca profitul era de 75 euro /zi de inginer din acest profit fiecare trebuia sa mai si traim sa mai si platim chirie la apartamentele noastre si sa mai intretinem cate o femeie sa mai dam si pentru copii
asa ca din ce bani am fi putut cumpara repede o alta consumabila adica o alta masina?

SAU ALT FEL SPUS CAT COSTA O ASEMNEA MASINA SI CATI KM SE POT FECE CU EA?

IA IMPARTE COSTUL LA CEI 350000 KM SI ZIMI CATI BANI VIN PE KM
Sa vedem daca se justifica sa o dau la gunoi dupa 350 000 km
si cat ma costa pe mine masina respectiva
daca masina respectiva

AJUNG CU MASINA ELECTRICA SA MA COSTE 1 EURO / KM?
ma refer cu toate consumabilele curent rulmenti ulei tampenii ce mai consuma si ea!?

UNDE AJUNG DACA AM IN MEDIE DE MERS 400 KM DUS PANA LA ORICARE DINTRE CLIENTI SI 400 KM INTORS ata inseamna 800 euro cost ca sa merg cu masina electica ca sa imi permit sa cumpar alta cand o sa se consume!?

| PringAloe a răspuns:

Parerea mea este ca, masinile electrice vor lasa in urma masinile pe benzina/motorina, sunt pro masini electrice si daca as avea un buget mi-as cumpara una, insa din pacate in Romania infrastructura nu este una potrivita pentru aceste masini, sunt putine statii de incarcare si majoritatea incarca foarte greu, mai nou a aparut dacia electrica care are un range 200-250km si la cate statii se gasesc e putin cam stresant sa te deplasezi pe distante lungi, poate cu timpul o sa avem si noi o infrastructura mai buna pentru aceste masini.

| anonim_4396 explică (pentru PringAloe):

Da, de acord. Par a fi o idee buna, dar încă nu sunt fezabile. Poate doar daca mergi in oraș pe distanțe mici 10km să fie bune de ceva. În rest la drumuri lungi rămâi cu ea pe drum, chemi platforma. Nici macar in SUA nu este o infrastructura prea buna, doar la Tesla mai e cât de cât posibil ca au niste incarcatoare mai rapide si montate in mai multe locuri, la celelalte brand-uri nici macar atat. In România sunt deocamdata numai la nivel de mașini de oraș de mers pana la piața sau pana la munca, de obicei ca masina secundara pentru cei care-si permit.

| relian a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu prea este adevarat ce spui.Sa stii ca de regula masinile electrice,maia les acum,cei care fabrica astfel de masini,daca nu vin cu o autonomie de sute de mile nu au nici o sansa.
Deci din ce am vazut,ma refer la cele c are se vand,au autonomie ca si o masina pe benzina,adica o masina pe benzina cu un rezervor face x km,ei si astea electice trebuie sa faca la fel ca cele pe benzina sau motorina,altfel nu au sanse,cum spui tu,
La inceputuri asa era, te plibai prin oras, dar acum nu mai, toti care vor sa vanda, iar sa vinzi aia trebuie sa faci cum, sa duci bateria cat duce si benzina masina.
Cauta si vezi o tesla are autonomie de 300-400 mile, cam tot atat face si un rezervor de benzina.
Faptul ca tu trebuie sa stai mai mult sa incarci bateriile este adevarat, dar dupa 3-4 sute de mile de regula iei pauza,intri undeva sa maninci sa mais tiu eu la baie etc,destul timp ca masina sa se incarce.
Problema este cu prizele de incarcare,pentru ca nu sa ajuns la o intelegere,deocamdata fiecare cu priza lui,dar asa am citit ca se urmareste chestia asta,dar probabil cum nu-s asa de multe sau mai multe doara tesla,aia is pastreaza prizele lor.
Deci cam asta este viitorul,adica autonomie cat mai mare,altfel nu ar avea nici o sansa.
Dar problema masinilor electrice sunt bateriile,deocamdata nu poate inlocui toate masinile pentru ca nu-i materie prima,trebuie o alta baterie,altceva decat Li,ceva care se gaseste mai din ambundenta.
Nu stiu daca asta este viitorul al masinilor electrice, totu tine daca se inventeaza noi baterii, altele decat cele actuale.
Mai bune ar fi cele pe hidrogen, dar si acolo sunt probleme, dar daca sunt rezolvate, hidrogen avem la greu.

| zilog a răspuns (pentru anonim_4396):

Sa zicem ca eu am avut ani in care am dormit numai in masina datorita faptului ca trebuia repede sa ma teleportez prin prisma JOB-ului in Ucraina Elvetia Austria si Toata Romania si din cand in cand in Grecia. Sa zicem ca aveam sofer.
Cum as fi putut sa ma teleportez 150 000 Km / an daca ar fi fost electrica?

| Lamar a răspuns:

As vrea sa-mi cumpar una. big grin
La roman ii place cuplu, deci sper sa dispara diesel-urile odata si romanii sa inceapa sa cumpere electrice. Pika-pica-chuu.