| Mario1994 a întrebat:

Ce părere aveți despre VW T-cross? Am găsit exact modelul (Style) echipat cu motor de 1.0 tsi, 4x4, full la 16.000 euro, merită? Să o iau în leasing? P

16 răspunsuri:
ardnaxur1961
| ardnaxur1961 a răspuns:

Ce masina e aia 4x4 cu motor de 1.0? Nu prea cred sa existe asa ceva.

| Holiday a răspuns:

Nu exista T-Cross 4X4.

| johnnny123 a răspuns:

Poate mai întâi ar trebui să înțelegi ce este și cum funcționează leasing-ul.

Americanii au un joc de cuvinte, "leasing=fleecing". În traducere, leasing-ul este ca și cum ai tunde o oaie. Cu alte cuvinte, firmele care oferă leasing-uri își chelesc clienții de bani.

Leasing-ul este de departe cea mai scumpă formă de a opera un vehicul. Pentru că clientul suportă atât dobânda, cât și deprecierea masivă a vehiculului și profitul vânzătorului, iar la final nici măcar nu deține mașina decât dacă plătește diferența.

Vânzătorii de mașini fac mult mai mult profit din leasing-uri decât din vânzarea mașinilor plătite cu banii jos. Din acest motiv și promovează mult mai agresiv leasing-ul.

| Holiday a răspuns (pentru johnnny123):

"Vânzătorii de mașini fac mult mai mult profit din leasing-uri decât din vânzarea mașinilor plătite cu banii jos."

Nu "vanzatorii de masini" finanteaza leasing-ul. Ei isi iau aceeasi bani pe masina.

| johnnny123 a răspuns (pentru Holiday):

Da? De aia se cheamă "Mercedes Benz Leasing IFN SA", "Porsche Finance" și așa mai departe? Toată finanțarea este integrată la nivel de grup, sau au deal-uri foarte bune cu companii care finanțează și cu care împart profitul.

Și chiar dacă ar fi ca tine, pentru clientul final nu are absolut nici o importanță "cine" este cel care-l chelește de bani. Contează doar că este chelit de bani.

| Holiday a răspuns (pentru johnnny123):

Exista o gramada de companii de leasing neafiliate ca nume unei marci. De fapt cele mai multe sunt asa.
Ideea e simpla de fapt. La un leasing pe 5 ani platesti aproximativ 20% mai mult fata de valoarea imprumutata( nu din valoarea masinii). Aici includem dobanda, comisioane de administrare, blocare CIV, valoare reziduala, etc.
Adica in loc de 20.000 pe loc, platesti 24.000 in 5 ani.

| johnnny123 a răspuns (pentru Holiday):

Ideea nu este chiar așa de simplă de fapt. Este interesul lor să o prezinte ca fiind simplă, pentru ca oamenii să nu pună mâna pe pix și să-și facă niște calcule mai atent.

Dacă ți-ai luat o mașină în leasing și încerci să mă convingi (sau să te convingi pe tine mai degrabă) că ai făcut o afacere bună, nu o să reușești.

Dacă ai puțin timp/curiozitate și înțelegi engleza ascultă-l pe omul ăsta care este un expert în finanțe și explică foarte clar tot mecanismul leasing-ului cap-coadă, cu cifre la nivel național: https://www.youtube.com/watch?v=t1NaDucAXIg

Și nu contează că se referă la piața din SUA, principiile leasing-ului sunt aceleași peste tot.

| Mario1994 explică (pentru johnnny123):

Nu știam. Mulțumesc frumos că m-ai informat. Mai bine iau una cu banii jos la mana a doua. Tot fier e. laughing

| Holiday a răspuns (pentru johnnny123):

Ce nu precizeaza nenea ala e ca masina isi pierde valoarea indiferent cum e achizitionata. Si daca o cumperi cash, valoarea ei scade cu aceeasi viteza. Cum am spus, discutia e doar pe DIFERENTA de cost. Adica aia aprox 20%.
Dar cand ai nevoie ACUM de 1, 10, sau 50 de masini in companie, care iti vor aduce bani, merita din plin sa optezi pentru leasing. Chiar daca ai avea banii sa le cumperi cash, in general e mai bine sa-i pastrezi si sa-i redirectionezi catre alte lucruri care iti pot produce mai mult decat cei 4% cheltuiti cu leasingul pe an.

| Nemessys a răspuns (pentru Mario1994):

Eu zic ca mai bine iti faci un imprumut in banca si dupa te duci sa iei masina cu banii jos. Asta e alta chestie. happy

| Mario1994 explică (pentru Nemessys):

Nu vreau să îmi fac împrumut. Deoarece am bani dar întrebam așa cum e leasing-ul.

| Nemessys a răspuns (pentru Mario1994):

Eu desi sunt,, la inceput" ca sa zic asa, nu cred ca voi apela niciodata la un credit, poate doar in situatii de urgenta, insa daca vreau ceva, prefer sa strang bani si sa platesc cu banii jos.

| Mario1994 explică (pentru Nemessys):

Te înțeleg dar nu merită să faci împrumut de la bancă, pentru că dacă nu înapoiezi banii, îți ia casa și tot ce ai.

| johnnny123 a răspuns (pentru Holiday):

Tu acum creezi un scenariu în care inventezi o companie de transporturi care face bani din exploatarea acelor mașini și în plus este foarte pricepută în investiții financiare și a obținut un leasing extrem de avantajos. Așa poți să-ți imaginezi că absolut orice este profitabil. Este profitabil să dai o vacă pe o boabă de fasole fermecată, dacă apoi te poți cățăra pe vrejul de fasole să furi comoara uriașilor.

Dar nu despre asta era vorba în întrebare. Era vorba despre o persoană fizică, care vrea să-și ia o mașină în leasing pentru uz personal, nu să facă bani din ea.

Iar în acel filmuleț s-a explicat exact ce plătește un om care ia în leasing:

1) Deprecierea mașinii, care este în jur de 60%-70% în 4 ani
2) "Costul de capital", adică dobânda pentru banii pe care compania îi are blocați în acea mașină și nu-i poate folosi
3) Profitul companiei de mașini / companiei de leasing
4) Orice problemă suplimentară cu mașina (prea mulți kilometri, etc.)

Este evident că toate aceste costuri sunt inevitabile, pentru că altfel compania auto/de leasing nu ar putea obține profit.

Iar dacă vrei să discutăm mai concret, uite un calcul făcut cu simulatorul de pe situl VW România pentru o mașină la întâmplare, VW Polo:

Valoare mașină: 13.440 euro
Comision analiză dosar: 297 euro
Avans 25%: 3.360 euro
Durata leasing: 48 luni
Rata lunară totală: 253 euro
Valoare reziduală 20%: 2.668 euro

Deci la finalul celor 4 ani, ai plătit 15.801 euro pentru o mașină de 13.440 euro. Numai că, surpriză! Mașina nu este încă a ta. Ca să devină a ta, mai trebuie să scoți din buzunar valoarea reziduală a mașinii de 20%, adică încă 2.688 euro. Ceea ce-ți duce costurile totale la 18.489 euro, adică cu 37.5% mai mult decât dacă ai fi cumpărat mașina cu banii jos.

| BogdanM275 a răspuns:

Depinde câți km are și anul de fabricație, dar în general merită.

Personal nu ți-as recomanda să o iei in leasing, o variantă mai "bună" ar fi un credit auto.

| cristimaz a răspuns:

Mie personal cred ca motorul ala nu are ce caută pe mașina aia, e un suv in toată regula și nici multi cai nu are sa zici ca se scoate cu asta, eu fiind mai plinuț am o vorba, mașina trebuie sa ma tragă pe mine, nu eu pe ea, așa ca gândește-te