| DirectDinBerceni92 a întrebat:

Ce se intampla daca o masina are garnitura de chiulasa arsa?

Răspuns Câştigător
| 0rlando a răspuns:

În primul rând, trebuie sa scoți bușonul de umplere și sa te uiți să vezi dacă are spumă, caz în care înseamnă că a ajuns lichid de răcire în motor. Dacă ai găsit spumă, verifică și nivelul lichidului de răcire ca să confirmi că de acolo a ajuns apa în motor. Dacă nu există spumă pe bușon, verifică lichidul de răcire, este posibil să-i fi crescut nivelul dacă a ajuns ulei în el.
Dacă găsești fie apă în ulei, fie ulei în apă, înseamnă că garnitura este arsă. De asemenea, verifică și scurgeri de lichide pe exteriorul motorul, exact între bloc si chiulasă, adică la garnitură.

13 răspunsuri:
| Dannyjj a răspuns:

Dacă garnitura de chiulasa este arsă:
lichidul de răcire, se strecoară printre acele canale care au apărut în urma arderii garniturii, acel lichid de răcire poate ajunge în:
-camera de ardere,
-baiade ulei.
Ajungând în baia de ulei, se amestecă cu uleiul, acesta pierzânduşi din proprietăţi(cele de a unge piesele aflate în frecare), de aici se poate gripa motorul, segmenţii duşi la fel şi cu cilindrii, respectiv pistoanele.

Ce simptome apar?
-În vasul de expansiune pot apărea bule(provocate de compresia scăpată din camera de ardere)
-Verifică uleiul de pe jojă, dacă conţine antigel şi sau apă(adică este de o culoare crem şi conţine spumă) atunci schimbă urgent garnitura de ciulasa, este foarte grav dacă a ajuns lichid de răcire în baia de ulei.
-poate apărea ulei în lichidul de răcire(verifică în vasul de expansiune)
-pierzi lichid de răcire, fără să ai un furtun fisurat sau alte cauze asemănătoare.
-Lichidul de răcire fierbe, asta duce la arderea garniturii.
Arderea garniturii de ciulasa poate fi provocată de asemenea de blocarea termostatului, deci în unele cazuri nu este nevoie doar să verifici garnitura de ciulasă.

Aceste simptome cunosc, posibil mi-au scăpat câteva, dar cele menţionate sunt cele mai des întâlnite.

| DirectDinBerceni92 explică:

Pai si cand sa-mi dau seama ca s-a ars?

| 0rlando a răspuns (pentru DirectDinBerceni92):

În primul rând, trebuie sa scoți bușonul de umplere și sa te uiți să vezi dacă are spumă, caz în care înseamnă că a ajuns lichid de răcire în motor. Dacă ai găsit spumă, verifică și nivelul lichidului de răcire ca să confirmi că de acolo a ajuns apa în motor. Dacă nu există spumă pe bușon, verifică lichidul de răcire, este posibil să-i fi crescut nivelul dacă a ajuns ulei în el.
Dacă găsești fie apă în ulei, fie ulei în apă, înseamnă că garnitura este arsă. De asemenea, verifică și scurgeri de lichide pe exteriorul motorul, exact între bloc si chiulasă, adică la garnitură.

| eandopuncttk a răspuns:

O sa iti fiarba apa. nenorocesti motorul

| Bradster a răspuns:

Daca nu-i schimbi gatrnitura, distrugi motorul.

| Iepurila a răspuns:

O schimbi.

| superdorex a răspuns:

Iti fierbe apa in borcan apoi risti sa blochezi chiuloasa si faci motorul praf! Deci e bine sa o schimbi imediat!

| grgdlk a răspuns:

Fierbe motorul in primul rand

| AneeM a răspuns:

Prin gaurelele gariturii chiuloasei circula apa si ulei iar daca se arde aceasta, uleiul si apa se amesteca si motorul se strica. happy

| Boss_Blondu_1987 a răspuns:

Salut am un Seat Toledo din2004 19tdi și am schimbat pompa și distribuție și în sufla apa in borcan de ce nu este nimeni c pe bușon și nici in borcan motorul merge c

eas

| Ana_Llylyk_1985 a răspuns:

Imi urca apa la un bmw e 36 de regula merg 4 5 km si se duce apa pe rosu

| alexlika a răspuns:

Salut!
am un ford mondeo 1.8 diesel 2008 125 cai
si m.i s-a spus ca am garnitura de chiuloasa dusa
dar in schimb masina nu are niciun fel de probleme la prima vedere merg cu ea zilnic si nu imi face probleme nu.mi da cu apa afara nu am ulei in vasul de apa nu am apa in ulei am nu mi se ridica imi sta constant pana in 90 de grade plus de asta am fost intr-un parc de animale safary si acolo am mers timp de vreo 3 ore plus minus numai cu treapta 1 si era si foarte cald si tot nu s-a ridicat apa.
pareri va rog frumos daca se poate!
as ajunge cu ea din Anglia in Romania?

| Hantig_Bogdan_1985 a răspuns:

Salut ma ajuta cineva! am nisan patrol si ami creste temperatura la motor si ami face presiune an radiator poate sa fie garnitura de chiuloasa? Lichidu de racire s-a transformat maro

| Calin_Dumitru_Pastean_1979 a răspuns (pentru Hantig_Bogdan_1985):

Lichidul de răcire se transformă în maro de la rugina din blocu motor