Este acea supapa ce se aseamana cu o valva de roata cu un capacel de plastic, o gasesti deasupra radiatorului de la clima sau pe conducta de inalta presiune, dintre compresor si radiator(condensator) clima! Nu se schimba greu, trebuie vazut de cat este cheia acolo. Poate la masina ta, va trebui sa dai masca jos, difera de la o masina la alta.
Te referi la aerul conditionat de la masini.Dar AC-ul nu are supapa de care tu spui, pentru ca nu este compressor.Asa cum tu te-ai exprimat este ca atunci cind presiunea creste peste o anumita limita o valve deschide si elibereaza afara execsul de presiune.Dar la AC asa ceva nu exista.La AC daca cumva deduc ce ai vrea sa intrebi sint cele 2 porturi pe unde se baga refrigenrant, sau se monitorizeaza sa-i zic asa.Deci daca te uiti bine o sa observe 2 tevi de grosimi diferite si undeva vei vedea ca fiecare teava care e din aluminiu are cite un port ceva mai mare decit valva de la masina si un capacel.Ei teava aia subtire este aia de presiune sau high pressure in engleza, iar aia mai groasa este low pressure.Probabil intreebi ca vrei sa bagi ceva refrigerant. Daca vrei sa faci asta poti baga pe la oricare din cele doua porturi atita timp cit masina este oprita cu motorul oprit. Daca nu poti baga cit scrie pe masina, va trebui sa pornesti apoi motorul iar incarcarea se va face pe la portul de pe teava groasa. Teava aia este suction pe acolo compresorul suge, trage refrigerantul si pe teava subtire il pompeaza sub presiune.Acum portul asta nu se schimba este sudat pe teava deci trebuie sa schimbi teava cu totul.AC-ul de la o masina este exact ca si AC-ul de oriunde de la un apm de la o casa si asa mai departe, doar ca este miniaturizat, bagat in masina. Poate filtru stiu si eu sa te fi referit la el, dar altceva ce tu spui asa ceva nu are.Nu stiu ca masinile sa aiba pressure switch, dar ala este doar o chestie care monitorizeaza presiunea si cind depasete o anumita valoare scoate din functiune compresorul sa nu se arda.Insa ce zic eu nu se afla la AC-ul de pe masini.