| celmaitarenume a întrebat:

Consuma mai mult masina dupa stage 1?
de la 163 la 195 cp?

8 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Softurile bune nu cresc consumul masinii la mers normal, ba chiar il scad.
Dar daca mergi la unul cu 0 studii in domeniu, care pune softuri descarcate de pe forumuri, o sa ai consum mai mare, si fum dupa tine.

| Frank51 a răspuns:

Asa dupa logica ta ce zici? De unde iese puterea in plus? din aer?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Frank51):

Pai turbina ce baga? Cola? Vitamina C? rolling on the floor
Softurile depasesc parametrii de fiabilitate, nu ineaca motorul in combustibil.
Daca un diesel banal din 1900 toamna merge cu 0.6 bar boost, si sa zicem ca are geometrie variabila care facea full boost undeva pe la 3500rpm, un soft comanda geometria sa faca boost mai devreme, mareste amestecul putin mai repede, si il duce pana pe la 1 bar, moment poate in aceeasi proportie de amestec (aer/motorina). Iar rezultatul e o masina mai agresiva la turatie mica, si un maxim de putere mai mare. Daca te bagi doar in combustibil, la diesel poti sa si dublezi cantitatea de motorina injectata, ca daca turbina merge la fel, rezultatul e doar un nor de fum negru, la aceeasi putere (si da, un consum mai mare, degeaba).
Un soft ok care e lucrat mai mult pe partea de turbo si plaja turatie/putere, poate sa iti scada consumul, daca de ex masina pleaca mai bine la 2000rpm, si se sta mai putin cu piciorul pe acceleratie.

| Frank51 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Nu sunt de acord. Turbina este antrenata de gazele de evacuare. Forta cu care este antrenata turbina este strict proportionala cu amestecul din admisie. Daca ratia aerului este marita... nu vad nici-un studiu ca ar scadea si consumul. Nu vreau sa te contrazic, vreau doar niste teste de consum negru pe alb ca sa te cred.

Cu siguranta se poate obtine un consum aproape egal cu cel vechi, dar mai mic in nici-un caz.

Răspuns utilizator avertizat
| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Frank51):

Turbina nu este antrenata de gazele de evacuare direct, ci pe langa o valva wastegate in cazul turbinelor fixe, sau prin geometrie variabila, in cazul masinilor mai noi.
E adevarat ca pana pe la 1500rpm nu se obtine presiune prea mare, dar oricum, motoarele cu geometrie variabila scot boost incepand de la relanti.
Consumul scade din pricina flexibilitatii mai bune a motorului, cum spuneam. Nu e regula, dar de obicei asa se intampla. Inginerii care fac softurile spun ca le optimizeaza. De multe ori pornesc de la proportiile de la ultimul soft dat de producator pentru motoarele create pe blocul motor respectiv. De exemplu, te duci la soft cu Passat 2.0 TDI PD de 140cp din 2006, el o sa lucreze un soft similar cu cel scos de producator prin 2009, 2.0 TDI PD cu 170cp (si o sa faca bucati turbina, ca e VW - caz concret, am patit-o cu Touran).
Masina mea de exemplu este un Opel 1.9 CDTI cu soft stock de 150cp; softul meu e facut cu amestec saracacios pana la 2500rpm, se vede clar in mersul motorului si in consumul instant, ca e gandit sa mearga la turatii destul de mari (2300-3500), acolo are randamentul perfect, pentru a mentine sanatos filtrul DPF. Consecinta este un motor bleg la ture mici, prin oras e un chin cu el. Un soft la motorul asta inseamna clar amestec mai bogat sub 2500rpm, lucru care ar putea scadea consumul datorita puterii mai bune (as pisca acceleratia 5 secunde si as zbura de la semafor), dar ar infunda DPF-ul urgent. Aceeasi motorizare este folosita pe Alfa Romeo sub emblema JTDm (ei au facut motorul), iar acolo vine stock la 180cp, softat duce pana in 220cp. Majoritatea care au softat motorul asta au renuntat si la DPF (ilegal/imoral), si bineinteles ca le-a iesit un motor mai poluant, dar mai economic, si mult mai puternic.
Stiu doua cazuri de 'resoftari' esuate, una la Passat 1.9 TDI de la 110cp la "145cp" dar soft pus direct pe ECU fara nici o constatare facuta masinii (dyno nici vorba), s-a imbunatatit acceleratia dar a crescut grav consumul, si un chip "power box" la un motor 1.9 JTDm care practic marea presiunea in turbo si valorile de injectie hack-uind valorile date de senzorii MAP si FRP (presiune turbo si presiune rampa injectie).
Dar la Touranul softat ca la carte, cu cutie DSG, consumul scazuse de la 7% urban iarna, la 6%, in aceleasi conditii. Pacat ca pocnea turbina stock dupa 20. 000km de la reconditionare.

| danutzu96 a răspuns:

Logic ca va consuma mai mult daca ii dai pedala...

| davidd100dd a răspuns:

In mod normal daca e softata unde trebuie si la pret bun softul, atunci consumul va fi redus...deci da reduce consumul