anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Cum trec ITP-ul mașinile de peste 20 de ani ce le văd pe stradă în timp ce se aud sunete ciudate de la motor și scot fum ca o locomotivă?
Eu vreau să-mi cumpar mașină la 1000 euro în condiții decente ce nu scoate fum, etc, și mi-e frică de ITP. Acei cocalari, cum se descurcă?!

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Iti dau un pont neortodox: cumpara masina diesel de 1000e.
Pentru ca la diesel, noxele sunt imense oricum, iar testarea ITP include doar verificare cu opacimetru, adica un fel de camera care verifica sa nu scoata fum, si atat. Nici un diesel cu injectia ok nu are probleme cu "gazele" la ITP.
Doar daca vezi si tu fum, e o problema. Altfel se admite. Mergi cu motorul cald (te plimbi 20km in drum spre itp, apoi o lasi pornita pana intra in hala). Catalizatorul va fi fierbinte, si va functiona bine. Mergi si turat inainte de ITP, ca sa nu ai cenusa stationara in evacuare; aia iese la prima accelerare mai puternica, si se confunda cu fumul; majoritatea inspectorilor ITP tin cont de acest lucru, si tureaza motorul inainte de a incepe testarea.
In rest, ITP-ul unei masini de 20 de ani e la fel de simplu precum cel al uneia de 5 ani: daca bate ceva, schimbi acel "ceva".
Varsta poate fi o problema doar in cazul in care ai rugina pe caroserie. In rest, totul tine de revizii, iar la masinile de 20 de ani si pret de 1000e, ai preturi la piese ca la biciclete. Cu 1000 de lei schimbi aproape toate consumabilele.
Evita motoarele pe benzina de 20 de ani, la alea se masoara noxele mult mai precis, si putine mai trec.
Dar cum spunea un coleg (nu il aprob, doamne fereste), cu 100 de lei pe langa taxa de 130-150, s-ar putea sa ai o masina mai buna decat crezi.
Intelegi tu.

4 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Șpagă

| Sofer a răspuns:

O mica atenție și aia e.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

50-100 lei spaga

Răspuns utilizator avertizat