De unde sa stim noi ce ii trebuie.
Vezi masina, o analizezi, vezi ce probleme are si pe urma tragi concluzia ce reparatii are nevoie.
Ceea ce arata ca mașina este veche, aia ii cumperi și ii schimbi. Nu e logic? De unde sa stim noi exact ce arata învechit la cazan?
Tu ești un maestru al absurdului... nu știu dacă te chinui să pui întrebările astea sau îți vin în mod natural.
Ca să arate ca nouă trebuie să schimbi/recondiționezi tot ce arată vechi. Surpriză!
Ca sa arate bine trebuie sa o cureti in interior si exterior, sa o dai cu ceara pe caroserie si sa folosesti produse specifice pentru bord si tapiterie. Masina va arata bine, dar toti vor sti oricum ca e o masina veche pentru ca modelele evolueaza, se schimba forma farurilor, grilele de ventilatie, etc. Defectiunile mecanice sunt insa alta poveste. Reparatia lor face masina sa mearga bine, nu sa arate bine.
Il revopsesti sau il polishezi (+ ceruire profesionala).
Inlocuiesti/polishezi elementele de iluminare/semnalizare. Mai pe scurt, il duci la detailing.
Ce este rupt/spart/lipsa, inlocuiesti cu piesa noua sau impecabila.
Faci o revizie detaliata cu:
-toate fluidele (antigel, ulei, lichid servo si frana)
-garnituri daca exista scurgeri
-articulatii, suspensie si franare, daca prezinta semne de batranete.
Cam atat ar fi de facut, daca iei o masina in stare buna, aflata deja in circulatie, cu motorul bun.
Daca ai motor uzat: se desface si se curata, se inlocuiesc segmentii, cuzinetii se rectifica scaunele supapelor, arborele (vibrochen) si planeitatea chiulasei, apoi se monteaza garnitura de chiulasa noua, si fluidele.
Daca ai transmisia uzata, se inlocuiesc piesele uzate cu un cost mai mic, asa:
-cutia, grupul sau cardanul se cumpara din dezmembrari autorizate, cu garantie;
-planetarele se reconditioneaza folosind piese noi (capete, daca e posibil), sau se inlocuiesc complet
-setul de ambreaj se inlocuieste complet, cu tot cu placa de presiune si volanta, cu piese noi, din magazin.