| StefanDrg1996 a întrebat:

De ce sunt mașinile electrice asa scumpe? Si dupa ce ca sunt scumpe mai au si autonomia mica si nici nu găsești suficiente stații de încărcare

26 răspunsuri:
| Simpatik a răspuns:

Sunt scumpe momentan peste cativa ani o sa fie accesibile oricui aproape bine mai putin taranoilor care au vw 1 ca are rezervorul mare si incape multa motorina in el.

| Harfagre a răspuns (pentru Simpatik):

Abia peste 30-50 de ani or să fie accesibile aproape oricui. Dacă nici Germania nu are decât 360.000 de mașini electrice în prezent, România nu va avea nici peste 20 de ani un asemenea număr de mașini electrice.

| Simpatik a răspuns (pentru Harfagre):

Exagerezi ca peste 30-50 de ani, astea hibride sunt deja accesibile celor cu dare de mana, cele full electrice in 10 ani o sa aiba un pret micut chiar si pentru Romania, stiu destui care dau 60.000 de euro pe o masina la mana a doua diesel, cu banii astia iti poti lua deja o electrica, dar unii vor lux si sunt si prosti nestiind ce inseamna un lucru nou, daca ei saracii au vazut masini noi doar in filme nu stiu ce sa faca cu una noua si chiar daca multi au bani daca sunt prosti prostia tot spre lucruri aiurea ii trage

| Harfagre a răspuns (pentru Simpatik):

Nici măcar nu e vorba de preț, e vorba de capacitatea de producție.

Romania are vreo 9 milioane de mașini înmatriculate, din care peste 3 sferturi (78% ) sunt mai vechi de 10 ani. Acum scrie tu singur în cât timp o să aibă România înmatriculate 1 milion de mașini electrice.

Faptul că știi tu "destui care dau 60.000 de euro" e egal cu zero. Câți știi în total? Știi tu măcar vreo 10.000 de astfel de oameni? tongue

Ca să-ți faci o idee despre câte mașini se produc în România:

"In luna ianuarie 2021, au fost produse in Romania un numar de 38.431 autoturisme, o scadere de -10.71% fata de ianuarie 2020 respectiv 43.043 unitati. Dintre acestea 19.809 unitati au fost produse in uzina Dacia de la Mioveni si 18.622 unitati au fost produse de uzina Ford de la Craiova."

https://acarom.ro/blog/category/statistici/

| Simpatik a răspuns (pentru Harfagre):

Cum le stii tu pe toate domnule statistician, pe mine nu statisticile ma intereseaza ci faptul ca lumea o sa cumpere electrice dar cei care au bani momentan de electrice de astea gen tesla sunt cocalari care cumpara masini de lux diesel cum un exemplu mercedes s-class ultimul model si lista poate continua cu modele noi de seria 7 diese, porsche panamera etc
Dar stiu si faptul ca autonomia inca nu este satisfacatoare, cand se va ajunge sa faci 2000-3000 de kg cu o incarcare a bateriilor atunci cu siguranta vor incepe sa dispara tare de tot motoarele cu combustie interna

| Harfagre a răspuns (pentru Simpatik):

Numai din faptul că vrei să faci "2000-3000 de kg cu o incarcare a bateriilor" rezultă că ești pe altă planetă happy

Presupunând că vrei să faci 3.000 de km cu o singură încărcare, îți trebuie o baterie de 3 tone (!) la o Tesla Model 3. De unde iei atâta amar de Litiu?

Nu e nevoie să te intereseze statisticile, dar ar trebui să te intereseze că 75% din banii de la pompa de benzină îi dai pe impozite (TVA + accize). Știi ce se discută în UK despre taxarea mașinilor electrice? Că or să pună o taxă pe distanța parcursă, ca să compenseze diferența între motoarele termice și cele electrice.

UK încasează în fiecare an 36 de miliarde de lire din accizele pe carburant, din care numai 9 miliarde se cheltuie cu drumurile, restul rămân la bugetul național. Plus TVA-ul, care rămâne integral la bugetul național. Cum crezi că se mai descurcă statele europene, fără miliardele astea de euro din taxele pe petrol?

Tu trăiești într-o lume paralelă, în care ai impresia că România ar putea avea 1 milion de mașini electrice mâine, dar nu-ți imaginezi că toate străzile ar trebui sparte pentru a îngropa noile cabluri electrice care să asigure asemenea cantități de energie electrică.

Hai să facem un pariu sănătos, pe care să-l ții minte toată viața: România nu va avea 1 milion de mașini electrice nici măcar în 2050, iar ție o să-ți fie rușine în fața nepoților că visai la asemenea aberații ca 3.000 km cu o singură încărcare.

Tu nu înțelegi ce este acela 1 kilowatt putere electrică, dacă nu înțelegi câtă energie electrică se consumă doar pentru faptul că plimbi și bateria după tine pe stradă. Știi ce baterie ar trebui să aibă un TIR electric, ca să se comporte la fel ca unul de azi pe motorină? O baterie de 17 tone! Nu i-ar mai rămâne decât 5 tone capacitate de transport pentru marfă, în timp ce TIR-urile actuale pe motorină transportă 22-23 tone de marfă.

Mașina electrică e doar o jucărie drăguță și scumpă pentru oameni cu bani, exact cum e Tesla astăzi. Iar asta nu se va schimba în următorii 20-30 de ani.

| Simpatik a răspuns (pentru Harfagre):

Nu cred ca am pus bine punctul pe i dar nici tu, cred ca voiam sa zic ca se va putea ajunge la autonomie mult mai mare decat cea din ziua de azi si chiar la 2000-3000 de kg la o incarcare full folosind alte tipuri de baterii nu cum sunt cele litiu, se va descoperi cu siguranta si un alt tip de material chimic si eventual polimeri care or sa prelungeasca aceasta autonomie, totul inclusiv bateriile acestea se dezvolta si se fac cercetari, masinele electrice puteau foarte bine sa se lanseze si prin anii 80 sau mai devreme dar din anumite considerente nu s-a vrut.
Faptul ca tu zici de 20-30 de ani se poate sa fie adevarat sau poate sa nu fie bine, te pot intreba de unde stii? dar prefer sa ramana retoric.
Te asigur ca dupa planeta asta sunt.
Nu ma interseaza actual ce greutatea ar trebui sa aiba o baterie care ar duce 2000 de km ci cu tehnologia adecvata se va ajunge sa aiba autonomie mare si ele sa fie mai subtiri, daca tehnologia nu ar fi evoluat uite exemplul smarphonurilor care sunt mai subtiri decat telefoanele din anii 2000 cu mult au baterie de capacitate mult mai mare si bateriile lor sunt MULT mai usoare, deci e posibil.
Dar nu cu litiul neaparat ci cum am spus se va descoperi si altceva care va fi poate mai bun, mai eficient dar fiind vorba de cercetare va implica nu doar costuri ci si timp.
Pana atunci singura solutie va fi si este realizabila sa se faca multe statii de incarcare, si problema autonomiei va fi rezolvata cand ai statie de incarcare pretutindeni, atunci romanii isi vor cumpara masini full electrice in detrimentul altor masini la fel de scumpe dar cu ardere interna.
Si nu am zis nicaieri de 1 milion de masini ai scos-o de la tine, nu am dat cifre.
O situatie de compromis par hibridele, dar eu nu as cumpara asa ceva datorita incarcarii inutile cu sisteme si senzoraie plus motor dual, prefer masina pe benzina.

| Harfagre a răspuns (pentru Simpatik):

Încearcă să înțelegi un lucru simplu: dacă ar exista vreo baterie-minune, am vedea-o astăzi în laptop-uri și în telefoane mobile.

Presupunând că în clipa de față ar exista în vreun laborator o asemenea baterie-minune, e nevoie de măcar 5 ani ca să o vezi pe laptop-uri sau pe telefoane mobile. După care e nevoie de încă 20 de ani pentru ca elemenții-minune să ajungă folosiți și în bateriile de la mașinile electrice.

Chimia nu e o știință nouă, în urmă cu 40 de ani profesoarele de chimie spuneau că s-ar putea face niște baterii foarte performante folosind litiu și uite că astăzi tot asta folosim, litiu, că n-a mai apărut niciun element chimic nou între timp tongue

Nu se pot face 100.000 de stații de încărcare în România, încearcă să înțelegi și asta. Tu de ce nu locuiești într-un conac cu 25 de camere, nu ți-ai pus niciodată problem asta? tongue

| Simpatik a răspuns (pentru Harfagre):

Cred ca previziunile tale sunt reale, nu zic nu pe mine m-au convins.
Dar iarasi spui prostioare, nu am zis de atat de multe statii de incarcare, dar cu timpul daca oamenii de afaceri si statul se implica se vor face si statii suficiente, nu 100k ci suficient cat avem nevoie, nu cred ca Romania are nevoie de atatea statii dar in fine, nu stiu cate benzinarii sunt de ex. in Romania ca total dar nu sunt 100.000 nu? pe acelasi principiu, fiecare benzinarie sa fie dotata cu statie de incarcare de asta sa vezi atunci ce tare o sa fie.
Eu nu fac lobby pentru electricele full ca nu imi plac asa de mult poate acel cuplu care este instant dar in rest nu sunt fan si iti spun si de ce pentru ca eu vreau sa aud sunetul motorului, vreau sa aud cum face o masina preparata, vreau sa aud cum suna o toba dedicata sport pe masina mea si suna bestial, electricele la acest capitol sunt pipi in drum fara sunet fara nimic, sunt ca apa fara nuanta. Dar cand vor fi "obligatorii" atunci vrem nu vrem cumparam si asa ceva.
Ideea de la care am plecat eu pana sa ne pierdem in statistici a fost ca romanii si mai ales cei bogati prefera inca sa cumpere masini second hand scumpe diesel sau benzina si nu masini noi electrice iar raspunsul l-am dat in randurile de mai sus si anume unii asa sunt genetic niste pampalai si cumpara SH desi isi permit o masina mai slabuta dar noua la aceeasi valoare de bani (am dat si exemplul celor 60.000 de euro pe o masina SH) iar altii ca si mine nu vor o masina electrica pentru ca nu au unde sa o incarce, mai ales cand mergi la drum lung ce faci!?
Eu nu locuiesc intr-un conac de 25 de camere pentru ca nu mi-l permit si daca mi l-as permite mi-as face doar 5-6 camere o villa luxoasa pentru ca restul ar fi risipa de bani iar eu nu-s grandoman.
Momentan am 2 apartamente ce insumeaza 5 camere si e mai mult decat suficient ca pot dormi unde vreau laughing

| Harfagre a răspuns (pentru Simpatik):

Vezi că ai mai sus comentariul despre stațiile de benzină și stațiile de încărcare din Germania, fă un efort și citește-l.

Dacă Germania nu poate instala între 440.000 și 843.000 de stații de încărcare, atunci nici România n-o să poată instala 100.000. Iar mașinile electrice sunt aceleași, n-o să ai tu în România mașini mai performante ca în Germania, care să necesite mai puține reîncărcări.

Tot în acel comentariu e și numărul de stații de benzină din Germania, 14.118, mari și late. Chiar nu se vede din asta că stațiile de încărcare sunt extrem de ineficiente?

Dacă în materie de locuințe nu ești grandoman, de ce în materie de mașini simți nevoia să fii grandoman? tongue

Energia se află deja stocată în combustibilii fosili, iar densitatea energetică de la motorină sau de la gazul natural e deja foarte mare. Crezi că poate fi vreodată mai ieftin să arzi combustibilii ca să produci energie electrică, să instalezi mii de kilometri de cabluri ca să transporți energia asta, să o stochezi după aceea în baterii-mamut și să o folosești ca să miști cu ea o mașină? Nu e clar că va fi întotdeauna mai ieftin să arzi direct motorina, exact atunci când ai nevoie de ea și numai atunci când ai nevoie de ea?

Sistemul energetic național pierde energie electrică în neștire, chiar dacă nu se încarcă nicio baterie în timpul ăsta, iar o baterie se descarcă și singură, chiar dacă nu miști deloc mașina de pe loc. În timp ce motorina o găsești întotdeauna intactă în rezervor, dacă n-ai avut de mers cu mașina. Cum îți explici că taxele și impozitele fac motorina de 4 ori mai scumpă decât costul ei real de producție? Nu ți-e clar cât e de ieftină la origine?

| Jassmina a răspuns:

Pentru ca au de fapt 2 sisteme de alimentare, 2 motoare si tehnologia este foarte noua, de aceea sunt atat de scumpe.
Statiile de incarcare nu sunt o problema, fiindca masinile sunt dotate si cu rezervor de petrol, asa ca, imediat cum au terminat energia electrica se comuta automat pe petrolul din rezervor.
In mare, procesul este asemanator cu cel de gaz/petrol, daca iti amia duci aminte.

| relian a răspuns:

Probela is bateriile,sau mai exact materia prima din care se fac bateriile.
Masinile electrice pe bateriile acuale nu-s de viitor,ar fi doar daca sar gasi un material foarte raspandit din care sa le faca, altfel nu vad viitorul cu litiu.
De autonomie au autonomie cat si cele pe benzina, cel putin eu asa vad la tesla, nu stiu la altele cat au.
Deci daca ai autonomie cateva sute de km nici nu ai nevoie de statie, incarci acasa laughing doara cand pleci pe undeva in vacanta, in rest daca stai prin jurul stanii nu esti curios de statii de incarcare.

| Wr3nch a răspuns:

Pentru ca e mult mai scump sa faci un motor electric si baterii de cursa lunga in loc sa trantesti un motor obisnuit si un rezervor.

| Harfagre a răspuns (pentru Wr3nch):

Bateriile "de cursă lungă" sunt în esență baterii de laptop. Numai că într-o baterie de laptop ai 4 sau 6 elemenți, în timp ce într-o Tesla Model 3 ai 2.976 sau 4.416 elemenți.

| Holiday a răspuns (pentru Wr3nch):

De fapt nu motorul e scump, bateriile sunt foarte scumpe inca.

| relian a răspuns (pentru Wr3nch):

Zici tu ca e mai scump sa faci un motor electric decat unul termic?laughing inseamna ca nu ai vazut motor electric.
Bine fabricantii de masini clasici fac motoare electrice de zici cas OZN-uri, se complica f mult pentru nimic laughing asta pentru ca inginerii si proiectantii lor merg pe ideea aia a motoarelor termice, nu au inlocuit oamenii, pe cand tesla foloseste un motor f mic din asta f simplu, ala sia adus ingineri elelctrici nu de motoare cu ardere interna asa i-a facut pe titi smecherii astia care se dau rotunsi mercedez, bmw audi si care mai sunt.
Ai vazut un motor Tesla? Linga mine e magazin in mall au 2 masini, una fara capota sa vezi motor, transmisie si una normala, motoru ala l-ai luat in mana si fugi cu el laughing este un motor trifazic parca, nu-ti vine sa crezi lnu stiu este un motor sincer il cumpar cu 1 mie de de dolari laughing bine nu conteaza doara motoru, dar ca idee Tesla i-a facut pe toti.Eu asa am citit la unia care studiau problema cum de fabricantii clasici fac motoare electrice la marimea celor termice si Tesla un motoras simplu si f mic, unde pui ca o masina tesla face orice masina sport ferari sau de care o mai fi laughing

| Harfagre a răspuns (pentru relian):

Dpdv tehnic, mașinile Tesla sunt foarte performante, nu asta e problema.

Problema este că ei vindeau cu 100.000 de dolari mașina pe vremea când îi costa 155.000 să o fabrice, iar mai târziu vindeau cu 35.000 de dolari mașina pe care îi costa 55.000 să o fabrice.

La primele 200.000 de mașini Tesla vândute în State, subvenția primită de cumpărător era 7.500 de dolari, dar e adevărat că și alți producători au beneficiat de subvenția asta, tot pentru primele 200.000 de mașini electrice vândute.

Problema ar fi că banii ăștia vin de la mașinile cu motoare termice. În State, cam jumătate din prețul carburantului la pompă constă în taxe locale, statale și federale, iar în UE cam 70-75% din prețul carburantului la pompă constă în TVA, accize și TVA la accize (!).

| raMLesS a răspuns:

Ca nu se scot pe banda rulanta asa cum ies cele pe combustibili fosili, si sunt foarte putine companii care fabrica masini de genul.
Costurile de fabricatie sunt mari, acestea au tot felul de sisteme foarte performante, iar research-ul facut pentru ele e de asemenea foarte complex si scump, si sa nu mai zic ca pretul lor e asa mare datorita si faptului ca masinile electrice sunt ceva relativ noi.
Tesla de exemplu, ofera niste performante la fel de bune sau poate chiar mai bune decat masini de cateva ori mai scumpe decat ele.
Nu e deloc scumpa comparand cu ce poate, Tesla model S prinde 100km/h in 2.3 secunde, adica mai repede decat un Bucatti Veyron, Lamborghini, Porsche, McLaren, etc... si masinile alea sunt de la 300.000 de euro in sus, ajungand sa coste si milioane.
Asta e topul oficial: https://en.wikipedia.org/......celeration

Au autonomia relativ mica, dar le incarci aproape pe gratis, iar in unele zone chiar gratis, sa numai spun ca nu ai impozit de platit la ea, si ca nu trebuie sa iti bati capul cu intretinerea, aici nu ai piese in miscare cum sunt restul masinilor, nu ai de schimbat uleiul, nu ai curea de distribuție sau ambreiaj, pompa, etc... mentenanta ei este foarte ieftina.
Ca nu gasesti statii de incarcare asta e... traim in Romania, nu e vina companiilor de masini electrice ca nu au implementat petardele astea mai multe statii, nici nu intru in amanunte ca imi vine sa borasc.

| Harfagre a răspuns (pentru raMLesS):

Las-o mai ușor cu "petardele". Germania are 14.118 stații de benzină și 27.730 stații de încărcare, dar i-ar trebui măcar 70.000 de stații de încărcare. Deși nu sunt decât vreo 360.000 de mașini electrice în toată Germania.

Stațiile de încărcare sunt extrem de ineficiente, comparativ cu stațiile de benzină. În 2013 Merkel promisese că vor fi 1 milion de mașini electrice în 2020 în Germania, dar uite că nu sunt decât o treime. Deși subvenția pentru o mașină electrică atinge până la 9.000 de euro în unele cazuri.

Pentru 2030, un studiu susține că Germania ar avea nevoie între 440.000 și 843.000 de stații de încărcare publice, pe lângă încărcările de-acasă. Este absolut imposibil să recableze cineva toată Germania cu circuite electrice care să suporte o asemenea sarcină. Poate doar într-o sută de ani, nu pentru 2030.

| Zuzu1991 a răspuns:

Regula de 3 tripla in piata libera
cu cat un produs se vinde mai mult, cu atat devine mai ieftin
dovezi sunt cu tona, cel mai dur e ca, mai bine iti cumperi un laptop nou decat sa repari unul iesit din garantie, pentru ca, daca ai nevoie de o piesa unica modelului ala de laptop, te costa mai mult decat laptop-ul, de ce? pentru ca aproape nimeni nu cumpara NUMAI piesa aia, asa ca trebuie adusa pe comanda speciala si la pret mare in afara transport

cum asta e tehnologie inca noua, nu au vanzari, inca, insa, se pare ca to[n]ti vor sa treaca pe tehnologia asta, veche, de 40 de ani (prin anii 80 au facut o masina electrica foarte fiabila, buna SI IEFTINA, dar cum insemna ca se ducea dracu' industria petrolului, i-au dat in cap)

| DaniTDCI a răspuns:

Deoarece costurile pentru fabricatie sunt destul de mari, piese scumpe etc, eu daca as fi inventator si as scoate o masina electrica, sa zicem ca as baga in ea 30.000 euro, nu ar fi logic sa o pun spre vanzare cu 25.000

| badpanda a răspuns:

Totul se face pentru bani. Faza cu poluarea este de ochii lumii.
Anvelopele si franele polueaza si ele la fel ca la orice masina.
73% din energia electrica din Europa este inca produsa cu combustibili fosili.
Productia unei baterii polueaza cat o masina normala in 8 ani.
Unul care foloseste o masina electrica polueaza ca o locomotiva dar nu stie pentru ca este ignorant.

https://playtech.ro/2018/masini-electrice-poluare-baterii/

https://www.greenpeace.org/......pulberate/

https://www.go4it.ro/......-16514609/

| Mirel4412 a răspuns:

Platesti mult, dar iti scoti investitia in 5-10 ani fata de o masina pe benzina

| ScofieId a răspuns:

Pentru ca bateriile sunt extrem de scumpe.

| Harfagre a răspuns:

În primul rând fiindcă bateriile sunt turbat de scumpe. O baterie de Tesla Model 3 e formată din 4.416 elemente individuale tip 2170 și cântărește singură 480 kg. Mașina electrică trebuie să transporte în permanență bateria aceea de aproape 500 kg, chiar și când e descărcată tongue

| Valorosul69 a răspuns:

Sunt noi

Întrebări similare