Constati in primul rand ca tot completezi ulei, si acesta tot scade.
Cauti scurgeri de ulei in jurul motorului, iar daca nu gasesti, te uiti ultima data in antigel, sa vezi daca e curat. In cazul in care antigelul are niste pete ca de smantana in el, inseamna ca problema e garnitura de chiuloasa, scapa uleiul in circuitul de racire.
Daca nu sunt scurgeri, si antigelul e curat, inseamna ca uleiul e 'mancat' de motor. Mai exact, uleiul ajunge sa fie ars din cauza uneia/unor piese dintre urmatoarele:
-turbina; este alimentata cu ulei sub presiune pentru a se invarti cu usurinta, iar daca e uzata, iese uleiul pe langa ax, si poate ajunge in evacuare, sau mai rau, poate ajunge in partea de compresor a turbinei, unde se transforma in combustibil, si poate chiar sa o "ia pe ulei" motorul, adica sa se tureze foarte tare, si sa nu se opreasca nici cand scoti cheile din contact (vezi cazuri pe youtube);
-ghidurile supapelor; mai exact niste garnituri, care ar trebui sa nu lase uleiul sa intre in cilindru, pe langa supape. In timp, acestea se uzeaza, si mai scapa ceva ulei, se observa in primul rand la pornirea motorului, poate scoate un norisor de fum albastru/alb;
-segmentii; pe pistoane sunt mai multi segmenti, printre care cate unul (sau doi, depinde de motor), care ia ulei pe el pentru a unge cilindrul; deasupra lor, sunt alti segmenti, care au rolul de a sterge acel ulei, pentru a nu ajunge in capul pistonului, unde are loc arderea. Daca acesti segmenti de stergere se uzeaza, din miscarea sus-jos al pistonului, ajunge ulei in capul pistonului, si arde deodata cu amestecul carburant.
Deci, simptomele sunt simple, observi o scadere periodica pe joja (legata de numarul de km si sportivitatea cu care ai condus), iar in functie de gravitatea uzurii, ti se poate aprinde becul "check engine", poate iesi fum alb sau albastru pe toba (cel negru e de la alimentare defecta), iar bujiile, daca le scoti, nu mai au acea culoare caramizie, de la caz la caz, pot fi negre 'afumat', pot fi incarcate cu ulei, sau cu un fel de piatra sfaramicioasa.
Scade nivelul uleiului.
Asta observi verificand joja.
Dar e bine de stiut ca, in unele cazuri, diferenta se poate vedea la 200 de km, in alte cazuri la 2000 de km.
Fum de culoare albă emis de eșapament, poți verifica ambalând mașina până în zona roșie (da brusc dintr-o dată ) și vezi ce culoare are fumul emis.
alex495 întreabă:
anonim_4396 întreabă: