| Whitesnake99 a întrebat:

Masinile sunt la fel de grele pe ambele parti (si stanga si dreapta)? Ma gandeam daca producatorii iau in calcul cazul in care este doar soferul in masina si are o greutate considerabila, sa zicem 100 kg, nu s-ar dezechilibra distributia greutatii, prezentand astfel riscuri in curbe spre exemplu? Este prevazuta deci o contrageutate standard pe partea pasagerului? Dar la aplicatiile cu motor amplasat transversal si cutia in prelungirea acestuia? E mai grea pe partea cutiei?

5 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Evident nu, de ce ar face asta? Intr-adevar, ar echilibra masina atunci cand e condisa de un individ de 200 kg. Dar problema ar reaparea imediat ce individul se urca in dreapta, avand la volan pe fiica lui de 40 kile, iar in dreapta spate pe frate-so de 240.
Deci nu, nu este prevăzută o contragreutate, ci o suspensie proiectata sa ofere stabilitatea necesara indiferent de modul de distribuire a greutatii pasagerilor.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Mi se pare ca majoritatea au un dezechilibru cu minus pe partea stanga, pentru greutatea soferului, in cazul in care merge singur.
Dar in timpul mersului, si mai ales in curbe, masa se transfera in functie de fortele care i se aplica (centrifuga, inertie, etc). Asadar, nu prea mai conteaza cat cantareste masina pe fiecare roata, daca in viraje oricum greutatea se pune pe rotile aflate in partea opusa deplasarii.
Daca vreodata ai condus o masina cu un rulment de roata uzat, galagios, poate ai observat ca in virajele luate in directia rotii respective, zgomotul se aude mai incet sau deloc; pentru ca greutatea se lasa pe roata opusa.
Important este centrul de greutate, nu echilibrarea perfecta.

| relian a răspuns:

Masina are o greutate, nu-i covata laughing deci are destule kg, tona, sau tone cum sa le zici, deci 100 de kg intr-o parte sau chiar mai mult este nimic.
Masina are 4 roti nu 3, sa zici ca apare un dezechilibru pe undeva.In curbe te poti rasturna si cu masina goala,daca iei curba destul de in larg,ori prea stransa.
Bineinteles la masini ai vazut, spune cat poate cara acea masina ca si greutate, aia atat pentru a o putea tine, cat si pentru a o putea duce de colo colo.
Nu are cum sa fie o masina la fel de grea peste tot, ce te faci la spate? Acolo nu ai motor, ai doara tabla si sasiu.Dar cum masina sta pe 4 roti problema asta a balasarii nu prea se pune.

Este ca si cum ai pune un pahar pe o masa, masa are 4 picioare, nu este nici o problema.te poti urca si tu pe masa in oricare pct de pe masa si nu se va intampla nimic, poti sa ai si 200 kg,daca masa tine,sigur nu se va rasturna, chiar daca sa zic ai sta doara intr-o parte.

Nu iti fa tu problema din asta, masinile is proiectate, aprobate, deci stai linistit, poti sa ai si 200 kg si sa conduci in siguranta.

| relian a răspuns:

Masina are 4 roti, toata masina sta pe acele 4 roti, deci ceva gen ca o masa.
Masina nu-i construita gen balansoar, sau cum se numeste scandura aia prinsa la mijloc si 2 persoane stau la capete, acolo da sa stea in echilibru trebuie greutati egale.

| Brizbriz a răspuns:

Tehnologia constructiei masinilor e rodata SERIOS de ani buni, asa ca eu personal nu am auzit dezechilibru dat la masina din cauza greutatii unui ocupant, inclusiv la masini super ieftine si super vechi (dacia 1100 de ex), deci, au gasit baietii solutii