| anonimusszkkkhhf a întrebat:

Mi-am cumparat o masina acum cateva zile, un polo 1.2 benzina 2005 si astazi am facut o tura de cam 7-8km a mers totul perfect, m-am intors si am plecat iar si dupa vreo 2 km observ ca masina nu mai trage, nu se tureaza mai deloc cand apas acceleratia ca sa schimb viteza.

Mi-am continuat drumul, iar apoi am facut cale intoarsa spre casa, dupa 10 km ca nu mergea mai deloc.

Bag 1 incerc s-o turez, se tureaza cam pana la 1500 schimb viteza la 2 si incepe dupa sa se îngâne asa, se zgâlțaie.

Si daca bag ultima treapta adica 5, nu merge cu mai mult de 50km/h si l turatii nu trece mai mult de 2000 chiar daca apas acceleratia pana jos.

Am observat ca in mers doar daca tin ambreiajul la jumate si acceleraz incepe sa se tureze mai mult, altfel nu. Plus ca nu stiu daca asa trebuie sa fie sau mi se pare dar acceleratia e destul de moale parca.

Iar din aceasta cauza că nu prindea turatiile, mi-a murit motorul in rampa, de abia am pornit, a scos foarte mult fum si din nou a inceput sa se zgaltaie si sa scoata uneori sunete ciudate.

Am inteles ca din cauza lipsei uleiului se poate intampla sa fie acceleratia slaba, sa zgâlțâie etc.
De dimineata am verificat uleiul si pe joja aparea foarte putin si stiu ca trebuie sa fie la jumate, cand zic foarte putin ma refer la faptul ca era cat o boaba de mazare.

Sau probabil bujiile sau bobinele ar putea fi problema?

Ce-i cert si la viteza 1 nu prinde viteza si se îngâtuie asa, merge prea incet si parca n-are putere sa porneasca.

25 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Poti fi o groaza de motive, ambreiajul, cutia sau chiar motorul praf

| CristiDinBucuresti a răspuns:

Du o in service sa o verifice ei sa vada ce are, cît ai dat pe ea? Are 20 de ani masina find din 2005 de ce ai cumparat o?

| anonimusszkkkhhf explică (pentru CristiDinBucuresti):

Sub 2000 euro a fost, asta a fost bugetul, sunt incepator, inca la liceu. daca te vei uita pe orice site care are masini la vanzare vei observa ca mai toate masinile de peste 2010 trec deja de peste 4000 euro.
mai la toti vanzatorii la care am sunat fiecare masina avea cate o problema. probabil de asta sunt si vandute.
ma voi duce maine la service si va fi totul mai clar

| mihai69 a răspuns:

Ai luat țeapă...

| johnnny123 a răspuns:

Înainte să cumperi o mașină veche de 20 de ani ai dus-o și tu la un service de încredere să-i facă o verificare generală? Ceva îmi spune că nu.

| elenavalentina776 a răspuns (pentru johnnny123):

Draga johnny, înainte să oferi răspunsuri eronate lipsite de umor sau folos ar trebui sa te gândești de două ori.
Nu toți oamenii își permit mașini noi, nu toți își doresc poate mașini noi, fiecare alege ce își cumpără când sau de ce.
Dacă cineva pune o întrebare tu dacă știi răspunzi dacă nu mai bine păstrează ți părerile pentru tine personal nu mai umple si altora creierul cu idioțenie.
Garantat nu ai mașină și comentezi total nefondat, poate merge la service dar vrea să știe o posibilă cauza până atunci.

| johnnny123 a răspuns (pentru elenavalentina776):

"Draga johnny, înainte să oferi răspunsuri eronate lipsite de umor sau folos ar trebui sa te gândești de două ori."

Dragă elenavalentina, răspunsul meu nu este nici eronat, nici nu s-a dorit umoristic. Este o observație de bun simț. Poate că tu ești cea care ar fi trebuit să se gândească de două ori înainte să dea banii pe un autovehicul atât de vechi fără să-l verifice.

"Nu toți oamenii își permit mașini noi, nu toți își doresc poate mașini noi, fiecare alege ce își cumpără când sau de ce."

Arată-mi unde am spus eu că toți oamenii trebuie să-și cumpere mașini noi.

"Dacă cineva pune o întrebare tu dacă știi răspunzi dacă nu mai bine păstrează ți părerile pentru tine personal nu mai umple si altora creierul cu idioțenie."

Explică-mi de ce afirmația "trebuia să verifici starea tehnică a mașinii înainte de a o cumpăra" este o idioțenie. Nu cumva este o idioțenie mult mai mare să nu o verifici și apoi să pățești exact ce ai pățit tu?

"Garantat nu ai mașină și comentezi total nefondat"
De curiozitate, ce anume din răspunsul meu te-a făcut să tragi concluzia "garantată" că nu am mașină? Sunt curios cum funcționează logica ta

"poate merge la service dar vrea să știe o posibilă cauza până atunci. "

Trebuia să meargă la service ÎNAINTE de a o cumpăra, pentru a evita să meargă la service imediat după ce a cumpărat-o. Dacă nu sesizezi diferența, atunci nici logica ta nu funcționează mai bine decât mașina.

| anonimusszkkkhhf explică (pentru johnnny123):

Am cumparat masina dintr un alt oras, nu avea nimeni legatura cu un service de incredere, plus ca omul ala nu cred ca statea toata ziua dupa mine, oricum asta ar fi insemnat bani in plus. am luat o la noroc, fiind incepator, ca nu aveam nevoie de una mai noua si daca dispuneam de un buget mai mare cu siguranta nu ma aruncam dupa o masina din 2005
dar asta e, pacat ca n ai fost mai devreme aici sa mi dai sfatul tau

| LaSteauaCareaRasarit a răspuns:

Unii iau TPU drept doctor, alții drept diagnostic auto.

Știu că nu toată lumea își permite mașină nouă. Problema cu mașinile de peste 10 ani e că trebuie duse în service și cheltuielile cu reparațiile ajung, pe termen lung, la pretul unei mașini noi. Poate nu vreo marcă străină, de fițe, dar de o Dacie nouă. Iar o mașină nouă nu intra in service primii 10 ani. Până și ITP-ul se face la 2 ani.
E de luat in calcul.

Personal, mi-aș lua mașină atât de veche doar dacă as ști să meșteresc la ea.

| anonimusszkkkhhf explică (pentru LaSteauaCareaRasarit):

Nu, nu condier TPU drept diagnostic auto, doar ca am zis sa cer parerea unora care poate au trecut prin aceeasi situatie ca si mine.
Decat sa fi stat inca 5 ani sa-mi iau o masina noua mai bine bag bani constant in ea de acum incolo si macar am ce conduce.
luand in calcul ca sunt incepator, orice masina ar fi fost buna, am luat o pur si simplu sa nu mai stau dupa transportul in comun, si daca n o luam. degeaba mi am
luat permisul
si da stiu ca acum probabil o sa gandesti "de ce ai dat de permis daca stiai ca n ai bani de o masina buna"

stiu ca masinile de peste 10 ani se considera vechi, si sincer nu sunt primul si nici ultimu care cumpara masini sh, unii au noroc altii nu, avand in vedere ca am avut un buget relativ mic in comparatie cu masinile noi de pe piata, stiam ca pot sa ma astept la orice, nu prea e o surpriza

| LaSteauaCareaRasarit a răspuns (pentru anonimusszkkkhhf):

Raționamentul tău e greșit din mai multe motive.
"mai bine bag bani constant in ea de acum incolo". Mașina nu e o investiție, e o cheltuială.
Iar o mașină veche e sac fără fund.
Avea mai mult sens să faci un împrumut în bancă pe 3-5 ani si-ti luai mașină nouă. Există și programul Rabla. Serios acum, vreo 6 000 de euro e o Dacia noua.
Poți să ai permis și să îl ții în buzunar că nu e nici o problemă, nu trage greu și nici nu costă să stea acolo, așa cum costă impozitul, asigurarea, parcarea, benzina, reparațiile la o mașină veche.
Dacă ai transport in comun, chiar nu văd sensul pentru ce să-ți iei belea pe cap. Nu faci naveta, nu ai copii. Cel puțin n-ai menționat nimic.
Se pare că ai cheltuit niște bani și vei mai cheltui doar de "ce va spune lumea".
Sunt banii tai și sper să te bucuri de mașină.

Mai e un aspect important: in viitorul nu foarte îndepărtat, mașinile Euro1, 2, 3 vor fi interzise. Sunt deja interzise în unele țări - vezi aici: https://en.m.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

| LaSteauaCareaRasarit a răspuns (pentru LaSteauaCareaRasarit):

Ești la liceu. Nu aveai nevoie de mașină. Ți-ai făcut un moft iar cheltuielile le suportă părinții. Nu e în regulă nicicum.

| anonimusszkkkhhf explică (pentru LaSteauaCareaRasarit):

Ai avut macar curiozitatea sa intrebi la ce ore distanta am acest transport in comun? spre surprinderea ta chiar avem nevoie de masina, avand in vedere ca nici parintii n au permis, dar n am de ce sa iti dau tie explicatii.
nu cautam o masina de exceptie, dar acel imprumut la banca pe 3-5 ani de 6000 euro pe luna probabil m ar fi dus la 200 euro pe luna. inainte sa iti expui parerea despre ce ar trebui sa-mi iau mai bine te ai interesa si de bugetul altora daca tot dai sfaruri macar sa fie pe masura, si cum am zis avand in vedere ca e 2005, nu cred ca s ar fi aruncat nimeni cu bucurie pe ea, si nu a fost un moft. a fost o necesitate.
si sincer decat sa dau 300-400 de lei pe un abonament pentru transportul in comun mai bine bag benzina de ei si plec oricand si oriunde vreau.
sper si eu sa te bucuri de masina ta de 10k euro, poate voi urma exemplul tau pe viitor si n o sa mai umblu cu rable din 2005, data viitoare o sa-mi iau un 2023?

| LaSteauaCareaRasarit a răspuns (pentru anonimusszkkkhhf):

N-ai dat pe la bancă, așa că nu mai face predicții ce rată ai avea de plătit. O discuție absolut absurda când tu nu ai nici o sursă de venit!
Nici ITP-ul nu l-ai făcut, nici RCA nu ai!

| anonimusszkkkhhf explică (pentru LaSteauaCareaRasarit):

Stai linistit am surse care atesta faptul ca o rata de 4000 de euro timp de 5 ani se plateste cu peste 500 de lei pe luna
pe de alta parte, nu inteleg de unde ai scos tu aceasta informatie poate mai absurda decat aceasta conversatie in legatura cu faptul ca nu am itp sau rca, ce treaba are una cu alta? daca nu mergeam cu ea n aveam de unde stii ca are ceva neregula, si presupun ca e de la sine inteles ca nu merg pe drum fara rca sau itp, si sper ca si tu faci la fel.
o alta chestie e faptul ca ai facut predictii ca n am nicio de venit, te ar deranja intr-un fel ca banii imi vin de la parinti?

| LaSteauaCareaRasarit a răspuns (pentru anonimusszkkkhhf):

Măi băiatule, tu n-ai ajuns încă la mecanic!
Tu întrebi pe aici ce ar putea avea mașina.
Despre ce ITP vorbești?

Uite aici un calcul la bancă, dar asta e pentru când termini școala și te angajezi.
Până atunci te lămurești tu câți bani îți va mânca lunar caroseria asta.
https://www.bancatransilvania.ro/......e-standard

| anonimusszkkkhhf explică (pentru LaSteauaCareaRasarit):

Itp ul a fost facut de fostul proprietar si inca e valabil. doar pentru ca s-a stricat acum nu inseamna ca n are itp.

| anonimusszkkkhhf explică (pentru LaSteauaCareaRasarit):

Pe langa itp, ai mentionat si rca ul, ok vorbeam de masini stricate, dar rca ul ce mai are? de unde iti dai seama ca nu am

| LaSteauaCareaRasarit a răspuns (pentru anonimusszkkkhhf):

Fă-ți tu RCA mai întâi și pe urmă îți dai seama cum mi-am dat eu seama.

| siriusblack98 a răspuns:

Sunt N posibilitati mai mult sau mai putin costisitoare. Completeaza-i nivelul de ulei si incearca sa vezi cum merge dupa.

| mihai69 a răspuns (pentru siriusblack98):

Nivelul uleiului ar fi cam ultimul punct de pe listă...

| siriusblack98 a răspuns (pentru mihai69):

Da-i tu baiatului atunci primele puncte de pe lista ca sa stie unde sa se uite.

| mihai69 a răspuns (pentru siriusblack98):

Primele?
Senzor lambda, egr, senzorul de avans dinamic, calculatorul etc.
Sau chiar segmenții. Chiar pot fi o multitudine de cauze.
Dacă era o problemă nivelul de ulei, ar fi avut în bord aprins martorul de presiune.

| siriusblack98 a răspuns (pentru mihai69):

@anonimusszkkkhhf i-auzi ce zice omul asta aici.

| anonimusszkkkhhf explică (pentru siriusblack98):

O sa iau in considerare raspunsul amandurora, avand in vedere ca uleiul este chiar sub minima si asta ar reprezenta o problema. zic si eu. dar nu se exclude faptul ca ar putea fi si altceva uzat sau stricat in ea, o sa ajunga la mecanic si o sa ma lamuresc, pana atunci o sa ii completez nivelul de ulei