| Gagaa a întrebat:

Mi-am luat de curând un Golf 5 1.6 fsi, ce modificări aș putea sa ii aduc ca să ii mai cresc în cai putere?

3 răspunsuri:
| Simpatik a răspuns:

Pai nu vreau sa fiu gigi contra desi felul meu obiectiv cam asa este, insa de ce toti vreti sa faceti majorari de cai putere la masini cu motoare mici si cu oarece vechime?
Pentru modelul tau de masina si motorizare> vorbim de un motor aspirat, castigurile in urma unui chiptuning sunt foarte mici de aproximativ 13 CP la un pret de 300 de euro, 13 cp nu se simt, se simte modificarile de la 30 de CP in sus!
Din punctul meu de vedere nu merita resoftare de 300 de euro pentru atat de putin castig, bine mai poti face una alta si anume sa pui fie kit de admisie aer dar ceva de calitate cum sunt sistemele de la K&N costa la fel cred peste 200 de euro (nu am verificat pentru modelul tau!) sau o situatie de semi-compromis sa pui un filtru de aer sport original tot de la K&N, aerul ajuta mult motoarele aspirate
Daca esti mana larga cum am zis poti face chiptuning si kit de adminise aer sport sau filtru de aer sport, dar toata treaba te va duce in 500 de euro pentru un castig aproape insesizabil.
Daca aveai motor turbo puteai castiga doar din chiptuning 30 de CP cu un +- acolo
Sfatul meu? eu as baga bani in sistemul de franare la masina ta, adica daca discurile+placutele sunt uzate le-as inlocuit fata+spate, verificat si inlocuit amortizoarele fata+spate daca trebuie, inlocuit tot ce tine de bucsaraie, kit ambreiaj daca e nevoie, as face reviziile mai des : ulei +filtre, adica as baga in intretinerea masinii bani decat in chestii mai putin utile.
E mai important sa schimbi consumabilele de pe masina si sa faci mentenanata decat sa pui cai putere.
Lasa masina asa cum e ea si bucura-te de ea.
O singura masina cu motor aspirat are un castig din chiptuning de aproximativ 35 de cp, si anume motorizarile de la mazda 2000 cm3 versiunea de 120 cp, dar acolo vorbim fie de faptul ca producatorul a creat un motor de inalta compresie pentru un motor aspirat : 14:1 fie mai ales de faptul ca a limitat din soft acel motor, da se intampla ca unele motoare sa fie "gatuite" chiar din soft, desi nu vorbim de motoare turbo!

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Puterea nu prea i-o poti mari, motoarele aspirate pe benzina vin din fabrica optimizate la randamentul maxim. Nu exista valori care sa poata fi depasite la stage 1, pentru putere suplimentara. La benzinar sari direct la stage 2-3 cand vrei sa faci ceva, adica schimbi componente hardware (injectoare, chiulase, pistoane, supape marite, admisie/evacuare, montat turbina).
Asa, la buget de elev si cu un oarecare efect, poti monta un filtru de aer sport (conic). Acesta va schimba in bine sunetul motorului (va suna gros sub capota) si te va ajuta sa il conduci mai eficient. Dupa sunetul ala iti dai seama cand trage mai bine.
Putere in plus nu iti da, e doar efect placebo si un stimulent pentru a merge mai agresiv.
In rest... Pentru putere, vinde cazanul ala, si cauta un Seat Leon 1m cu motorul 1.8T BAM.
E o caruta instabila, dar din motorul ala ies foarte multi cai, cu fiabilitate foarte ok. Piese sunt pe toate drumurile.

| C0STEL22 a răspuns:

Din pacate nu poti sa faci mare lucru.Filtru de aer sport nu ajuta deloc.se pune masina pe stand Dyno si obtii 0, 3cai.
Un tuner bun iti poate da 8-10%,si se simt.