| sNukki a întrebat:

Motorina ingheta pe timp de iarna? Daca da, cam pe la ce temperaturi ingheata si ce trebuie fac sa impiedicam acest lucru?

Răspuns Câştigător
Stefan
| Stefan a răspuns:

Motorina pe timp de iarna are posibilitatea sa se congeleze. Normal in statiile de alimentare cu carburant ar trebui sa se spuna din ce clasa este si pana la ce temperatura [minus] rezista motorina. Exista motorina de iarna din clasa D care rezista pana la 10 grade celsius, E-15 grade si F-20 de grade. În functie de acest lucru si ce temperatura exista in exterior, folosim aditivi care au afisat pe produs modul de folosire. Un alt lucru foarte important este ca in perioada de iarna sa avem rezervorul plin pentru a evita condensul din rezervor.

8 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Nu stiu daca motorina chiar ingheata, insa cu siguranta se ingroasa imediat ce temperatura scade sub zero grade celsius. CA sa impiedici acest lucru, tot ce trebuie sa faci este sa eviti sa alimentezi de la sarlatanii cu benzinarii no-name, la statiile serioase in sezon punandu-se in vanzare numai motorina "de iarna", cu care nu vei avea probleme.
Daca ai un stoc de motorina de vara si te referi la acesta, poti urma sfatul dat de @maduts. Atentie insa la dozaj, in cazul aditivilor urmeaza instructiunile de pe ambalajul acestora, in cazul benzinei sa nu depasesti 1 la 10.

| mgtow a răspuns:

Motorina atat timp cat se afla in depozitul vehicului nu se congeleaza deloc pentru ca are niste aditivi care nu permit congelarea asa impiedicand o posibila averie a depozitului si sa fie schimbat (Daca o lasi intr-un bidon si o duci in Moscova dupa o noapte intreaga de vreo -35ºC o gasesti in stare solida dimineata)

| emoboy a răspuns:

Motorina ingheta pe timp de iarna dar mai nou au iesit alte feluri de motorina ca nu ingheata pana la -20 grade.Sunt niste adezivi speciali care impiedica inghetarea.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Ajuta si uleiu de frina. 50grame la 50 litri de motorina

| maduts a răspuns:

Pe la -15 grade ingheata
sunt aditivi speciali pentru asa ceva dar costa
sau pui benzina, ori petrol de avion.
petrol de avion cam 5 litri la un plin. nu baga mai mult ca arde tot ce insemna garnituri
totusi eu zic sa iei motorina de iarna alpin diesel cu punct de inghet -20grade la petrom am vazut.

| underline a răspuns:

Inainte sa pleci la drum faci un foc sub rezervor si dupa aia nu mai ai treaba... iauzi petrol de avion. pai voi habar nu aveti ma frate de astea plus ca nu se numeste asa si e foarte scump si ii zice kerosen.

| 35AVR a răspuns:

Punctul de congelare este la...-24, se adauga aditivi pentru carburant si se merge pe perioada de iarna cu rezervorul plin.nu mai apare condensul.

| TigerMan_7434 a răspuns:

Ma fratilor motorina nu ingheata in rezervor, e cam lege, decat la vreo -25 de grade, ci pe conducte, sau furtune de tur, cum am patit si eu candva, uite cea mai simpla rezolvare, am testat-o, si riscurile sunt minime, si nu te complici cu nu stiu ce aditivi, la 20 de litri de motorina, bagi peste ea, dupa ce ai alimentat 2 litri de benzina de 95, si te-ai scos, dar nu mai mult, ca risti sa iti lucreze injectoarele, e celll mai bun aditiv, cel putin la Mercedes, functioneaza brici pe timp de iarna grea