| Alex13444 a întrebat:

Salut, am o mică mare problema.
De curând am achiziționat un Audi a3 2.0 TDI 140cp cod motor BKD.
Și îmi consuma ulei foarte mult, adică ieri i-am completat cu 1litru de ulei azi iar s-a aprins martorul de la ulei.
Nu scoate nici fum alb și nici fum negru.
Nu îmi bagă uleiul in vasul de expansiune și nici scurgeri nu are.
Care poate fi cauza?

5 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

"ieri i-am completat cu 1litru de ulei azi iar s-a aprins martorul de la ulei" - ai completat și azi? cât?

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Problema e ca ai cumparat un VAG cu cel mai prost motor facut de ei (si au facut multe motoare proaste, deci e moțul rahatului ce ai luat tu).
Consumul de ulei probabil se petrece prin turbina; demonteaza primul furtun de la turbina spre intercooler, porneste motorul si vezi daca arunca mult ulei.
Alte cauze des intalnite sunt epuratoarele de ulei infundate si senzorii (bulbii) de presiune ulei sparti, care arunca jet de ulei in mers, fara sa lase pete pe asfalt, iar depistarea lor e foarte grea.
Daca uleiul se consuma prin turbina, nu are cum sa scoata fum; un litru la 30km e destul de putin, fiind ulei incins, iar catalizatorul masinii facandu-si treaba, nu e diferenta mare intre gazele de motorina si cele de ulei.
Pana pe la 3 litri la 100km, nu scoate fum de ulei. Abia cand se sparge turbina si o ia pe ulei, scoti nori de fum alb albastrui.

| relian a răspuns:

Nu e nici o problema la motor mai mult ca sigur.Multi tot se baga in sama cu motoare proaste si etc.
Cum poti spune de un motor ca e prost daca nu l-ai avut tu de nou? Uite asa isi dau unia cu presupusu, dupa ce fiare vechi au acasa laughing
Ok sa trecem la junghiu tau laughing mai mult ca sigur scapa ulei pe la turbina, toate raiele astea de audi a3 si a4 scapa pe acolo pe la turbina,nu stiu de ce,dar banui au garnituri proaste.
Deci incepi cu cei mai simplu de verificat si poti verifica tu singur.
Din ce spui tu masina ta este TDI adica turbo,adica are turbina.
Te bagi sub masina,pui ceva carton sub,nu trebuie sa o ridici pe lift,poti face asta in fata blocului laughing pui carton sub,te bagi cumva acolo unde vine un furtun de la turbina.
De la turbina vezi ca iese un furtun destul de gros,acu ca o fi furtun sau teava nu stiu exact la modelu tau, unele pot avea teava, altele furtun, oricum furtunu ala duce spre un radiator, radiatoru pentru turbina, sau turbocooler cum zic unia.Acel furtun este prins cu coliere,desfaci doara colieru de la un capat,il slabesti destul de mult si il tragi de acolo,apoi usor, puneti mai bine ceva manusi de cauciuc, deci scoti acel furtun uspr de acolo si daca curge peste tine ulei laughing asta daca nu esti atent, sau curge jos, pune furtunu la loc imediat, deci dfaca curge ulei aia e problema.
Am gasit problema asta la f multe audi.
Asta e cel mai simplu de verificat.Nu te mai gandi la segmenti si alte povesti,motoru ala n-are nici o treaba.
Bine nu zic ca n-ar putea sa fie si pe la segmenti sau alte parti,depinde cum a fost condusa masina,daca a turato peste limite,dar de regula daca nu scoate fum cum zici acolo se duce uleiul tau in acele conducte,apoi asa f usor este aspirat in timp in radiator,apoi spre motor, dar f f putin, de aia nici nu scoate fum.
Nu am inteles de ce se duce garnitura din partea unde nu-i f cald, de ce nu se duce garnitura la turbina dispre evacuare, acolo e temp f mare.In sf vorba multa saracia romanului laughing a omului voiam sa zic,deci baga si verifica ce am spus,apoi stii cum sta treaba.
Daca pe la turbina scapa,aia e usor de reparat, bine no repari tu dar una e turbina, alta sa fie segmentii sau chiuloasa valve sau garnituri pe acolo.
Ce treaba ai tu cu vasu de expansiune, aia e doara cand se duce garnitura la chiuloasa si se duce cumva dinspre orificiile de ungere spre cele de apa, uleiul curgand cu presiune intra in baie prin orificiile de la chiuloasa, dar nu ai tu problema asta.
am curaj sa pun pariu ca e pe la turbina cum am zis.
Verifica si revino is curios ce gasesti.

| Iancu_Silvan_1996 a răspuns (pentru relian):

Primele modele de 2. 0tdi PD au fost niste motoare cu probleme mari!
Daca ai tu de un an/doi si 20/30 de.mii de km si nu are nici o problema vei avea probleme sau problemele s au rezolvat de catre proprietarul anterior.
VW face motoare bune, totusi, nu exista unul fara bubă. Faza e ca trebuie sa iei pe cel care are "buba" mai mica.

| relian a răspuns (pentru Iancu_Silvan_1996):

O fi motoare cu bube mai stii, sor imbolnavi laughing mai terminatio oameni buni cu prostiile, daca ai o masina si o intretii cum zice fabrica n-o sa ai probleme f mult timp, asta sa stii de la cei care au avut masini noi nu fiare vechi, cum probabil ai si tu si cati altii