anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:


Am o problema la masina.Am un motor de 1.4 benzina 75 cai si imediat ce il pornesc sta ceva timp turata undeva la 1100-1200 turatii si tremura foarte tare. Dupa am o problema cand sta pe loc tremura foarte tare, dupa ce merg putin cu ea trece insa in primele minute face urat de tot.Pe diagnoza da Missfire pe cilindrul 4.De la ce poate fi?

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Pai c e sa fie ti-a zis ala unde ai scanato ca nu arde un cilindru,deci cauta la sistemu de aprindere sau alimentare ori pe amabele.
Bujie,sau bobina de inductie,sau ce o mai avea pe sistemu de aprindere,trebuie verificat tot de la baterie si pana la bujie. Daca aici e ok cauti apoi pe sistemu de alimentare, mai exact la injector, asta pentru ca alti ilindri lucreaza, ceea ce inseamna ca benzina vine.
Poti sa o iei incepand de la bujie, verifici bujia daca da scanteie, dar pentru asta trebuie sa stii cum sa faci.Ori schimba bujia de la cilindru 4 si stii sigur ca e ok.Treb apoi sa verifici daca vine curent la acea bujie,deci de preferat este sa incerci bujia cu tot cu cablu,pentru ca daca e sa verifrici asa pe rand ai nevoie de mai multe scule laughing Daca nu stii sa verifici atunci nu mai scriu, sigur nu stii ca altfel nu mai intrebai.
Concluzia? Duo la unu care se pricepe, e mai bine asa.
Miss fire iti da atunci cand intr-un cilindru nu ai foc, iar foc nu e pentru ca ori nu ai snateie, ori nu ai combustibil.
La turartii mari nu mai vibreaza, normal ca nu vibreaza, rotirea cu viteza echilibreaza axu cotit pistoane etc.

| yoda1verde a răspuns (pentru relian):

Multumesc! Am uitat sa mentionez ca am schimbat bobinele si bujiile si tot asa face.La compresie sta foarte prost, nu mai stiu exact valoarea dar e aproape de 0.Nu m-am apucat de segmentat ca mi-e groaza ca raman cu ea desfacuta, nu am bani de alt motor momentan.

| relian a răspuns (pentru yoda1verde):

Nu ai compresie deloc spui? Pai cine tia verificat compresia? Ai ceas,adica scula sa verifici, stii tu sa verifici? Se verifica f usor dar trebuie sa ai o scula, nu-i cine stie ce, un ceas care arata presiunea legat la un furtun, iar la capat furtunu are conectie cu filet ca si bujia, se infileteaza in locul unei singure bujii.Deci scoti fisele de la toate bujiile, scoti o sigura bujie afara, infiletezi scula asta ce am zis si cineva da la cheie, adica dai sa pornesti masina, dar nu o rotesti mult, asa doara inceerci.Asa se face compresia. Apoi pui bujia la loc si scoti alta, asa pe rand si notezi cat a fost presiunea la fieare cilindru.Nu cred ca ai presiune zero, ca nu mai pleca masina.Deci nu te apuci sa segmentezi aiurea, pana nu verifici. Poti gasi scula asta ce zic eu pe ebay, costa putin, poti face compresia tu singur, asta sa nu te apuci asa de schimbat piese aiurea.Niciodata sa nu schimbi nimic pana nu stii sigur ca este defecta acea piesa.Asa ce faci schimbi, dai bani aiurea.bani irositi.Verifici si sa stii 100% ca piesa e defecta. Daca era cum spui tu de compresie nu-ti mai da la cilindru 4 mis fire. Miss fire poate sa nu-ti vina de exemplu curent la bujie, deci ai schimbat degeaba bujiile si bobinele de inductie ca daca nu vine curent n-ai facut nimic.Ti-am spus nu schimba nimic.Scoti o bujie cu tot cu bobina daca ai pe fiecare bujie bobina si faci contact cu masa si cineva porneste si vezi daca face scantei.Dar si pentru asta este o scula la fel de simpla care se pune in locu bujiei, afara se atinge cu masa si aia face scantei sau nu.Asa vezi daca vine curent acolo.Sau daca ai un aparat de masura sau doara o lampa poti verifica asta.o lampa ar fi cel mai bun, adica ieftin si sa veririci. Daca verifica-i stiai ca nu-s de la bujii nici de la bobine.Vedeai daca vine curent.Tu stii daca la bobina 4 vine sau nu curent? Nu stii.Deci verifica asta. Dupa daca vine, schimbai eventual doara o singura bobina si o bujie nma, aia de la 4.Si daca la fel facea atunci verifica-i injectoru.la injector se verifica daca vine curent,aia odata,asta poti verifica manual pui mana in timp ce motoru merge,si simti, asta daca stii ce trebuie sa simti daca injectoru pulseaza.Dar trebuie sa ai oarecare experienta sa stii ce trebuie sa simti. Daca injctoru are curent, atunci poate fi blocat, deci sa nu ajunga benizna in cilindru deci tot miss fire ai. Dupa ce verific astea asta asa nici juma de ora nu-ti ia, dupa faci compresia, care nici aia nu-ti ia juma de ora.Asa in mare in 1-2 ore ar trebuie f lejer sa verifici totate astea ce am zis.

| yoda1verde a răspuns (pentru relian):

Am facut test de compresie la 3 mecanici.2 mi-au zis ca nu am deloc, la al treilea cand m-am uitat era o valoare mica aproape de zero.Niciunul nu mi-a spus care ar putea fi problema, dar deja imi aruncau preturi de circa 20 de milioane.Asa sunt majoritatea mecanicilor vor sa iti bage pe gat probleme ca sa te curete de bani.De asta nici nu m-am apucat de problema pana acum, nu vreau sa imi "gaseasca" 3 probleme in loc de 1, asa am schimbat pana acum bobinele si bujiile degeaba.O sa merg zilele astea la cineva sa faca verificarile de mai sus, sunt inca la inceput de drum si nu prea ma pricep la mecanica asa bine.Multumesc frumos pentru raspunsuri!

| relian a răspuns (pentru yoda1verde):

Ok ce sa zic bafta.Ce voiam sa spu, atunci cand nu ai compresie nu iti da miss fire nicaeri, de aia nu stiu ce fel de test au facut mecanicii aia.Cand vrei sa vezi cum se face un test la ceva anume, intri pe Youtube scrii in engleza ce vrei sa stii si gasesti video cate vrei, video asa exact cum se face. Poti gasi video multe, iti dau un link sa vezi ca idee.
https://www.youtube.com/watch?v=ovvXnd7AhiU

9 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Nu ai scânteie pe cilindrul 4. Remedierea se face "băbește", pas cu pas. Inițial schimbi bujiile, care sunt consumabile, apoi vezi ce se întâmpla. Daca nu se rezolva, înlocuiești fișele bujiilor (daca are). Daca nici asta nu rezolva problema, schimbi bobina de inducție.

| relian a răspuns:

Miss fire oate sa fie de la alimentare, de la aprindere, de la vacum adica sa piarda compresie si sa iasa in chiuasa. Miss fire mai apare si daca ai garnitura dusa de la admisie, sau senzoru de aer rau, ori sa traga aer fals pe undeva.

Chestia cu compresia aia trebuie vazut pe unde scapa, daca pe la supape au pe la segmenti. Daca scapa pe la segmenti nu stiu cum de ar da miss fire.Bine nici eu nu-s mecanic,dar odata ce vine curent peste tot,toate sunt bune,garnitura buna, senzor de aer bun cum poate apare miss fire. Daca ai segmenti dusi scapa compresie in blocu motor, acolo nu stiu daca sau sa fie un senzor ceva, in caz ca e atunci ar putea da miss fire.
Cam astea ar putea fi cauzele, deci trebuie doara sa verifici, sa testezi fiecare sistem inainte sa te apuci sa schimbi piese.
Daca ar pierde compresie la toti cilindri cum de da miss fire la cilindru 4? Miss fire asta doar la cilindru 4 ar veni de la bujie, de la injector sau de la garnitura de admisie, sa traga pe acolo ceva aer.
Ar fi bine sa schimbi garnitura de admisie daca nu costa mult, adica garnitura ca piesa nu cred sa coste asa mult, problema e d e manopera, desi ai putea sa o schimbi tu singur. Daca poti sa o faci tu schimba garnitura asta si dupa mai vezi.Eu nu prea is lamurit cu compresia aia sa fie zero aproape la mai toti cilindri, dar masina sa mearga chiar daca tremura.

| jaka000 a răspuns:

La honda jazz este exact aceeasi problema doar ca iarna, cand e rece afara.sau cand sunt farurile aprinse

| Dulgherul a răspuns:

Frate sunt mecanic de 18ani du-te si segnenteaz-o si uitete si pe la fusa la pistoane

| relian a răspuns (pentru Dulgherul):

Esti mecanic sau dulgher?laughing