| dikaaa a întrebat:

Am un megane 3 2011 1.5 dci si am intampinat o problema.
Acum 3 zile am efectuat revizia completa plus distributie completa.
In prima seara cand am luat masina nu am simtit nimic (am condus putin oricum). A 2 a zi era frig afara (-2 -3 grade) am pornit motorul (pornit normal fara probleme ca de obicei) si am tras putin frana de mana pentru a putea iesi afara sa curat geamurile cat se incalzeste motorul (trag putin frana de mana pentru ca e putina panta si fuge masina). Cand am tras frana de mana am auzit un sunet ciudat iar acum simt frana de mana putin 'moarta' cand ridic in primele 2 'trepte' ca si cum nu e fir dar daca o ridic mai mult e ok si nu pleaca masina de pe loc orice as face. Cand am plecat de pe loc atunci am auzit un sunet ca si cum aveam frana de mana trasa, nu era, dupa nu s-a mai auzit dar am simtit in mers cum in viteza franeaza daca iau piciorul de pe acceleratie (de la 60 la 50 in 2 3 secunde ca si cum as pica frana) Pe liber e mai ok dar e si acolo totusi se simte ca si cum as pica o idee mica frana. Daca o las in panta pe liber coboara masina. Daca o las pe liber si o imping se duce usor.
Sa imi fi inghetat frana de mana pe prima treapta? Dar pentru 2 3 minute cat am dezghetat geamurile? Am mers cu ea, am dat cu feon pe la ambele roti si la fel se manifesta masina. Sa nu fie distributia pusa bine sau sa se fi stricat etrierul ceva prin spate? Rementionez faptul ca frana de mana in primele 2 trepte e ca si moarta in sensul ca nici nu se aude cand o trag si aproape ca revine singura pe liber.

5 răspunsuri:
| badpanda a răspuns:

Cand este ger ar fi bine sa nu tragi frana de mana daca vrei sa nu mergi cu rotile din spate franate.
SDA013 bate campii.

| InOrOut a răspuns:

"daca iau piciorul de pe acceleratie ( de la 60 la 50 in 2 3 secunde" - se numeste frana de motor
Daca se aude in mers o franare e de la placutele de frana asa e cand sunt umede, si eu patesc, pun de 5 ori frana mai tare si se evapora apa de pe ele si nu mai scartaie. Cand plec de pe loc iarna se aude o bubuitura la roti ca se ingheata placutele, dupa ce am plecat e ok. E normal daca lasi masina afara in frig.

| dikaaa explică (pentru InOrOut):

Eu m-am speriat din cauza franei de motor dupa cum spui, inainte nu era atat de eficienta. Eu stiam ca frana de motor este doar atunci cand dai din superioara in inferioara si nu mai accelerezi. Oricum, inainte sa ii fac distributie si revizia nu scadea viteza atat de rapid. Daca asta ar fi 'cauza', este normal/bine sa se franeze mai rapid dupa ce schimb distributia sau nu are legatura / nu e montata corespunzator cureaua sau alte probleme

| InOrOut a răspuns (pentru dikaaa):

Daca cureaua de distributie e montata rau asteapta-te sa ti se distruga de tot motorul in scurt timp, se pot rupe supapele din chiuloasa, praf se face motorul. Dar trebuie sa se auda o bataie constanta la motor si tare si sa dea rateuri.
"Eu stiam ca frana de motor este doar atunci cand dai din superioara in inferioara si nu mai accelerezi" - pai da si asta dar frana de motor face tot timpul cand e in orice viteza si iei piciorul de pe acceleratie, deoarece el tinde sa ajunga la 800 ture care e relanti, daca nu mai accelerezi. Si daca esti la vale face frana de motor ca nu se tureaza la infinit motorul si franeaza.

| Perlea_Nicolae_ a răspuns:

Este limpede ca din cauza frigului ti au inghetat culisantele etrierilor si au ramas rotile de pe spate semiblocate, faptul ca frana de stationare in primele trepte este ''moarta indica probleme la etrieri sau cablul este blocat!
Distributia nu are legatura cu franarea masinii, este o frana de motor in care rotile invart motorul prin transmisie (cutie de viteze) ceea ce nu ne-ai spus este ca nu ai specificat, diesel sau benzina!