| McCrush a întrebat:

Am un opel astra f mai batran ca mine (1993).
Aveam o mica scurgere de ulei pe la capacul de la culbutori, nimic serios, dar era acolo. I-am schimbat garnitura si am facut si schimbul de ulei daca tot am ajuns pe zona aia. Ideea e in felul urmator... scurgerea s-a dovedit a fi de pe la garnitura de chiuloasa, dar din nou, nimic serios. Partea ciudata este ca pana sa fac schimbul de ulei, nu am avut probleme cu acele scurgeri minore, dar dupa ce am facut schimbul si am mers aprox. 20 de km, mi s-a aprins martorul de la ulei in bord. Am oprit imediat masina ( asa cum si este recomandat sa faci), am asteptat 5 minute, si am pornit masina fara ca martorul sa se mai aprinda. Am mai facut vreo 30 de km cu ea sa vad daca mai apare problema, dar nimic ( app, nivelul la joja era perfect). Am folosit ulei Mobil 10w-40. Ce credeti ca s-a intamplat? Sa fie uleiul prea subtire? Sa fie pompa? Multumesc anticipat pentru orice fel de raspuns!

1 răspuns:
| qest11 a răspuns:

Nu e subtire 10w40, il folosesc multi pe masini vechi, si nu cred ca iti curge tie pe la garnitura de chiulasa, ci tot pe la culbutori. Tu zici ca ai presiune mica la ulei. Cand motorul merge, desfa capacul de la ulei si vezi daca iti arunca ulei pana sus. Posibil filtrul sa fie nefunctional de nou si sa nu mearga treaba cum trebuie. Daca cu motorul rece ai presiune, si la cald nu, o pierzi pe undeva acea presiune. La mine aveam un cuzinet la arbore distrus rau, si presiune mica de tot la cald. Daca ai dubii, mergi la cineva care se pricepe, nu sta asa. Despre mobil cumparat din Romania nu prea am auzit de bine. Eu merg pe elf indiferent de masina. E ieftin, destul de bun, si il schimb pana in 3000km, cu toate ca ar duce dublu. Am compresie de 13-14 bari, motor curat, si pentru 80 de lei, cu tot cu filtru, eu zic ca merita.