| Sz_Alexander_2000 a întrebat:

Salut baieti, am si eu o masina Opel Astra G Bertone 2.2T, si nu gasesc un cablu care face legatura dintre Cd-Player si Volan, am jumatate de cablu pe care scrie "Sterring Remote Control" si cealalta jumatate nu o gasesc sa le leg, va rog ma ajutati cum sa fac? Am intrebat multi prieteni si nu au cum sa ma ajute, nici la un service nu au reusit. Cei care aveti Opel Bertone, un ajutor va rog ❤️

2 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Nu au reusit cei de la service? Pai daca or fi pompieri si normal laughing
Nu ai nici un cablu ce cauti tu. Daca vorbesti de comenzile de la volan, atunci nu ai alta jumatatea de cablu.Acolo la volan sunt chestii care se pare depaseste pe cei de la service laughing
Nu te gandi ca tu ai cablu intreg de la volan pana la radio, nici pomeneala de asa ceva.
Cablu de la comenzile de la volan merg tot acolo in volan si se conecteaza la un control module, unde se leaga si Airbagu din volan laughing
Deci cam asa stau lucrurile.Toata chestia din volan, butoane, airbag, butoane cruise control daca ai, semnalizare si ce mai e acolo se leaga la un computer sa-i zicem asa.Nu stiu exact la masina ta dar cam asa sunt in general astea.Chestia aia din volan se numeste clock spring,iar sub este controlul asta ce zic eu.
Poate ca nu toate masinile sunt asa,dar daca n-ar fi fost asa atunci era totul simplu.
Gandeste ca volanu ala se roteste corect? Ce ar fi fost sa ai asa fire directe? Iti dai seama ca zapaceai de tot firele alea,se rupeau,de aia orice masina cu comenzi la volan si cu airbag are acest clock spring. Volanul se roteste, alea stau acolo, se rotesc odata cu volanu, dar au un cablaj care se misca in doua directii, sa iti explic asa mai pe inteles, sta cablajul ala cumva intr'o cracasa rotunda infasurat in 2 directii laughing si cablajul este uns cu o vaselina ceva.
Trebuie sa desfaci volanu daca vrei sa stii exact cum sunt facute,dar nu te sfatui sa umbli tu acolo,daca nu te pricepi.
Ai si spus pe cablu tau scris Sterring remote control,acolo duce,apoi de acolo nu mai stiu exact unde placa,dar banui ca spre computeru principal al masinii.
In mod normal daca ai schimba tot ansamblu ala, radioul, claxonul ar trebuie sa functioneze, restul nu, adica airbag sau cruise control, asta daca e luat de la alta masina.Trebuie programat pentru cruise control si airbag.
In sf am luat-o in alta directie, dar asa stau lucrurile, nu te gandi ca gata e un singur cablu de la radio la volan ala e, cand rotesti volanu ala se infasoara pe acolo dracu l-a luat laughing sau ce credeai ca gata e un cablu si atat?
Nici nu ai spus exact ce problema ai, spui direct cauti cablu de la volan la radioul masinii, cablu care nici nu exista.Deci spune exact ce problema ai,poate ca nici nu ai nevoie de cablu, poate alta e problema.Zii despre masina de unde o ai, cand ai luat-o, radioul ala a functionat sau nu cand ai luat masina si etc.Tu crezi ca partea electrica sau electronica la masina e chiar asa de simpla? Este simpla daca cunosti, dar nu te gandi ca merg cablurile asa cum crezi tu, merg cum au facut fabrica sa mearga.Deci detalii despre masina ta si ce problema vrei sa rezolvi.

| Sz_Alexander_2000 explică (pentru relian):

Am rezolvat, mi-a trebuit un adaptor de comenzi cam atat, m-a costa 80 lei, si il poti pune singur, nu stiu ce ai inteles tu, dar credeam ca te ai prins pentru faptul ca era taiat, nu a fost asa de complicat? am intrebat pe un forum BertoneGarage?