| George12356456 a întrebat:

Salut!
Ce părere aveți de egr off?

Intenționez să cumpăr o mașină și are de un an egr off făcut (proprietarul spune că îl făcuse temporar dar l-a lăsat așa pentru ca a scăzut consumul).
Ce avantaje/dezavantaje are?
Funda!

12 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Dezavantajele ar fi noxele mai ridicate si posibilitatea de a creste prea mult temperatura din camera de ardere.
Avantajele ar fi o galerie de admisie 100% curata (ceea ce la un diesel cu EGR activ nu ai sa vezi), si o eventuala defectiune in minus.
La motoarele diesel, EGR-ul blocat deschis va risipi presiunea facuta de turbo, deci puterea motorului va scadea. De asemenea, poate aparea mult fum pe evacuare, din cauza aerului (boost-ului) pierdut.
La motoarele pe benzina e mai nasol, EGR-ul blocat deschis inseamna aer fals, care va opri motorul, sau ii va lua aproape toata puterea.

Eu sunt de parere ca la motoarele diesel nu trebuie anulat, eventual modificat softul astfel incat sa nu mai deschida EGR la rece in turatie mica, dar sa functioneze la mers extraurban, cu motorul fierbinte, cand e lasat in frana de motor. Asftel se vor reduce depunerile de pe galerie (care se formeaza in principal la rece), dar se pastreaza atuul de a reduce temperatura din camera de ardere, protejand chiulasa. (Dieselul are temperatura de ardere mai mare decat motoarele pe benzina, de aici si problemele mai frecvente la nivelul chiulasei).
La un motor pe benzina, daca anulezi EGR ar putea creste consumul, ar putea iesi mai multe noxe la ITP, dar riscurile unei defectiuni tehnice sunt reduse/inexistente.

| Wr3nch a răspuns:

De la oameni isteti

''Oamenii sunt inventivi cand vine vorba de modificari de orice fel, dar trebuie stiut ca acest procedeu este ilegal. Exista "mesteri carpaci" sau "baieti buni" care vor monta o placuta in interiorul EGR-ului care sa blocheze accesul gazelor si vor face un update la soft prin care se anuleaza existenta supapei EGR. Dupa teoria acestora consumul va fi mai mic, sau crescut cu cel mult 1 litru/100 km, masina va functiona corect, motorul va rula la temperaturi mici si compartimentul motor va fi "farmacie". Aparent in constiinta lor se da doar lupta: poluare versus motor curat. Realitatea este mult mai alambicata: gazele nerecirculate patrund in habitaclul masinii si otravesc in timp pasagerii. In plus, nu este suficient sa anulezi EGR-ul, pentru ca, daca ai filtru de particule DPF, va trebui anulat si el. Aceasta operatiune constituie fapta penala, nu poate fi mascata si inlaturarea fizica a acestuia se face de catre un mecanic "specializat" in asa ceva, care, in ignoranta sa nu stie ca in timpul decuparii si eliminarii tuturor resturilor ceramice, inhaleaza milioane de particule cancerigene. ''

https://vrom.ro/ce-este-egr-si-ce-rol-are/

Răspuns utilizator avertizat
| Wr3nch a răspuns (pentru Nrx):

Si tu oi fi mare expert in mecanica eh?

Răspuns utilizator avertizat
| Wr3nch a răspuns (pentru Nrx):

Atunci respect Eu am cautat pe Google, si am citit cu alta ocazie ca nu e bine sa anulezi filtre de particule si de astea ca te pisca RAR-ul. De asta am postat citat si link. Sa se vada ca nu e ideea mea.

| George12356456 explică (pentru Nrx):

E imposibil acest lucru. Pătrund în mașinile din spate poate a vrut să zica

| Frank51 a răspuns:

Nu are avantaje.

| Sofer a răspuns:

Cauta o mașină fără modificarile astea. Cu egr on sau dpf on. Eu m-aș feri de motoare cu dpf.

| George12356456 explică (pentru Sofer):

Salut! Nu are dpf mașina respectiva (din fabrica).

| dinaprilie a răspuns:

Dez: este posibil sa nu treci itp-ul la verificare noxe. In rest, da-i bataie ca la cata poluare este pe planeta in egr off este pistol cu apa.

Răspuns utilizator avertizat