| Frank51 a întrebat:

Curand o sa achizitionez un Audi A3 8P. Am de ales intre 2. 0TDI sau 2. 0TFSI. Km o sa ii fac 30% oras 70% afara. As merge pe cutie DSG dar nu stiu cat de fiabila este. Masina o sa fie cumparata din Germania. Ce sfaturi imi puteti da?

11 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Benzina power, fa caca pe diesel, cand punem in balanta turbo diesel vs turbo benzina stii dinainte cine este mai puternic,
nu stiu exact dar 2.0 tdi a trecut testul timpului, insa nici 2 tfsi nu cred ca este rau la fiabilitate, sa nu uitam ca toti bolizii de la audi au tehnologia TFSI deci daca era rea sau daunatoare nu se mai puneau aceste motorizari ci gandeau altceva, probleme au fost din cate imi aduc aminte pe motoarele downsize cu care au dat-o in bara dar nu din cauza motoarelor ci din cauza distributiilor care se rupeau in mers si avariau motoarele noi cum au fost pe la vw polo 1.0-1.2 tfsi etc
Eu as alege altfel daca te stii un sofer bun si moderat cu viteza alege acest TFSI daca te stii un sofer vitezoman in special ia varianta mai putin fasneata dintre cele doua adica dieselul, la consum vei iesi putin mai bine cu diesel dar la senzatie este mai misto turbo-benzina. Nu ma intelegeti gresit daca sunt variantele de 170 CP respectiv 200 CP cum cred eu, ambele sunt rapide!
Eu unul daca ar fi sa-mi iau un audi second hand nu as lua un model din 2008(n-ai zis ca ar fi 8P facelift!) in primul rand, dar daca doar pe acest model m-as axa cu siguranta as lua gama de varf adica nu ma intereseaza sa fie full cu piele si trapa cat sa fie quattro, cutie S-tronic si 2.0 TFSI
Din cate am observat DSG la acest model este pe modelele diesel, la TFSI este S-tronic iar la FSI este tiptronic.
Important este sa cumperi o masina buna, ca daca are defecte ascunse mai ales daca cutia automata este uzata atunci te costa mult reparatia ei, dar considerand ca nu vei lua vreo teapa cu vreo epava, la o masina buna nici sa nu te gandesti la altceva decat cutie automata, e altceva.
Deci 2.0 TFSI quattro si S-tronic... power!

| relian a răspuns:

Din ce an este raia asta de audi?laughing intreb pentru ca cele mai vechi de 2010 maninca ulei de te rupe la motoarele astea,Zici ca bagi ulei in ele nu benzina sau motorina,niste junghiuri de masini laughing

Apropoo de benzina si motorina, eu prefer pe cele pe benzina.Te duci sa alimentezi la pompa te faci numai de moloz la motorina laughing nu am vazut o pompa de motorina sa nu curga, deci te faci pe maini de motorina, asta daca nu ai manusi de cauciuc laughing
Alta problema este ca la astea pe motorina cand iei picioru de pe acceleratia masina s-a si oprit de spui ca pui frana laughing pe de o parte este bine ca nu mai uzezi asa d e rau franele laughing dar pe de alta parte mi se pare o magarie, nu mai ai acea miscare de inertie datorita greutati masinii, inertie care de mai misca asa putin si lin laughing am condus exact un audi din asta A3 dar nou nout laughing sincer nici degeaba nu las fi luat daca mi lar da careva laughing poate doara sa-l vand si sa iau banii pe el si sa iau altceva.
In sf eu cred ca de fapt tu ai postat aici intrebarea mai mult sa ne arati ca urmeaza sa iti achizitionezi tu un audi A3 o trotineta de masina s tocmai din Germania nu asa de oriunde laughing
E ok sa fii sanatos, de fiabilitate nu poate fi vorba atunci canc cumperi masini folosite, deci totu tine de noroc vorba cuiva, de cum a fost acea masina folosita si intretinuta.

| Frank51 explică (pentru relian):

Prietene, dacă vreau niște sfaturi nu înseamnă că mă dau mare. Alții cumpără porsche cu 50.000€, este absolut normal să vorbim despre orice subiect vrem, ca să ne informăm foarte bine.

| relian a răspuns (pentru Frank51):

Am spus si cdeva sfaturimdar se pare ca tu ai citit numa c e nu ti-a fost pe plac laughing am spus clar A3 este o trotineta de masina,stiu ce vorbesc ca am condus si nu din alea vechi noua nouta,ba uitasem sa mai zic ca am fost si la dealer si am facut proba la una anul asta, vizibiltate f redusa a soferurlui, mie nu mi-a placut deloc, am fost cu cineva care m-a rugat sa merg, persoana s-a urcat a condus sia spus cei asta laughing nu-s curioasa zice nici nu vad bine afara, deci A3 is niste junghiuri, iar daca mai e si diesel dao la jalea de troasca
Daca ai bani sa cumperi o masina atunci cumpara una in care sa stai ceva mai comod.
Ala care cumpara masina de 50 mii de euro sigur nu vine sa intrebe pe TPU, sa fim seriosi laughing sau mai stiu eu pe Facebook
E ok scuze ca am spus ca incerci sa ne arati ca iti cumperi masina, dar si asta se poate deduce din ce ai scris, fiecare cum percepe laughing

| Frank51 explică (pentru relian):

Nu am condus inca nici-un A3, dar mi se pare ca arata foarte bine atat exterior cat si interior. Vreau o masina mica si sportiva, asa ca nu am multe optiuni. E golf 5, a3-ul, poate o alfa romeo 159, atat imi permit. Ce nu e in regula? Iar daca ai dreptate sau nu in legatura cu vizibilitatea o sa testez foarte curand si sper sa fie ok din perspectiva mea.

Iar partea cu junghi, daca masina a fost intretinuta foarte bine poate sa fie mai fiabila decat una din 2015, mai ales motoarele de 1.9 care sterg pe jos cu orice motor dupa 2015.

| relian a răspuns (pentru Frank51):

Daca spui tu asa o fi, dar nu cred ca o trotineta de motor de 1.8 litri sau cat spui tu sterge la fund un motor de 3 litri, sau sigur il sterge la fund, aia cu siguranta, deci expresia ta ca sterge orice alt motor las-o mai usor ca macane laughing Vrei sa spui ca o trotineta de motor de 1.9 cat zici face pe ala de 4.2 litri? Cred ca nu sti despre ce vorbesti baiete laughing, ori pe ala d e 3 litri, dar nul face nici pe ala de 2.5 sau mai stiu eu ce motoare mai au astia.
Dupa tine orice motor nou acum facut este egal cu zero laughing doara prapadenia aia de motor ce arati tu e bunalaughing las cai bine si asa.a
Sincer eu in America masini noi nici nu am mai vazut cu motor sub 2 litri, asta inseamna ca fabricantu face numa masini naspa, dupa parerea ta, deci atata de bune ces motoarele alea ce arati tu ca fabricantu nici ca le mai foloseste la vreo masina laughing

| Frank51 explică (pentru relian):

Ma refer strict la motoarele de consum(1.6,1.8,1.9,maxim 2), e cam stupid să comparăm un motor de 2 litri cu unul de 3 litri, este clar că ala de 3 este mai rafinat, merge mai frumos si nu este stresat la fel de tare ca un motor mic si supraalimentat. Motoarele de 2.5 3, 4, sunt motoare premium si sunt pe mașini pe masura, deci nu putem compara capra cu varza. Chiar nu vreau sa ma contrazic aiurea, dacă chiar stii minimul necesar in domeniu o sa imi dai dreptate.

| relian a răspuns (pentru Frank51):

Motoarele is motoare, premium cel ala? Nu am auzit cde motor premium, eu stiu ca motorul este motor si aia e tot.
Si din cate vad majoritatea acum baga motoare de 2 litri mai pe toate masinile, pana si mercedes a bagat pe clasa E motor de 2 litri.
Nu stiu despre ce anume vorbesti tu de motoare premium, dar o fi si cum spui tu.
Motoarele mai mari nu-s mai rafinate deloc, is doara mai mari si aia e tot, dar si consuma pe masura laughing
Merge mai frumos in c e sens? Eu am vazut motor de 2 litri nici nul auzi, si cu capota deschisa de abia daca se aude, trebuie sa mergi aproape de motor sa il poti auzi.
Iti si zic la ce masina la Audi A6 din 2017, pur si simplu nu auzi motoru, indiferent ca dai ON AC merge exact la fel de sielentios. Vorbesc aici de motoare pe benzina, unde is eu 99% din masini is pe benzina sa nu zic mai multe chiar.
Eu am raspuns la ce ai zis tu ca motorul ala de 1.9 bate orice alt motor, eu asta am inteles cand ai spus orice alt motor, in sf nu stiu ce ai vrut sa spui, o lasam asa cum cazu laughing

| Frank51 explică (pentru relian):

Bate orice alt motor la fiabilitate si consum, ma gandeam ca o sa intelegi asta. Am prieteni cu 1.9 si au 600.000 700.000km si nu mananca gram de ulei. Iar in privinta motoarelor mari, cu siguranta sunt mai fiabile decat cele mici pentru ca avand cilindree mare acel motor produce un cuplu mare raportat la greutatea masinii si nu va fi supus unor forte mari ca la un motor de 2 litrii supraalimentat care scoate 200 de cai, imagineaza-ti cat duce un motor din asta... putin.

Motoarele mari au multi cai(250-400), piesele din motor sunt mult mai fiabile(pistoane, biele, segmenti, ax came) si este clar ca un astfel de motor care nu este supraalimentat este fiabil si duce mult.

| ClaudiuM1997 a răspuns:

Din cate stiu eu pe 2.0 TFSI este o perioada problematica in care aceste motoare mancau ulei in prostie, pe langa problema cu lantul de distributie. Ai aici detaliat problemele lor pe generatii..Eu as fugii de generatia a doua https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=118
1.8TFSI e acelasi motor cu 2.0 TFSI, doar mici modificari intre ele.
Cele diesel 2.0 TDI CR sunt ok si daca zici ca faci drumuri in exterior atunci nu o sa ai probleme cu DPF.De cutiile DSG as fugii.Sunt super cand functioneaza si scumpe de reparat cand se strica(majoritatea au probleme din cate stiu).
Ca fapt divers eu am 2 cunostinte cu motoare 1. 8TFSI/2. 0TFSI si o cam dat 4000 lei in reparatiile motorului.Eu am de 10. 000km Seat Exeo 2. 0TDI 143cp(motor made by Audi) si nu am probleme.

| MafteiStefan a răspuns:

2.0tfsi si cutie automata rupe!