| CristiB93 a întrebat:

La masina mea renault clio 2001 1, 4. Dupa ce merg o ora doua fara oprire incepe sa mi se opreasca motorul in mers cand schimb viteza si se aprinde martorul stop si baterie si se invarte greu volanul iar dupa ce intra in viteza si accelerez porneste din nou. Dar daca trebuie sa stau la semafor atunci trebuie sa-i dau iar cheie. Apoi isi revine o vreme si nu mai face asa, apoi dupa o vreme iar incepe tot asa. E aiurea ca pot face accident. Care credeti ca ar putea fi problema?

14 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Du-o la un service. Sa verifice instalatia de alimentare. Nu mai merge in relanti, adica pe liber. Sau ai ceva mizerie prin rezervor.

| CristiB93 explică (pentru darrio2007):

Dar daca e de la alimentare nu ar trebui sa nu mai porneasca deloc? De ce doar cand schimb viteza si asta doar de cateva ori apoi isi revine si merge ok pe urma dupa o vreme iar incepe.

| CristiB93 explică (pentru darrio2007):

Si de ce doar dupa ce merg mult cu masina, 2 3 ore fara oprire cand e incalzita bine de tot

| darrio2007 a răspuns (pentru CristiB93):

Mda. Curios.

| relian a răspuns:

E bateria dusa, probabil s-a dus pentru ca altrnatorul nu mai incarca, asa ca alternatorul nemaifunctionand, ori functioneaza defctuos, masina nu mai are curent, motiv pentru care se opreste.Masinile astea au un computer,ala merge cu curent,asta din cate stiu laughing daca ai o masina din aia antica, merge si asa fara curent.

Deci alternatorul este defect, poate incarca ce incarca, apoi nu mai, moment in care masina foloseste curentu cat este acolo in baterie, dupa care se opreste.
Deci trebuie sa schimbi alternatorul si bateria.Bateria daca ai mers asa cu ea ceva timp s-a dus si aia, nu o sa te mai tina cine stie ce, dar poti prima sa schimbi doara alternantorul, apoi o sa vezi cand pornesti masina cum o sa fie.

| CristiB93 explică (pentru relian):

Cineva mi-a spus ca ar putea fi de vina motorasul pas cu pas. Tu ce spui, crezi ca si asta ar putea fi de vina sau esti sigur pe alternator?

| relian a răspuns (pentru CristiB93):

Care motoras sa fie de vina? Si pas cu pas ce anume? Cand moare masina,ai incercat sa vezi daca ai lumini? Daca nici luminile nu mai merg,daca si la bord totu moare,aia e problema alternatoru. Daca in schimb ai lumini,adica farurile se aprind fara problema,atunci alta ar fi cauza.Dar cum tu nu ai dat nici un detaliu,doara ca se opreste masina in mers,ce vrei sa spun?
Deci alternatorul se verifica foarte usor si rapid,ca de altfel si bateria.Un aparat de masura vezi imediat cum e bateria si alternatoru,asta daca te pricepi sa masori,ori daca ai un aparat de masura.
Volanul se invarte greu ca nu mai baga pompa,odata ce motoru se opreste,pompa aia de directie este actionata de cureaua care invarte si restul,alternator, Compresor si ce o mai avea, pompa de apa etc.
Spui se aprinde deja si lumina Baterie, deci e clara, asta ar fi problema alternatorul si bateria.
Deci despre ce motoras vorbesti tu pas cu pas? Motarasu de la geamuri, ori de la stergatoare?laughing

| CristiB93 explică (pentru relian):

laughing Omule daca nu sti ce e motorasul pas cu pas atunci de ce vorbesti. Renault clio are motoras pas cu pas, e o chestie mica acolo la motor care regleaza relantiul, sa stea masina frumos la relanti. O sa verific alternatorul. faza e ca nu face foarte des problema asta. foarte rar in trafic daca merg foarte mult 2 3 ore.

| relian a răspuns (pentru CristiB93):

Serios asa crezi tu ca un motoras de la motor regleaza relantiu? laughing esti tare.De Throttle Body ai auzit? Asta e ala care regleaza relantiu si nu-i spune motoras laughing
Deci tu te gandesti ca asta motoras de stergatora elaughing iti opreste tie masina in mers? Naspa, desi eu nu cred. Daca ai fi avut asta care controleaza ce zici rau fi sigur ca ai fi avut check engine on, ala asa iti da.Dar tu ai lumina de la baterie aprins, deci iti si arata masina ce problema ai.Cum se spune masina o tine de coarne, dar tu zici cai ciuta laughing e bun si asa.

| CristiB93 explică (pentru relian):

Cred ca esti pus pe mistocareala. Uite aici http://www.loganclub.ro/forum/motorasul_pas_cu_pas-t58994.html

| relian a răspuns (pentru CristiB93):

laughing ce arati tu man, arati discutii de radio sant, cuvinte spuse de unu altul pe forum.Arata ca asa se numeste tehnic,nu veni cu Frigider,sau cu bomfaier,asa spun oamenii la lucrurile astea,dar ele nu se numesc deloc asa.
Apoi motorasu ala face parte exact din ce am spus eu din Throttle Body ala,nu stiu cum se numeste in romana,am spus in engleza,deci motorasu tau este de fapt o piesa dintr-o componenta mai complicata,electronica.
Deci cum am spus chestia asta nu are a face cu ce patesti tu, inca odata iti zic, daca ai avea motarusu pas cu pas peste sarat laughing te asigur ca aveai check engine on, acu pricepi? Ceva defect la acest motoras immediat si calculatoru masini vede siti aprinde becu ala de check ok? Nu mai veni sa imi arati tu mie povestile de sant ale unora si altora. Daca vrei sa arati cuiva ceva arata ce spune un tehnician, o firma serioasa, nu nea caisa de pe formulu logan laughing fugi deaci cu povesti de astea.Acolo pe forumuri sa stii si tu aia doara isi dau cu presupusu, habar n-au de masini, fiecare are cate un junghi de masina si fctie de ce probleme au merg acolo si discuta, dar fiecare isi da cu parerea, nu e unu sa fie mare meserias si sa stea acolo.Meseriasii nu stau pe net sa stii si tu.
Mistocareala e aiai la care te uiti tu.Nu veni sa imi spui tu mie de motoare, daca vreau sa aflu ceva aflu de la sursa sigura si de incredere de la profesionisti nu de la carpaci, sau unia care au masini luate de la dezmembrari laughing sau vorba vine, masini de nivelul ala.
Deci exact cum am spus masina o tine de coarne tu spui ca e ciuta.Eu zic ca e clapeta de acceleratie care la masinile cu electronica este controlata electrionic si are mai multe piese in compnenta,tu vii sa imi arati motoras cu pas saltat laughing e ok ramai cu motoru tau,du-te schimba-l pe ala ca sigur ala e de vina.Da bani,cumpara unu nou,te costa de caci pe tine laughing habar nu ai cat costa piesa aia. Daca masina nu-ti da cod de asa ceva,nu arata check engine tu aia vrei sa schimbi, ori tot la aia te gandesti car fi de vina. Daca era aia de vina tiam mai spus aveai coduri, aveai lumina de la capatu tunelului aprinsa, stiai pe unde sa iesi, pe unde sa intri laughing E ok bafta schimba toata masina mai bine, oricum este o raie laughing

| CristiCQH a răspuns:

Problema ar fi de la electro-motor mi-a spus tatăl meu (e mechanic) sper ca te-am ajutat

| CristiB93 explică (pentru CristiCQH):

Si atunci ar trebui schimbat?

| relian a răspuns (pentru CristiCQH):

Asa si ce legatura are electromootoru cu prefectura, eu nu vad laughing tu stii cei ala electromotor si ce anume face? Daca stiai sigur taceai si ramaneai filosof laughing Poate ca taicatu a spus ceva de Alternator nu de electromotor. Electomotoru de care tu spui functioneaza numai si numai la pornirea masinii, dupa care el sta nu mai are nici un rol.
In s chimb alternatorul este cel care funtioneaza tot timpul, ala da curent masinii, ala incarca bateria si etc.Deci daca ti se opeste masina in mers cand electromotorul sta n-are ala nici o treaba,alternatorul este problema,ala nu mai baga,ori baga cand si cand, mai incarca ceva la bateria aia, apoi iar functioneaza naspa, masina consuma curent de la baterie, se duce si bateria de suflet, aia nu te tine mai mult de cativa km dupa care moare masina.Cam asta ar fi cauza, zic eu.Masina chiar daca este diesel nu merge fara curent, are un computer care asa functioneaza, asta din cate stiam laughing