In general ala e unul dintre cele mai slabe motoare de la vag, si ma refer exact la ce ai remarcat si tu: nu are putere, mai ales la plecare, si nu suna a motor echilibrat.
Insa simptomele pot fi agravate de mici defectiuni si decalibrari produse de timp/uzura si in special de mecanicii care lucreaza cu muschiu' acolo unde e nevoie de scule si multa documentatie.
Eu as verifica:
-distributia, sa fie pusa la punct
-clapeta de aer, sa nu fie defecta ori decalibrata (se curata si se calibreaza cu tester)
-parametrii motorului in general, sa nu mearga in regim de avarie (check engine sau EPC aprinse)
-bujiile.
Nu am un raspuns daca "asa e masina" sau nu, nu am condus niciuna care sa se compare cu un motor similar de la Opel sau Renault, insa probabil una in parametrii corecti ar trebui sa se conduca decent.
Daca ai motorul mic, normal sa plece mai greu comparativ cu masina de la scoala care spui ca avea motorul mai mare. Legat de zgomot, da unele masini chiar daca sunt pe benzina, fac zgomot zici cas diesel
Daca nici turbina nu ai, atunci spui car fi caruta.Dar la motorul de 1.4 litri si sa fie cu turbina, nu cred sa se comporte cum spui, doar daca nu are turbo.
Cineva pe linga mine are Jetta tot asa cu motor de asta de 1.4 ii conduc masina mai mereu cand ma ia pe colo colo si nu mi se pare nici zgomotoasa si nici puturoasa asa de rau. Adevarat ca nu te bagi asa in depasiri sau sa intei in trafic foarte rapid, dar nici caruta nu-i dar are turbo.