anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut TPU
am un ford escort care nu porneste am incercat tot ce puteam
ultima oara am chemat un baiat cu tester dar din pacate nu a citit calculatorul masini si mi-a lasat un nr de la un alt mecanic care ar putea s-o ia... aveti o idee
daca cheia(cu tot cu cipul ei) e uzata poate cauza problema asta?
masina invarte dar nu porneste se aprinde in bord electric tot... doar ca nu porneste...si sincer nu as vinde masina asta. ar merita o investitie pentru a o repara. voi ce credeti ca ar putea avea? ceva sfaturi?
Multumesc anticipat

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Ai incercat ce anume? La bord ce lumini sunt aprinse? Sau ce scrie daca scrie pe undeva ceva? Nu stiu la ford cum este bordu, plus nu ai spus de cand nu mai merge, ce s-a intamplat etc. Daca spui ca invarte si nimic atunci nu poate fi decat ori de la pompa de benzina ori de la cheie, nu mai e bun transponderu ala sau cum ii zice chipu care spui tu.Acum sa verifici pompa trebuie sa pui doar contactu atit fara sa incerci sa pornesti si cineva sa stea prin zona unde se afla pompa adica nu stiu exact unde este localizata, ori in portbagaj ori la bancheta din spate, trebuie sa dai la o parte alea si cineva sa asculte acolo cand tu pui contctu. Daca se aude zgomot atunci s-ar putea sa nu fie de acolo.Sau mergi pe furtunu ce aduce benzina la rampa si desfaci colierul ala iei o sticla de plastic si ceva cirpe sa pui prin jur de unde desfaci, ca o sa curga nitica benzina sau motorina ce ai tu, si cineva tine furtunu il s ticla si altul pune contactu.Ar trebui sa vina benzina sau motorina, sa curga ca la robinet atunci cand deschizi asa incet. Daca nu vine deloc benzina sau motorina atunci pompa e dusa si aia ar fi problema. Daca pompa e buna nu ramane decat TRANSMITERU sa fie dus.adica cipu ala din cheie sau unde e pus nu mai comunica u calculatorul masinii si no sa te lase nici mort sa o pornesti.Acum in cazul in care tu ai o alta cheie, si daca ai cu siguranta ai incecat si tot na pornit asa e? Sigur na pornit nici cu cealalta cheie, dar nu te agita ca tot aici e problema.Pt ca tu ai incercat de multe ori cu cheia cu transmiterul rau so pornesti calculatoru are in memorie cipu rau si indif ca pui o cheie buna tot nu te lasa.Ce trebuie sa faci este sa deconectezi bateria, lasi asa cateva minute, apoi conctezi bateria la loc, folosesti cheia buna si o sa poarneasca din prima.Alte cauze nu vad care ar mai putea fi.Deci e problema cu alimentarea sau cu transmiteru asta din cheie.La alimentare ai pompa, si mai este un regulator, dar cu siguranta nu-i de la ala daca pompa merge.

| deM0 a răspuns (pentru relian):

Mersi de informatie... problema e ca nu am alta cheie. cand am cumparat-o mi-a fost data doar o singura cheie...
pompa functioneaza. se si aude cum pompeaza si am facut si ce mi-ai scris acolo ca sa fiu sigur
nu ai vreo idee se poate sa-mi faca cineva o cheie noua cu tot cu cip?

| deM0 a răspuns (pentru relian):

A, si am uitat sa spun, inainte sa nu mai porneasca deloc mai avea faze cand pornea cand nu... cand numai puteam s-o opresc cand se oprea singura in trafic
simptomele astea pot fii cauzate tot din cauza cipului de la cheie?

| relian a răspuns (pentru deM0):

Da se poate sa fie tot de la cheie.Curind un prieten si-a luat o masina, un Audi A4 2007 si am fost cu el sa o verificam, am pus scaneru pe ea era ok nimic suspect.Cind pui scaneru pe o masina iti arata daca a fost deconectata bateria sau daca s-a sters ceva coduri.Adica nu iti arata iti dai seama tu ca masina nu e ste READY, pentru ca atunci cand stergi un cod masina trebuie sa ruleze stiu si eu depinde cate mile km pana ca sistemele sa fie ready pentru calculator.In sf e alta poveste.Deci mergeam pe autostrada si bum deodata masina sa oprit.Am pus caneru arata povesti.Chestia e ca el avea doua chei.Am incercat amaindou cheile nimic. Pina la urma am dus-o cu o platforma acasa si acolo neam uitat.Eu nu-s mecanic, dar ma descurc asa pentru mine.Sa scurtez tipu asta a dus cheile la el acasa si masina la alt prieten. Apoi i-am spus sa lase o cheie acolo si-a lasat.Dar a laat cheia aia rea, noi nestiind ca ar fi de la cheie.Si am inceput sa verificam, pompa benzina, pompa de presiune, regulator etc nimic toate erau bune.Mmai sa fie.I-am spus mai cheia ailanta undei. Aaaa e acasa.ZIc adu cheia ailanta.Mia trimis chiea dau si pauza nimic.Cind ma uit la bord, pentru ca eu de obicei eram la motor si doar el da la cheie cand verificam, deci eu nu vazusem, dar pentru ca si eu am tot audi cand imi arunc privirea la bord vad daca e ceva suspect si la el aparu ceva la mile acolo unde arata milele, km la voi arata altceva.Dar nu averitia doar spunea SAFE.Imediat am stiut ca e cheia, ma uitai in caret ca avea carte si aia era.Pun chieia buna dau si pauza.Zic mai sa fie.Si apoi zic poate calc masinii are in memorie chiea rea.Scot bateria se reseteaza, pun la loc si bum porneste masina.Dar inainte fusesm la ceva mecanici si am mai intrebat si ei au spus la fel ca se poate opri in mers exact ce ma intrebi si tu.Deci vezi daca pe la bord cumva ai ceva aprins, ceva sa iti indice ce nu trebuie.Acum spui ca aveai momente cand nu o mai puteai opri.Sar putea sa fi si de la contact, sa fie contactu defect si cand lucra cand se blocheaza.Asa daca nu vad ce pot sa spun.

| relian a răspuns (pentru deM0):

Doar dealeru ford iti oate fac o alta cheie cu cip.Nu trebuie sa duci masina, trebuie doar sa ii arati actele masinii ca tu esti proprietaru asa cred ca o fi si pe acolo si ei iti fac cheie exact ca a ta cu cip cu tot.Nu stiu ce chie ai tu daca e simpla sau e cu telecomanda.Aia cu telecomanda e scumpa, aia simpla e ieftina.Dar poti cere sa iti faca o cheie simpla doar lama si cu plasticu ala si cipu e acolo in plasticu ala ce tii tu in mina.Acum daca o fi si contactu naspa nu stiu.La prietenu asta al meu era si contactu dus.Adica am vazut de inainte so cumpere ca mergea greu ca trebuia sa misti asa nitel pana sa porneasca dar am zis las ca nu-i cine stie ce. Apoi a trebuie prima data sa schimbam contactu, asta se chimba tot la dealer si la fel nu e nevoie de nimic decat actele masini VIN -u masinii si iti fac contact ei pentru cheia ta, deci nu trebuie sa schimbi cheia. Daca era linga si incercam stiam cum stai.Dar masina se operste in mers de la cheie sau de la alimentare cu combustibil ori curent, aternator, curea rupta etc.DE la altceva o masina nu prea se oprest bruc in mers.Deci in RO mai mult ca sigur numai Dealeru poate sa iti faca o cheie sau un contact.Dealeru ford.Scaneru daca pui pe masina si e de la cip nu iti arata.Ma refer la un scaner din asta asa mai simplu.Sint si scanere de banc, adica trebuie sa mergi la un shop ceva service cum se spune la voi care sa aiba un scaner care poate citi tot si chei si airbag si orice.Dar nu stiu ope acolo care ar avea.iNtreaba si tu la dealer la ford daca au asa ceva, daca iti poate scana mamsina, dar asta inseamna sa o duci pe o platfroma la ei.Treb sa faci in asa fel incit sa nu schimbi nimic pana nu esti sigur sa nu dai banii aiurea. Faci calcule cit te costa sa duci masina la aia daca ar avea un scaner de genul asta, dus si intors in cazu ca nu descopera, apoi cit iti ia ei sa scaneze.Eu nu pot hotari pentru altii. Daca e masina mea eu imi fac calcule si dupa hotarasc ce fac.Dar is banii mei, daca gresesc aia e nu-i problema.Asa sa spun cuiva fa aia, schimba aia si apoi sa nu fie nu pot sa fac asta.Trebuie sa nu te grabesti si sa incerci tot ce se poate fara sa platesti ceva, si dupa vezi ce optiuni ramin. Daca la tine contactu e bun, adica merge fara probleme, nu inteleg cum de nu mai puteai opri masina citeodata.Masina de i-ai luat contactu se opereste n-are incotro.De la calculatorul masinii nu cred sa fie pentru ca ar aparea ceva la bord, tiar da coduri multe.Acum nici nu stiu ce ati scanat voi acolo, daca ai ceva coduri.Mai mult de asa nu te pot ajuta.

| deM0 a răspuns (pentru relian):

Exact aceleas simptome le am avut. din pacate in bord masina e din 97 nu are chiar asa de multe chestii... arata doar abs,airbag, semnalizarile, km, bateria, frana de mana si cam atat
ma voi interesa de cheie. m-am interesat mai mult si se poate ca cheia sa fie mult prea uzata nu neaparat cipu dar cheia e dusa, cand scot cheia din contact nu declanseaza singura siguranta aia care blocheaza volanu trebuie sa apas cu degetu de cateva ori am observat asta dupa ce am mai folosit o cheie de la un ford mai vechi care l-am avut si se potriveste la contact dar nu pot sa-i dau cheie si cand scot cheia aia se declanseaza automat siguranta pentru blocarea volanului pentru ca e cheie mai buna... si de asta am zis ca ar putea sa fie doar cheia(partea care intra in contact)am inteles ca ma costa 30 de lei, simpla cu locas pentru cip...
la bani astia o sa ma pun sa incerc s-o iau. si pun cipu de la cheia uzata in cea noua,
iti multumesc oricum pentru raspunsuri mi-ai dat o sursa de inspiratie si informatii folositoare, salutare

9 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Daca ai a 2-a cheie cu chip, incearca cu aia.
Verifica daca 'da scanteie'.
Verifica daca vine benzina.
De fapt, nici nu ai precizat cu ce combustibil merge masina...

| Oopen a răspuns:

Ai incercat un starter nou?

| Oopen a răspuns:

Ai incercat un starter nou? Verifica si teava de trimite combustibilul in camera de ardere. daca nu este o eroare electrica, sunt sanse mari sa fie infundata.