| deM0 a întrebat:

Am un golf 4 1.6 8v SR 101cp si are o problema cu relantiul cu turatiile, oscileaza incontinuu mai sunt momente cand sta ok la relanti 900d ture dar daca ciupesc putin acceleratia iar oscileaza ca nebuna.
Am cautat pe google tot felul de variante mai intai am schimbat filtrul de aer, tot asa, dupa aia am curatat clapeta de acceleratie EGRul, adevarul e ca era foarte murdar si eram per convins ca sigur numai face dupa ce il curat si montez la loc dar tot degeaba. Furtun la fel nu trage aer fals pe nicaieri. Fişe de la bujii inlocuite ca 2 dintre ele imi faceau scantei in timp ce era pornita masina, dupa aia am facut si schimbul de ulei. Evident nu din cauza asta dar aveam acolo o speranta ca poate poate. Dar degeaba. Ce ar mai fi de verificat ca chiar e frustrant. Consumul e destul de ridicat pentru ca are momente cand sta turata o perioada destul de lunga cand sta in 1300-1500 de ture si chiar daca ajunge sa stea cum trebuie daca ciupesc acceleratia iar oscileaza si sta turata. Ce este de facut?

Răspuns Câştigător
| Simpatic a răspuns:

Se pune diagnoza adica tester pe masina la service sau persoana calificata in acest lucru si daca apare eroare specifica gen sonda lambda banc 1 aceasta se inlocuieste.
De obicei relantiul cat si consumul ridicat sunt de la aceasta sonda.
De asemeni trebuie vazut daca si debitmetrul este ok.
Nu mi-ai zis ce an este masina ta daca este dupa 2001 are mufa ODB prin care se face diagnoza.
Pe de alta parte o diagnoza costa 50-60 de lei.
Dar trebuie sa o faci la o persoana care se pricepe sa interpreteze, am intanit destui care fac diagnoza si habar nu au.
Asa ca recomand a se face diagnoza la un service multimarca care se pricep la grupul VAG.

4 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Mai verifica sonda lambda cea dinainte de catalizator. De verificat de asemenea si injectoarele.
Sonda lambda ar trebui sa apara ca defecta pe tester (diagnoza)

| deM0 explică (pentru Simpatic):

De verificat in ce sens. Bun o gasesc. De unde stiu ca e sau nu defecta. Chem tester daca apare ce e de facut cu ea?

| deM0 explică (pentru Simpatic):

Masina e din 2001 o sa schimb sonda stiu ca am pus o acum ceva timp p tester si a aratat cv de sonda lambda de oxygen ceva de genu scria atunci nu am pus.o p tester pentru asta pe atunci aveam cv problema cu imobilizatorul

| Simpatic a răspuns (pentru deM0):

Da, despre aceasta sonda este vorba.
apropo vezi ca sunt mai multe tipuri pe piata de la multi producatori, tu cauta sa iei un afetermarket dar mai scump, cele OEM (originale) sunt foarte scumpe. In schimb nu lua una aftermarket universala ci una care sa se potriveasca pentr motorizarea ta si sa se poata monta plug and play, diferenta intre cele pe care le numesc eu plug and play si cele universale (desi in esenta sunt asemanatoare) este ca cea plug and play vine cu exact firele ca cea OEM pe cand cea originala din cate sti trebuie lipite fire deci taiat din cablu si nu va fi recunoscut de ECU sub nicio forma.
Sunt curios daca dupa inlocuirea acestei sonde mai ai aceleasi simptome...cum ziceam verifica si rezistentele injectoarelor cat se poate face si un test daca; scuipa; toate la fel, adica daca pompeaza.

| Simpatic a răspuns (pentru deM0):

Se pune diagnoza adica tester pe masina la service sau persoana calificata in acest lucru si daca apare eroare specifica gen sonda lambda banc 1 aceasta se inlocuieste.
De obicei relantiul cat si consumul ridicat sunt de la aceasta sonda.
De asemeni trebuie vazut daca si debitmetrul este ok.
Nu mi-ai zis ce an este masina ta daca este dupa 2001 are mufa ODB prin care se face diagnoza.
Pe de alta parte o diagnoza costa 50-60 de lei.
Dar trebuie sa o faci la o persoana care se pricepe sa interpreteze, am intanit destui care fac diagnoza si habar nu au.
Asa ca recomand a se face diagnoza la un service multimarca care se pricep la grupul VAG.