Ai auzit vreodata de o masina sport diesel?
Logic ca nu, dieseul are cuplu mare la turatii mici si cam asta e tot avantajul lui, altfel si Ferrari, Lambourghini sau Porsche ar scoate masini sport cu motoare diesel
Dieselul se foloseste mai mult in agricultura.
La WRC sau Formula 1 ai sa vezi numai masini pe benzina.
Un motor turbo pe benzina se poate modifica destul de usor pentru o putere mai mare.
Exista diferite stadii de modificare in functie de rezultatele urmarite.
Categoric benzina, nu poti sa faci comparatie intre un motor diesel turbo, cu un motor benzina aspirat. Deci sa presupunem ca ambele motoare sunt turbo cu aceleasi capacitati cilindrice, benzina ar castiga din mai multe motive
1. Greutate mai mica
2. Plaja de turatie mai mare
3. Puterea si cuplu distribuite pe o plaja mai mare de turatie.
Cand faci o comparatie intre masini ceea ce conteaza este puterea maxima si greutatatea, mai exact raportul lor.
Motorul diesel are cuplu mai mare...in prima faza e mai puturos decat cel pe benzina, dar de la a 2-a sau a 3- a in sus, recuperezi
Ma refer la motoare modificate peste 3-400cp
Vezi ca e fix invers...
cand zici ca are cuplu mare inseamna ca pleaca mai repede de pe loc.
Motoarele de benzina sunt mai puturoare la plecare pentru ca au cuplu mai mic la turatii joase, dar recupereaza mai sus in ture.
anonim_4396 întreabă: