| nicusor222 a întrebat:

Salut TPU
Cum sta treaba cu filtrul de motorina...
Am o masina pe motorina cu un filtru care costa destul de mult, cauza este ca ar avea ceva de incalzit motorina.
Acum. Motorina e incalzita doar la pornire sau pe tot parcurul mersului motorului sau doar la inceut si dupa baga motorina rece din rezervor? Si daca incalzeste motorina, nu trebuie sa stau linistit ca nu porneste si motorina e standard cand e frig polar sa zicem? Dau funda pentru. raspuns frumos. Msk

Răspuns Câştigător
| JackR a răspuns:

La temperaturi scazute, motorina isi pierde fluiditatea (devine vascoasa). Pentru a fi pulverizate eficient prin injectoare, trebuie sa fie cat mai fluida cu putinta, deci la temperaturi scazute trebuie incalzita. Filtru de motorina de poe masina ta face asta continuu. Dar nu conta prea tare ca masina o sa porneasca pe "frig polar", pentru ca motorina "ordinara" s-ar putea sa fie atat de vascoasa incat sa nu ajunga pana la filtru/incalzitor. De aceea s-a inventat motorina "de -15", destul de comuna in statiile din Romania. Asta ca sa nu-ti povestesc de motorina "de -40" a rusilor. happy

| nicusor222 explică (pentru JackR):

Bine spuns. Msk mult.
Meriti fundita! happy

3 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Filtru trebuie schimbat la fiecare interval de intretinere al masinii. Nu are cum sa fie asa mult pentru ca e format din hartie

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Rezistenta de incalzire a filtrului nu se schimba deodata cu filtrul. Ea ramane in soclu. Si eu am filtru cu incalzire, si ma costa 20 de lei primul gasit. Poate unul Mann e vreo 40-50 de lei.
Eu l-am schimbat o data, am cumparat altul si e in portbagaj, intr-o sacosa cu alte piese (bucse, bielete, capat planetara) pe care mi-e lene sa le montez. Nu imi place sa lucrez la masina mea, ca nu ma plateste nimeni raised eyebrows