| Anonimu161997 a întrebat:

Parintii mei au un opel 1.6, iar de fiecare data cand ajunge cu ia la 110-120km/h incepe sa se simta o trepidatie in volan, cutie iar daca o calca la 130-140 se face "liniste". Dece se intampla asa?

18 răspunsuri:
| BassHunter13 a răspuns:

Prima data dupa la o vulcanizare sa iti echilibreze rotile..Si daca tot asa face du-te la un service si ii faci o revizie la Directie!

suntserios
| suntserios a răspuns:

Cea mai simpla treaba e sa se verifice rotile sa fie echilibrate. daca problema persista sa nu fie ceva de la caseta de directie

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Roti neechilibrate sau un cauciuc lovit/janta stramba.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

E Opiel, ce vrei...
Daca era doar de la roti la 140 de abia te mai tineai de volan, era si mai rau ca la 120.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Prima masina pe care am avut-o, la 18 ani, trepida foarte enervant intre 40 si 60km/h. La 100km/h nu se mai simtea nimic. Am schimbat caucioacele si a disparut trepidatia.
Inca sunt curios pe ce traseu CFR ai strabatut tu tara, ca vad ca practica la volan te cam depaseste...

| suntserios a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Ee si tu acuma, probabil nu a pus in viata lui mana pe volan. E inca in perioada aia in car viseaza bemeveuri tunate si alte supercaruri, iar daciile si opeluri sunt de rahat

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru suntserios):

Nu, cica are Logan 2014 pe firma, de-ce-i smug
Nici nu plateste combustibilul... Nu ca alti 'fraeri'. sad

| Anonimu161997 explică (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Ma bun dar de ce la 140 se comporta foarte bine adica doar la 120-130

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Va mai mozoliti mult, sau pot sa iau si eu pranzul?
Daca suntserios n-ar fi petrecut 24 h/zi pe TPU poate avea vreun rost sa-i raspund dar asa doar n-o sa ma cert cu cybertron. Cum as putea sa-l iau in ''serios'' intr-o problema care necesita iesitul afara din casa? Tu in schimb esti un mucos cu tupeu fantastic si gura mare dar asta nu inseamna neaparat ca ce debitezi are vreo relevanta. Am mers mai mult cu spatele decat voi doi impreuna cu fata asa ca lectii de soferie n-aveti cum sa-mi dati. Puteti eventual sa-mi dati lectii de limbincurism.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Anonimu161997):

Pai du-te cu ea si pune-o pe tester, noi nu avem cum sa stim exact ce are. Din experienta mea ti-am spus, cand e de la roti face mai urat la viteze mari decat la viteze mici 140 km/h>120 km/h. Altii vad ca ma contrazic. Adevarul doar mecanicul il poate descoperi, vazand problema ''pe viu'' nu pe net.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Sufla-mi-as mucii aia de care vorbesti, fix in pranzul tau laughing
Te invit sa mergi in continuare cu spatele, eu o sa merg cu fata mai putin, in interes personal, pe benzina mea, nu e nevoie sa ma fac si eu sofer ca sa-mi demonstrez superioritatea fata de tine, cel putin in domeniul auto. Degeaba conduci (desi sincer nu prea cred), daca n-a fost cineva langa tine la timpul potrivit, sa te invete cum.
P.S.: Pe tester poate sa-i citeasca erorile la airbag si parametrii motor. Chestia la care te refereai tu e stand de geometrie 3D. Si pe ala verifici directia si unghiurile de fuga, cauciucurile se verifica pe masina de echilibrat, la vulcanizare. Mecanicul poate sa-ti spuna cat mine. Ti-am mai zis ca inca din timpul liceului am lucrat la un atelier de mecanica? In fine, e irelevant.
Lectii de limbincurism din pacate nu-ti pot da. Nu sunt genul de om care pentru un salariu pe card sa primeasca un de-ce-i si sa fie trimis prin toata tara. Eu imi fac banii din activitati in regim propriu, am lucrat foarte putin in service unde am realizat ca in domeniul meu trebuie sa fii putin cam cu 4 clase ca sa stai sa-ti platesti un sef.
Si momentan "lucrez" acolo unde "cineva" din familie comanda, asa ca pot sta linistit, nu cred ca am sa ajung vreodata in situatia de a fi interesat de limbincurism.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

'' Degeaba conduci (desi sincer nu prea cred), daca n-a fost cineva langa tine la timpul potrivit, sa te invete cum.''
Tare asta laughing Si langa primii soferi cine a stat, Dumnezeu? Din moment ce am carnet inseamna ca am facut totusi o scoala...

''100-120km/h incepe sa se simta o trepidatie in volan, CUTIE''

Trepidatiile in cutie nu sunt normale, d-aia i-am si zis sa puna masina pe tester. Daca erai mecanic adevarat l-ai fi indrumat spre service. Degeaba ii sugerezi tu un diagnostic online, ca s-ar putea sa gresesti. Online, oricine poate da rateu.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Primii soferi au fost primii soferi. Nici traficul de acum 30 de ani nu se mai pupa sub nici o forma cu cel din prezent. Ca urmare, babacii cu permis de 40 de ani, care au avut o singura Dacie de noua, si aia sub 100. 000km, cand se duc pe traficul de duminica sa-si faca piata transpira dupa doua intersectii si au impresia ca sunt situatii limita peste tot. Intr-un trafic la ore de varf nu stiu ce ar face. Tu degeaba ai permis, alea 30 de ore cu un instructor prin oras nu se numesc experienta, sau "meserie". Plimba-te cu un sofer profesionist cateva sute de km macar. Eu acolo am vazut "artificiile" pe care le practic "exagerat", si pana acum n-am produs nici un accident.
Stai chill, sunt foarte sigur pe ce spun, la 18 ani cand imi bateau cauciucurile suspectam si ambreajul (cu tot cu experienta in mecanica), pentru ca de multe ori calcam ambreajul si disparea trepidatia, desi n-avea legatura cu transmisia.
Daca e pe presupuneri (desi eu nu cred ca baiatul, fiind pasager, simte cutia de pe bancheta), pe la 16 ani, masina din avatar, condusa de tata aproape de viteza maxima (140 km/h), au intrat rotile in rezonanta, si stand in spate am vazut cum botul masinii a inceput sa oscileze. Trebuia s-o bag la tinichigerie, in cazul asta? S-a rezolvat odata cu schimbarea cauciucurilor si la ea, iar caroseria nu are absolut nimic, in 2012 am desfacut-o total si n-am gasit nici o deviatie/ruptura in structura ei, si am depasit chiar pragul de 140km/h, fara sa mai simt vreo trepidatie.
De asta sugerez diagnosticul on-line, ca spre deosebire de tine am in spate o experienta practica, intarita de persoane mai vechi in domeniu decat varsta mea, de la care am furat meseria.
Si mi-am mai adus aminte un caz, Skodita mea, am cumparat-o avariata, iarna, am facut-o la buget minim, si am echipat-o cu 4x cauciucuri noi, ieftine. In mers se simteau trepidatii doar pe la anumite viteze, daca retin bine intre 70 si 100km/h, in special cand nu acceleram. Odata cu venirea verii, si achizitionarea a 4 jante de aliaj, cu gume de firma, am ajuns la 170km/h cu ea, s-a plafonat motorul si caroseria parca levita.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Mama, da numa' prostii spui, imi vine sa ma dau cu capul de pereti :-s

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Chiar te rog.

| Bybanu a răspuns:

Roti neechilibrate

| Anonimu161997 explică (pentru Bybanu):

Bun cum spui tu dar dupa ce o calca la 140 de ce nu mmai are trepidati in volan?

| Bybanu a răspuns (pentru Anonimu161997):

Poftim:

"Rotile dezechilibrate se simt printr-o vibratie a volanului (sau a puntii spate) accentuata la viteze mai mari, in zona a 120 km/h, in functe de masina. Aceasta reprezinta viteza la care se produce frecventa de rezonanta, care este diferita de la o masina la alta, dar care statistic se apropie de 120 km/h. Daca se depaseste aceasta viteza, se reduce si rezonanta masinii si astfel trepidatia aproape ca dispare. Asta nu inseamna insa ca este bine, ci doar ca nu se mai simte!"