| May2001 a întrebat:

Recent am cumparat o lada frigorifica de 12V si 220V. Vreau sa o folosesc cand merg la mare, pe drum lung. Cand am cumparat-o mi s-a zis sa nu o folosesc cu motorul oprit si sa scot din bricheta masinii pt siguranta. Eu am o masina care atunci cand motorul e oprit nu transmite curent la bricheta. De ex nu imi pot incarca telefonul daca nu e motorul pornit. Intrebarea mea este, in aceste conditii va trebui sa mai scot din " priza " masinii lada sau o pot lasa si cand motorul e oprit?

3 răspunsuri:
| Intruder19 a răspuns:

Nu e recomandat sa folosesti cu cheia pusa pe treapta 1 a contactului pentru ca lada consuma destul de mult si iti oboseste bateria.

| TrăieşteClipa a răspuns:

Am si eu unul platit cam 200 de lei la oferta.
Il poti lasa permanent in priza de bricheta daca zici ca nu mai are curent fara cheie.
Are in el o celula Peltier la 12V care raceste inauntru si incalzeste putin afara.
Cand plec la drum lung bag in el alimentele de la frigider si el le mentine reci chiar si o saptamana.
Il poti ajuta daca vrei cu 2-3 sticle de apa de 0, 5 l de la congelator.
Si consuma cam 3 amperi.Este mult daca ai un Matiz si este foarte putin daca ai o baterie de 100Ah.
Si daca-l uit toata noaptea (am priza si in portbagaj) tot porneste a doua zi masina.

| moshulica a răspuns:

Lazile frigorifice auto nu sunt frigidere auto. Desi nu sunt specialist in domeniu, iti raspund deoarece am vrut si eu sa cumpar una dar, dupa ce am studiat pe net, am renuntat.
Deci:
1. Lazile electrice au in general preturi de 2-400 lei si sunt dotate doar cu un ventilator care uniformizeaza temperatura in interiorul lazii. Asta cu conditia sa existe spatiul necesar (de ex. printre sticle). Racirea este asigurata tot de elementele scoase din congelator si puse in lada. Ventilatorul e complet inutil, poti asigura racirea f. buna punand elementele intercalat cu alimentele (obligatoriu sa fie si deasupra alimentelor). Deci, dupa parerea mea, n-o baga deloc in priza, "inventia" este o teapa data cumparatorilor. Unele sunt atat de proaste incat o parte din caldura motorului patrunde in interiorul lazii. In plus, "frigul" continut de elementele de racire este dus pe toti peretii lazii, provocand incalzirea f. rapida a acestora.

2. Daca e vorba de un frigider auto, atunci gasesti in cartea tehnica toate indicatiile privind alimentarea. Pretul e insa de 1-3000 lei ( vezi http://www.emag.ro/search/frigider%20auto )