anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Sunt la o scoala profesionala cu calificarea mecanic auto si as vrea sa stiu daca este o meserie de viitor si cat de greu este sa te angajezi in domeniu.

Răspuns Câştigător
| neutrino a răspuns:

Meseria este buna si de viitor, si asa smecherel cum esti tu, dar si cu o pila buna, vei gasi usor de munca.

2 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Daca inveti meseria cu adevarat, si nu te astepti sa ai un loc de munca doar ca sa pleci de acasa si sa primesti salariu, e meserie de viitor. De licee auto e plina Romania, toate au elevi, toti absolvesc, au diplome, dar cati sunt mecanici? Nici o treime.
Daca vrei sa te bazezi pe meseria asta trebuie sa-ti mearga mana si mintea, cand ti se explica un lucru si vezi pe altcineva cum il face, a 3-a oara sa-l faci tu de capul tau.
Eu am terminat un liceu teoretic, si apoi am facut niste cursuri pentru tinichigerie-vopsitorie, pentru care a trebuit sa petrec niste ore in service-uri ca practicant, unde erau multi elevi de liceu. In timp ce elevii de a 11-a si chiar a 12-a, familiarizati de mult cu service-ul erau paziti sa nu faca pagube, si restrictionati, eu deja in primele saptamani eram pe p*** mea cum s-ar spune, nu statea nimeni sa ma supravegheze ce fac, pe langa practica pentru cursuri am fost platit sa particip la lucrari. Cand am terminat perioada de practica si am plecat, m-am simtit de parca mi-am dat demisia, ei ar fi vrut sa-mi scot diploma si sa ma angajez la ei, faceam deja parte dintr-o echipa.
Astea fiind zise, daca iti place meseria profita de orele de practica in service-uri, daca ai maistru bun incearca sa furi cat mai multa meserie de la el. Din cate stiu eu va invata si sudura, si sisteme complicate ale motoarelor (functionarea si reglarea injectiei), si alte lucruri foarte folositoare. Cand ajungi prin clasa a 11-a sa te descurci deja sa faci treburi singur, si o sa ai sanse mari sa prinzi un post intr-un service.
Acolo unde am fost eu, multi practicanti veneau si dupa incheierea orelor ca sa mai stea pe langa mecanici. Majoritatea se alegeau doar cu experienta, si 10-20 de lei la o saptamana, dar unul cu capul pe umeri era deja angajat cu jumatate de norma, si castiga 5-600lei pe luna, desi era in clasa a 11-a, si mergea si la scoala. A intrat in echipa celor de la camioane, si era foarte ok, mi-a zis ca nu e greu, ii lasa sarcini usoare, ii dau timp sa invete.
Ceilalti elevi se tineau de glume intre ei, si mergeau sa caste gura la standul de geometrie, ca acolo era un domn cumsecade, si nici nu avea ce treaba sa le dea, stateau degeaba, fugeau de munca. Aia o probabil pleaca la cules dupa ce pica bacul, sau se fac soferi.
In plus, nici nu e obligatoriu sa depinzi de un service, ca particular in domeniul asta se castiga foarte bine, dupa ce iti faci un nume scoti linistit un salariu, daca faci 2-3 schimburi de ulei si filtre intr-o zi. Ajungi la 2000 lei pe luna, si incepi cu o trusa de scule la 600 lei, una de chei pentru filtre la 150, un cric hidraulic la 80 lei, si alte scule de care o sa simti nevoia, in timp. Astea le pui in portbagaj si mergi la domiciliul clientului, si asa faci bani. Pe metoda asta lucreaza un vecin, e foarte eficienta, si cel mai important lucru e ca nu te poate gasi nici un control, atat timp cat n-ai sediu. Daca iti faci un garaj, daca nu ai autorizatie (PFA) si esti intr-un loc la vedere, in scurt timp se trezeste cineva sa te reclame, si te trezesti cu ITM-ul (sau cine se ocupa cu asta) pe capul tau.

| LXandro a răspuns:

Eu cred ca este. Cred ca orice specialist cu calificare are sanse bune de reusita chiar si in Romania.
http://www.speedlinerromania.ro/