| 21StefanC a întrebat:

Salutare, am o bataie sacadata la un BMW 318i 2008.

Zgomotul nu este prezent mereu, dar de obicei apare dupa 30-40 de min de condus, in special dupa ce incetinesc de la viteze mari. Uneori este acompaniat de indicatorul de presiune scazuta in ulei.
Mentionez ca zgomotul se opreste atunci cand apas pedala de ambreiaj. Am efectuat schimbul de ulei cu filtre si am schimbat lantul de distributie.
La mers prin oras, motorul se aude si trage corespunzator, masina avand doar 110 000 de km.

Ma gandeam ca ar fi de la volanta, dar nu pot explica aparenta indicatorului de presiune in ulei.

Orice sugestie este bine primita. Multumesc.

4 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Trebuie vazut kitul de ambriaj in ce stare e sau cutia de viteze - si acolo se schimba uleiul, in timp sufera si ala. Sau cutia de viteze daca mergi intr-o treapta specifica face zgomot sau in multe trepte apoi cand mergi mai tare dispare? Recomandare la 3 ani schimb de fluide la masina toate cutie, motor, servo, antigel, frana (cel de parbriz nu ca se duce singur cand dai cu jetul) si ce mai ramane. https://www.youtube.com/watch?v=a65niOm5o90 - https://www.youtube.com/watch?v=vL-e1fo3aRk

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Masoara presiunea uleiului cu un manometru extern, sa vezi daca e intr-adevar o problema de ungere, ori senzorul (bulbul) s-a decalibrat. Daca e problema de ungere, nu ar trebui sa mai circuli cu masina, ca strici motorul.
Daca bataia e 100% legata de aprinderea becului de ulei, atunci probabil incep sa se invarta cuzinetii in lagar, si trebuie sa ii schimbi.
Daca nu are legatura cu becul aprins, atunci, cum ai presupus si tu, poate fi de la volanta, ori ambreiaj, cutie, flansa cardan, grup, etc.

| xerxes1 a răspuns:

110.000 la o masina din 2008?
Doar daca ai cumparat-o de noua.
Presiune scazuta de ulei inseamna minim 400.000 km.

| 21StefanC explică:

Astazi am mers cam o ora mai turat la viteze mici, prin oras.
Am accelerat masina dar nu a aparut nici un martor la bord, totul fiind in parametrii. Dupa am iesit pe autostrada ca sa vad daca exista vreo diferenta dar tot la fel, nici un martor prezent, chiar si la viteze mari.
Abia dupa ce am iesit de pe autostrada si am oprit la un semafor, s-a aprins martorul de presiune scazuta in ulei (asta dupa vreo 2 ore de condus relativ agresiv). Culmea e ca astazi nu a mai avut nici o bataie.

Multumesc pentru sfaturi, am facut marti o programare sa vad care e treaba. Locuiesc in Anglia si daca nu ma duc cu ceva specific la mecanic, incepe sa imi schimbe toata masinahappy