| Aquarrio a întrebat:

Am vrea și eu să cumpăr un VW Passat( B5) și nu știu între care să aleg: motor 101 cp, sau 131 cp. Aș dori să știu dacă este vreo diferență între 101 și 131 cai, adică mașina trage la fel de bine? Se înfige?

12 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Logic ca e o diferenta si de putere si de cuplu

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Daca ai spune si despre ce motor vorbesti, ar fi mai usor.
Daca cel de 101cp e 1.6 benzina, nu prea o sa ai putere, si o sa consume binisor, mai ales in oras.
Cel de 131cp sigur e 1.9 TDI, ala e destul de ok in teorie, si trage fain, daca mai merge in parametri.
Insa eu am un b5 de la inceputul anului, 110cp, 1.9 TDI cod AFN, si cred ca o sa ii dau foc in curand. De la inceput, am bagat masina in service:
-semering vibrochen nou
-distributie noua
-bucse pe ici-colo, bratele pareau noi
-ulei, antigel si filtre noi.
Am scos-o la asfalt, in 2 zile s-a dus garnitura de chiuloasa, nu mai dadea pic de caldura si baga aer in racire. Bagata in service, schimbat garnitura, pus tot la loc, dat cheie: antigelul curgea pe sub chiuloasa, pe blocul motor. Dat jos tot iar, scurtat prezoanele, strans la loc, s-a etansat.
Plec cu masina, nu mai tragea mai deloc: intors la service, incep: avans +\-, nu e de acolo. Schimbat debitmetre, nimic. Verificat toate furtunele (si are 99999999), nimic.
Dus la alt service, tras la punct de la inceput, stat masina 2-3 zile, parca merge dar nu merge.
Dus la alt service, stat o saptamana, desfacut alt AFN functional, pus pe rand piese pe el, intr-o noapte pe la 02:00 a gasit: injectorul responsabil cu electronica era ars, dar handicapatii VAG nu stiu sa faca o interfata care sa citeasca piesele ELECTRONICE arse. Nici la alea pe benzina, daca ai bobina arsa, iti apare cel mult "misfire" la cilindrul respectiv, care poate fi si de la bujie, supapa, injector, avans, debitmetru, etc.
Am scos-o in sfarsit de acolo, dupa mai putin de 10. 000km au inceput sa bata cam toate articulatiile. Bratele sunt de la 800 de lei in sus.
In concluzie, un Ford Focus 1 cu motorul 1.8 TDDI are putine puncte slabe (calculatorul injectiei, pragurile si bucsele de pe spate), si ca si confort e mult peste orice VW din perioada respectiva.
P.S.: Nu vrei un b5? laughing

Răspuns utilizator avertizat
| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Decxster):

1000e + 100e un set de jante 17".
Era adusa din Suedia, avariata usor pe spate (m-am ocupat eu de tinichigerie). E si blocat dosarul la serviciul de inmatriculari, ca nu s-a clarificat situatia ei din Suedia: aia de acolo comunica radierile definitive doar prin ambasada, asa ca mi-au permis sa iau numere rosii pana primesc un raspuns. Sunt pe la al 9-lea set de numere rosii + taxe de procura, am sarit bine de 2000 de lei cheltuiti doar pe numere.
Am abandonat-o de vreo luna, as vinde-o dar neinmatriculata nu iau cat as vrea, adica vreo 1600-1800.

Răspuns utilizator avertizat
| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Decxster):

Nu stiam, nici nu cred ca e asa la toate. E adusa de cineva p.f., nu are experienta. Am mai auzit de complicatii in trecut, cand nu se acceptau contractele de mana din Suedia, doar cu factura mergea la sigur.
Am un Opel Vectra 1.7 TD, dar e caroseria obosita, de asta am luat VW-ul. Mi-au furat ochii si dotarile, are un fel de siroco electric la priza, incalzitoare de antigel pe timp de iarna, scaune incalzite, climatronic, alarma, etc.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Decxster):

Am scos inca un set de numere, in ideea de a imparti b5-ul cu un prieten, cat timp am Opelul la service (curge pompa de injectie si am dus-o la reconditionare), iar azi a pocnit o fulie ceva (banuiesc ca e termocupla mecanica), si s-au spart ambele radiatoare. Am inteles ca e 'apocalipsa' sub capota, nu stim daca a scapat motorul nevatamat. S-a apucat el sa o refaca, eu nici nu cred ca o mai vreau acasa laughing

| Nimeni10 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

N-ai avut noroc, ce părere ai despre un BMW e46 2 litri 150 de cai sau audi A4 1.9 tdi 131 sau Passat b5 tot 131 de cai, pe care ai alege?laughing

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Nimeni10):

Daca esti intr-o zona mai calda, ia BMW-ul.
Sau un Opel 1.9 CDTI, sau Alfa Romeo 1.9 JTD.
VW-Audi-Seat-Skoda, sa-si ia cine mai are curaj. Eu cu Skoda am patit-o, cu b5-ul mi-am luat-o iar. Am mai avut nimicuri marca VW (Golf 2, Passat intermediar), nu au fost la fel de dezastru, dar n-aveau nimic interesant. Masini din topor, pentru taranoi.

| Nimeni10 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Pai mulți zic ca TDI-urile 1.9 131 de cai e cel mai fiabil motor, cunosc pe cineva care și-a luat e 46! de 136 cai a băgat bani NON stop in mașina adevarul e ca era rulată cu km mulți, de nins va ninge in toată țara nu de asta mie teama, nu prea stiu ce sa imi iau la 3000€ nu prea am pretenții mari

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Nimeni10):

Si de VW spun multi ca sunt cele mai ok masini pentru ro. Eu spun ca nu sunt nici macar masini. Ok-ul e total deplasat.
Nu cunosc bine BMW-urile, dar in general au motoare bune. Mananca insa bani, ca sunt scumpe piesele lor. Mai scumpe decat la Mercedes, de exemplu.
De 3000e, eu as lua un Focus 1.6 TDCI sau o Alfa 156 1.9 JTD.
La Ford ai piese ok la pret, dar motor sensibil, la Alfa ai piese scumpe ca la BMW, dar motor foarte solid.

Răspuns utilizator avertizat