| Fr3You a întrebat:

Salutare, care este diferenta intre o bujie normala si una sport? Ce avantaje prezinta bujiile sport fata de cele normale?

3 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Bujiile se cumpara in functie de ce spune producatorul, pe masini normale nu se pun bujii sport, care ar fi un efect placebo si ar face ca masina sa mearga balbait in turatii mai ales joase.
Daca vrei sa pui niste bujii de calitate pui originale NGK iridium dar cu caracteristicile producatorului cum ziceam, cu distanta corecta intre electrozi si de aceeasi grosime
Cred ca termenul asta sport se refera la bujii mai reci sau mai calde in functie de clasa, dar cum spuneam daca nu sunt alese corect ele vor face ca masina sa se poarte aiurea.
Cei cu masini preparate masiv folosesc evident alte tipuri de bujii decat pune lumea la Matiz, e si logic dar pe langa bujii au si fise bujii scumpe au si un sistem de gestiune a injectiei, au multe multe chestii scumpe, caci CP multi nu-i obtii pe burta goala si nici din modificarea unui soft ci trebuie investitie la toate nivelurile masinii (sub capota).
Deci bujiile astea sport puse pe o masina normala sunt ca si filtrul de aer sport, fix pix daca masina ta e stock si are motor mic, nu dau nici cai-putere si nici nu ajuta la nimic, fara alte modificari.

| ClaudiuM1997 a răspuns:

Nu stiu daca bujie sport e termenul corect, dar o bujie mai de calitate face o scanteie mai buna. Asta ajuta motorul sa arda putin mai eficient, eventual sa porneasca mai usor pe vreme rea. Acum, nu te gandii ca scoti nu stiu ce putere in plus dar poate ajuta cu 1-2cp. Si acei 1-2cp pot sa faca diferenta intr-o cursa.

| Simpatic a răspuns (pentru ClaudiuM1997):

In ce cursa fac 1-2 cai diferenta? la cursele de cai poate ca unul cu un cal e intrecut de altul cu doi.
Am vazut mii de intreceri pe diverse canale Youtube si diferenta la drag-uri o face cutia, raportul cal-greutate si mai ales soferul! Am azut si diferente de 60 CP care luau bataie dar nu vreau sa o lungesc, sunt "n" variabile care conteaza.