| AndreeaDeea221998 a întrebat:

Salutare! De ce sunt foarte multe persoane ce se feresc sa achiziționeze mașini diesel? Sunt problematice? Sunt costisitoare ca piese? Sau care este motivul?

10 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Invers, romanii cauta diesel in masa, pana cand nu dispare 100% din piata de vanzare nu scapa traficul de carutele alea.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Dieselul de la euro 4 in sus nu e deloc ok in oras, mai ales daca e echipat cu DPF si admisie swirl. Pe langa defectele cauzate de depunerile facute la rece, motoarele diesel dau si caldura foarte greu iarna, in comparatie cu motoarele pe benzina.
Deci dieselul e o pacoste pentru cei care folosesc masina mai mult in oras, pe trasee scurte.
Mai sunt si zvonurile cum ca vor fi interzise in circulatie, complet fals. Interzicerea va fi in primul rand in productie, iar in circulatie dupa ce toate masinile diesel vandute intre timp vor depasi termenul de 15-20 de ani, in care clientii au dreptul de a se folosi de ele.

| pentagonulhexagonal a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Bati campii ca de obicei. zilele trecute la -8 grade motor vag 2.0 euro5 dpf baga caldura la al 3-lea semafor cam la 3 minute de la pornire.Are si auxiliary heater element daca stii ce este aia ca te-ai dat pe englezisme.

| Sofer a răspuns:

As alege oricând un motor pe benzina. Următorul pe lista e un 2.0 tfsi 4x4 de 211 cp. Audi a5 coupe/sportback din 2010.

| NLS a răspuns:

Masina cu motor Diesel (cat mai noua posibil, de preferat cu Euro 5 sau 6), merita doar daca circuli MULT cu ea, pe distante lungi (drumuri continue de peste 50km minim).
In caz contrar, motorul va avea de suferit, mai ales daca ai obiceiul sa mergi "cuminte" cu ea.
Trebuie turata in special cand schimbi vitezele (peste 2500 rpm ) si sa faci regulat drumuri mai lungi cu ea, sa se curete depunerile.

Pentru oras, naveta apropiata si alte drumuri mai scurte, cumpara ceva cu motor pe benzina, si nu o sa regreti!
Sau cu instalatie de GPL, daca vrei sa circuli mai mult fara sa platesti o avere pe combustibil.

Solutia ideala ar fi o hibrida, pentru cine isi permite (benzina+electric).

Sunt la al doilea Opel Astra, ambele Diesel, si nu pot spune ca am avut mari probleme cu ele
(in cea veche am investit totusi, era cam antica; cea recenta are 6 ani acum, si de 2 ani de cand o am, nu m-a pus deloc la cheltuiala ).

| AndreeaDeea221998 explică (pentru NLS):

Bună! Îți mulțumesc pentru răspuns. Chiar eram curioasa de ce se ferește toată lumea. Momentan și eu sunt Opel-ista laughing am un Opel Astra H Station Waggon 1.8 varianta 125 CP. Nu este noua. Este din 2007 dar nu pot sa ma plâng de ea. Cere și ea ca orice alta mașină. Anul asta vreau sa ii fac distribuția, dar nu știu ce sa aleg pentru ea. Nu sunt o cunoscătoare, dimpotrivă, abia încep sa învăț. Am auzit la multe persoane ca achiziționează piese cu mărci diferite pentru a completa o distribuție. La itp mi-a spus ca am probleme cu flansele de la amortizoare. Ma gândeam ca dacă au alea probleme, sa schimb și amortizoare și arcuri fiindcă le are de la mama ei de când a ieșit din fabrică laughing. Îți mulțumesc mult încă odată pentru răspuns!
(Apropo cu băgatul bănuții în mașini : știi vorba aceea : "Ai mașina, ai necaz! N-ai mașina, ți-e necaz!" laughing )

| Brizbriz a răspuns:

Puturoase, in oras sunt foarte naspa pentru ca pleaca greu de pe loc
motorina are preturi foarte asemanatoare cu benzina

| Superior a răspuns:

Benzina :
-cuplu mic;
-consum mai mare fata de diesel;
-piese mai putine si mai ieftine;
Diesel :
-cuplu mare;
-consum mai mare;
-piese aditionale si mult mai costisitoare (turbina, injectoare, dpf).

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

La alea vechi apar probleme si benzina si diesel. Dar la diesel sunt f multe piese, sistem diferit etc. La benzina e simplu motorul si e usor de reparat fata de diesel. Daca iti iei una noua, poti cumpara oricare, dar daca e veche, si e diesel, si are vreo problema, s-ar putea sa platesti reparatia mai mult ca masina. Zic de sume 1-2 k

| ClaudiuM1997 a răspuns:

Salut. Faza e ca diesel polueaza si au inceput sa se interzica cele vechi sau se discuta sa se puna taxe suplimentare pe ele. De aia lumea le evita.
Al doilea motiv si cred ca cel principal, motoarele diesel sunt mai complexe si costisitoare decat cele pe benzina. La un motor simplu pe benzina ai doar cateva piese relativ ieftine ce pot sa se strice pe langa motor. De asemenea piesele precum filtre, ambreiaj sunt mai ieftine la benzina.
La diesel ai DPF, Turbina, EGR, volanta cu masa dubla, injectoare, pompa de inalte. Cam oricare din cele mentionate in lista asta se poate strica cand iti este lumea mai draga si poate sa coste undeva intre 1000-4000 lei sa le inlocuiesti. la benzina nu ai problema asta fiindca piesele respective nu exista.
De aia multa lume prefera motorul pe benzina chiar daca consuma mai mult cu 1-2L, de frica sa nu se trezeasca intr-o zi ca trebuie sa bage 3000-4000 lei intr-o masina diesel care poate valoreaza 3000 euro.