| HouseOfPain92 a întrebat:

Salutare! Este adevărat că în Norvegia din 2025 și în Suedia din 2030 se vor interzice comercializarea mașinilor pe combustibil?
Unele surse spun că nu se va întâmpla asta și că cu timpul vor dispărea deoarece mașinile electrice vor fi mai ieftine acolo!
Mi-a spus cineva care a fost în Norvegia și oamenii nici nu vor să audă de mașinile electrice! Este adevărat?
Aștept răspunsurile voastre!
Seară bună!

14 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Da, europa 2040 are obiectiv sa produca numai masini electrice. Uk 2030 apoi sa scumpeasca combustibilii si taxele. Multi oameni au masini performante in uk sau de epoca gen lotus ferrari porsche cand aud aia de asa ceva o sa faca spume.

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Asta se va întâmpla în toată Europa.

| Harfagre a răspuns:

Nu închei nimic, minciuna rămâne minciună. Ia vezi, ce-ai scris mai sus:

"Acum 10 ore, Laurentiu_Barbu_1985 a răspuns:

in Londra, de exemplu, sunt zone în care iei amenda dacă nu circuli cu mașina electrică."

Degeaba te mai spargi acum în figuri cu "îl mănânc". Ai mințit și ai fost prins cu minciuna. 75g/km CO2 înseamnă motor termic, nu electric.

| Harfagre a răspuns:

Nu există suficientă capacitate de producție pentru mașini electrice, astfel încât asemenea ținte nu pot fi atinse. În Norvegia s-au înmatriculat 77.000 de mașini electrice în 2020, iar în UK cam 108.000

Scopul real e să reducă numărul de autoturisme deținute de cetățeni, visul de aur al marxiștilor dintotdeauna. În Albania, înainte de 1989, era pur și simplu interzisă deținerea de autoturisme private, cetățenii aveau voie să dețină doar biciclete.

Norvegia e o țară foarte mică, are cam 5, 5 milioane de locuitori și obține foarte mulți bani din petrolul și gazele naturale pe care le vinde altor țări vest-europene. Astfel încât probabil și-ar permite astfel de aventuri. Însă la clima din Norvegia, autonomia mașinilor electrice e catastrofală, bateriile se comportă foarte rău la zero grade.

Însă alte state europene nu-și pot permite să renunțe la accizele și la TVA-ul încasate din vânzările de carburanți. 70-75% din prețul de la pompă reprezintă accize, TVA și TVA la accize (!)

| Harfagre a răspuns:

Infrastructura modernă pentru mașinile electrice e nerealizabilă chiar și în Germania, cu-atât mai mult e clar că nu poate fi realizată în România. Germania are 14.118 stații de benzină și 27.730 stații de încărcare, dar i-ar trebui măcar 70.000 de stații de încărcare. Deși nu sunt decât vreo 360.000 de mașini electrice în toată Germania.

Pentru 2030, un studiu susține că Germania ar avea nevoie între 440.000 și 843.000 de stații de încărcare publice, pe lângă încărcările de-acasă. Este absolut imposibil să recableze cineva toată Germania cu circuite electrice care să suporte o asemenea sarcină. Poate doar într-o sută de ani, nu pentru 2030.

În România, nici măcar Bucureștiul nu poate fi recablat bloc cu bloc și stradă cu stradă în mai puțin de 50-60 de ani. Energia electrică suplimentară nu este deocamdată diponibilă, nu poate fi importată din Serbia și Ucraina, la fel ca în prezent. Abia când or să fie gata încă două reactoare la Cernavodă se poate discuta despre recablat toată țara. Așa ceva e realizabil abia în 50 - 80 - 100 de ani.

| Laurentiu_Barbu_1985 a răspuns:

Nu doar in țările astea, e planul pentru cam toată Europa de Vest. Deja in Londra, de exemplu, sunt zone în care iei amenda dacă nu circuli cu mașina electrică.

| Laurentiu_Barbu_1985 a răspuns:

Lol, fix asta mă gândeam și eu...

| Laurentiu_Barbu_1985 a răspuns:

Deocamdată tu ești exemplul perfect de i... care semnalizează cu surle și trâmbițe, de la balivernele cu "illuminati" ce ne iau rablele din coteț la mașini vechi închipuite care îți dau vise umede. Cu alte cuvinte, gândire imatură, deci probabil ești vreun puști.

Revenind la Londra, ai auzit despre ULEV, care este in vigoare pe anumite străzi de lângă Old Street Roundabout in Islington si Hackney între orele 07 - 10 și 16 - 19 și care te amendează cu £130 dacă treci pe străzile alea? Probabil că nu, deoarece tu nu conduci "mașina" aia veche prin Londra, căci cel mai probabil nici nu ai văzut Londra altfel decât în filme.

Pe de altă parte, chiar dacă e adevărat ca detii mașina...NU NE PASĂ! Nu suntem impresionați în absolut nici un fel ca cineva se laudă cu o mașină (vezi partea cu imaturitatea din nou)!
Cu asta...basta!

| Harfagre a răspuns (pentru Laurentiu_Barbu_1985):

Bucata aceea cu Tabernacle Street, Cowper Street și Singer Street e o zonă rezidențială foarte restrânsă, are cam 300 x 200 metri. E ca și cum ai avea în București interdicții de câte 3 ore între str. Roma și str. Paris, dar fără să ajungă măcar la str. Washington.

Uite ce spune consiliul local din Islington, activist mincinos!

"Access is restricted to ULEVs - vehicles that emit less than 75g/km CO2"

75g/km CO2 nu înseamnă mașini electrice. Atât timp cât emit carbon, sunt mașini cu motoare termice:

https://www.islington.gov.uk/......sion-zones

| Laurentiu_Barbu_1985 a răspuns (pentru Harfagre):

Cu asta închei...arată-mi un motor diesel sau pe benzină care scoate sub 75g fără să aibă motor electric atașat si îl mănânc!
Ești pe câmpii tare de tot...

| mgtow a răspuns (pentru Laurentiu_Barbu_1985):

Ulez spun aia daca intri pe transport for london. Euro 5 are acces in zona centrala fara extra charges dar poate nu orice model euro 5 poate in functie de motorizare

| Harfagre a răspuns (pentru mgtow):

Chestia de care zice el e separată de ULEZ. Sunt vreo 3 străzi în Islington unde la rush hour se aplică niște restricții suplimentare, timp de 3 ore dimineața (7-10am) și 3 ore seara (4-7pm). Am pus mai sus link-ul de la consiliul local din Islington, dar e o zonă foarte mică și niște străduțe tot mici. Străzile importante din zonă (A501 și A1202) n-au niciun fel de restricții, sunt practic drumuri naționale numai că se plătește taxa aceea zilnică.

De asta am făcut comparația cu București, e ca și cum pe Aviatorilor și pe Dorobanți ai circula liber cu orice diesel, dar pe unele din străduțele acelea cu ambasade (Roma, Paris, Haga) ai avea restricții timp de 3 ore dimineața și 3 ore seara. Nu-i mai lua în serios, ei sunt activiști de partid, sunt în misiune pe-aici tongue

| mgtow a răspuns (pentru Harfagre):

Ciudata Londra cu minunile ei - indicatoarele de restrictie de circulatie pentru camioane dupa ora 7pm cu tot romanul nu le citeste nimeni dar na...

| Harfagre a răspuns (pentru mgtow):

Unele reguli din Anglia au foarte mult sens: consiliile locale nu pot introduce restricții de circulație pe drumurile de categoria A și de categoria B, atât timp cât ele sunt în administrarea guvernului.

De asta nici consiliul local din Islington nu avea cum să introducă restricții pe A501 și nici pe A1202, străzile mai importante din zona aceea. Pe asemenea drumuri, camioanele trebuie să intre liber, la orice oră din zi și din noapte, exact cum ar fi pe drumurile naționale în România.

Pe străduțele din cartiere, consiliile locale pot introduce ce restricții vor ele, unele sunt "pedestrianized" (convertite pentru trafic pietonal) și mașinile au voie numai dacă încarcă sau descarcă ceva la magazinele sau locuințele din zona pietonală. În astfel de zone se pot introduce și restricții orare.