| IzvorulDeIntelepciune a întrebat:

Se da urmatoarea situatie ipotetica:
Pleci in concediu la munte cu familia (mama, tata, pisca, catel, copii, etc) si ajungi pe serpentine.

Cum abordezi virajele asa incat sa nu intorci pe dos stomacul pasagerilor dar totodata sa ajungi si la destinatie in timp util?
Eu de exemplu nu sunt genu care sa o arda cat poate pe drum drept si apoi sa se tarasca pe serpentine, imi place sa merg constant si nu imi place sa pierd bani (deci sa intarzii). Si mai stiu ca virajele se pot aborda cu o viteza decenta daca ai putina tehnica (si aici nu ma refer la traditionalul taiat al curbelor ceea ce orice meltean stie)

11 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Stii care e secretul? Sa pleci mai devreme cu cateva ore facand un calcul de traseu cu google maps mai adaugi o ora inainte de plecare si ajungi ca smenul la destinatie respectand indicatoarele, a uitasem poti sa mergi cu 10 km in plus fata de viteza indicatoarelor sau te tii la o viteza constanta dupa cel care merge in fata.

| IzvorulDeIntelepciune explică (pentru mgtow):

Cand sunt singur in masina nu prea am pe nimeni in fata. Fie depasesc tot ce se poate fie sunt depasit de altii care alearga mai tare decat mine si care se tot duc. Mie personal mi se pare mai riscant sa mergi in coloana pe sosea decat sa depasesti. Orice mica neatentie si te poti trezi ca-l iei in kuur pe cel din fata ta (fie pentru ca abordeaza mai lent virajele decat tine, fie ca tranteste o frana brusca, etc)
Cand pleci cu familia, plecatul mai devreme e de domeniul sf-ului. De regula pleci mai tarziu cu o ora.

| mgtow a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Ee dar distanta de siguranta nu o cunosti? Asa nu lovesti pe cel din fata daca o imbulineaza, el loveste daca e magar si sta prea aproape de cel din fata. Iti pui pe jar nevasta si ai sa vezi ca pleci mai devreme.

| IzvorulDeIntelepciune explică (pentru mgtow):

Eu sunt adeptul pastrarii distantei regulamentare, mai ales pe sosea pentru ca asa vezi mai bine drumul si anticipezi mai usor ce este de facut atunci cand urmeaza un obstacol. Doar ca la ce drumuri sunt la noi in Romania nu tot timpul este posibil, mai ales cand se merge bara la bara (atunci nici sa depasesti nu ai voie si nici nu poti, ca risti sa nu te poti replia)

| mgtow a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Mai vin rusii peste voi sau nu? Ma tot roade gandu` in ultima vreme. Mie nu mi-ar placea sa am masina in tara doar asa sa merg la cumparaturi.

| RB26DETT a răspuns (pentru mgtow):

Eventual eu cand vad pe unul cu statie pe masina ca merge tare ma tin dupa elwinking si altceva, mi-am facut o planificare de traseu cu google maps si imi spunea cam 350 de km si cam 6-7 ore apoi cand am verificat navigatia imi spunea de 450 km, am instalat un program gps pe telefon si imi spunea 410 km laughing cu google maps la drum lung nu vad cum te prea descurci, mai sunt zone unde se ia semnalul si nu toata lumea are net pe telefonwinking

| IzvorulDeIntelepciune explică (pentru RB26DETT):

In primul rand ca ce zice google maps n-are nicio treaba cu cat faci tu pana la destinatie, google maps este orientativ (niciodata n-ai sa scotii timpii aia oricat ai alerga pentru ca nu toate orasele au centuri, fiindca prin comune e plin de carute si e aglomerat, fiindca e plin de lucrari pe sosele, fiindca in Romania mai mult stai decat mergi. Eu folosesc google maps pe post de harta si atat.

Uite un exemplu :
http://distanta.ro/bucuresti/46.766805,23.583245

Cred ca nici noaptea nu ai cum sa scoti 5 h si 38 de minute.

| mgtow a răspuns (pentru RB26DETT):

Vino in vizita la mine in peninsula iberica unde totul e teren drept, in afara de zona din nord a Galiciei si Extremadura telefonul merge titanais.

| mihai69 a răspuns:

Am constatat că persoanele sensibile la mișcare nu reacționează (neplăcut) dacă intru în viraj cu frână de motor (în treapta de viteză cu care aș fi abordat oricum virajul, nu mai mică, să se simtă efectul de frânare) și caut să mișc volanul cât mai fin, astfel încât accelerația laterală să fie minimă.
Altfel, intru în frână de motor și după jumatea virajului accelerez. Nu tai niciodată curbele, e mult prea periculos.

| IzvorulDeIntelepciune explică (pentru mihai69):

Eu pe sosea merg in treapta a V-a in majoritatea situatiilor, retrogradez doar cand e neaparata nevoie. In viraje ma incadrez spre exteriorul curbei si atac interiorul astfel incat sa pun masina pe linie cat mai ''dreapta''. De fiecare data aleg o singura traiectorie cand virez si nu misc volanul pe parcursul curbei decat atunci cand curba e foarte stransa sau foarte lunga si doar foarte usor, insesizabil. Accelerez imediat dupa ce am stabilit traiectoria, nu dupa jumatatea curbei, dar o fac progresiv (oricum in treapta a V-a acceleratia este foarte lenta si progresiva). La intrarea in viraj franez pentru a pune toata greutatea masinii pe puntea fata (am observat ca asa se aseaza mai usor) dar slabesc foarte foarte mult frana inainte sa iau virajul pentru a evita derapajul necontrolat.
Dar tehnica mea ori nu e prea buna ori abordez eu virajele cu o viteza prea mare.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Incetineste inainte de serpentina mai mult decat ar fi necesar, incepe virajul cu viteza mica, si in momentul in care iti poti calcula o traiectorie si viteza posibila, incepi sa accelerezi. Eu cam asa fac, prefer sa intru incet si s-o calc dupa ce sunt sigur ca nu-i nici o caruta dupa curba, mai tai putin din banda de biciclisti sau din contrasens daca e liber, si racheta! (dupa posibilitatile motorului). Asta la tractiune fata. La tractiune spate, apreciam viteza putin mai mare la intrarea in viraj, si acceleram putin mai tarziu, dupa ce eram cu spatele aliniat cu iesirea din curba, sau mai spre exterior (nu, nu faceam drift, o taiam doar laughing )
Am mers mai mult cu pasageri invatati cu masina, rareori am avut copii in masina, si niciodata nu s-a plans nimeni ca i se face rau.
Taica-miu a avut multi ani masina cu tractiune spate si are un stil de a aborda virajele constant, lucru care ma face sa ma simt mai inconfortabil, desi e sigur pe el si n-a dat gres niciodata, inclina masina prea mult.