| Anonim3468 a întrebat:

Buna, de unde stiu daca sunt buna pentru medicina?

Răspuns Câştigător
| Feri5 a răspuns:

Depinde de mai multi factori.
1. Cata biologie si chimie stii. Este un factor foarte important pentru ca trebuie sa cunosti foarte bine corpul uman, iar pentru asta ai nevoie de anatomie. De asemenea, si chimia trebuie stiuta foarte bine, intrucat trebuie sa intelegi cum transforma organele anumite substante sau cum lucreaza ele. Vei studia fiziologie, unde, pe langa anatomie, vei face si chimie, dar si fizica.
2. Comunicarea. Ca sa fii medic, trebuie sa stii sa comunici eficient cu cei din jurul tau. Trebuie sa stii sa vorbesti, nu sa vina un pacient la tine si sa te intrebe ceva, iar tu sa nu stii, si ala sa-ti dea doua palme. Trebuie sa stii sa reactionezi, sa-l convingi pe om ca trebuie sa faca / sa nu faca un lucru anume.
3. Banii. Este adevarat ca se castiga mult, insa nu ar trebui sa te bazezi exclusiv pe asta. Este bine sa fii cinstit, dar este si mai bine atunci cand reusesti sa duci anumite lucruri pana la capat si, la sfarsitul zilei, sa fii fericit ca ai fost productiv/ai realizat ceva.
4. Timpul. In general, la medicina nu ai mult timp liber. Este destul de limitat. Asta pentru ca vei avea foarte multe examene, foarte multa practica, foarte multe proiecte, foarte mult de lucru, in general. Dar, daca stii sa-ti gestionezi eficient timpul, te poti bucura si de relaxare.

Ti-am enumerat doar cativa din factori, sigur pot fi si mai multi.

Sper ca te-am ajutat!

Succes!

13 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Buna nu am cum sa stiu daca esti buna.

| Violleta2022 a răspuns:

Daca esti foarte silitoare la scoala si esti dispusa sa inveti pe rupte inca 10 ani de zile, atunci da-i bataie la Medicina.
Se intra foarte-foarte greu, cu medii de peste 9 si se invata 6 ani de facultate si 4 ani de rezidentiat.
Trebuie sa fii buna la tocit si memorata, sa visezi: chimia, fizica si biologia, ca astea sunt obiecte de baza.
Cum noi nu te cunoastem personal si nu-ti stim puterea si voiinta de invatare, nu avem de unde stii daca ai fii capabila sa mergi la medicina, sa inveti 10 ani de zile pe rupte, fara sa ai viata privata sau alte distractii, fiindca nu ai timp de asa ceva.

| relian a răspuns:

Esti buna du-te linistita.Dar ca idee dupa ce criteriu ai ales sa urmezi medicina?
Ca se plateste bine, ca iei spaga, ori ca iti place tie meseria asta?
Ca idee tu stii cati studenti dintr-un an is buni? Iti zic eu, f putini, restul is umplutura.Asa este peste tot, majoritatea fac o scoala doara pentru job, sa ia si el un ban, sa aiba un job.

| mentholinks a răspuns:

Esti buna.

| Lukasssz a răspuns:

Ai sange rece? Ai note bune la chimie, fizica, matematica si biologie? Esti dispusa sa inveti toata viata ta? Esti dispusa sa muncesti si noaptea? Esti dispusa sa te confrunti cu insomnia (majoritatea medicilor au insomnie)? Daca raspunsul tau este DA la toate intrebarile atunci inseamna ca esti buna pentru medicina.

| Werrich a răspuns:

Raspunde cu DA sau NU la aceste intrebari si iti vei da raspunsul:
1. Esti in stare sa vezi sânge si sa nu iti vina rău?
2. Esti in stare sa vezi oameni disecati la morga? In facultate vei asista obligatoriu si la acestea.
3. Esti in stare sa vezi oameni cu membre amputate din accidente rutiere, loviti de tren, atacuri cu arme albe (topor, cutit, sabie etc)? Acest tip de oameni vor veni la spital cand vei face garzi la Urgente ca studenta.
4. Esti in stare sa vezi copii raniti sau decedati si sa nu te impresioneze?
5. Rezisti sa lucrezi in factori de stres?
6. Esti in stare sa anunti familia decedatului de moartea acestuia?

| Salontanul a răspuns (pentru Werrich):

Ai mare dreptate! Mie mi-a murit un soldat si m-am dus dupa el la locul unde se face autopsie. Cand am vazut ca-i taie capul in doua cu toporul mi s-au inmuiat picoarele. Mi-am zis atunci ca nu asi fi bun de autopsier in veci. Daca doar am vazut ceva ce vezi si in filme dar daca ar trebui sa o fac eu!

| Werrich a răspuns (pentru Salontanul):

Intr-adevar, am asistat la o disectie si mi-a venit rău. La noi i-au pus capul pe o scandurica de lemn si i-au taiat craniul cu un fierestrau. Oricat de banoasa ar fi meseria de medic nu merita sa traiesti cu groaza. Oamenii care au teama de asa ceva se pot alege cu cosmaruri.

| Salontanul a răspuns (pentru Werrich):

Corect!

| Nirvanaaa a răspuns:

Trebuie sa iti placa. Trebuie sa fii curioasa (înveți toată viața), trebuie sa iti placa sa lucrezi în echipa ( medicina se face în echipa- degeaba operezi tu bine, dacă anestezistul nu se ocupa de pacient, sau radiologul nu a făcut investigatia corect), sa fii deschisa la sfaturi și sa știi sa ceri ajutor când situația te depășește ( e vorba de om, lăsăm mândria personala la o parte), sa nu o faci pentru bani ( am colegi la Informatica care o vor duce mai bine decât mine laughing ), sa iti placa oamenii, sa fii capabilă sa ii ajuți chiar dacă te înjură sau se comporta urat cu tine, sa fii un bun ascultător. Restul se învață de la sine. Trebuie într-adevăr sa fii rezistenta la manopere medicale, sa vezi sânge ( desi dacă te specializezi pe medicina nucleara sau radiologie imagistica nu ai contact prea des cu așa ceva). La cadavre, nu neaparat ( le vezi doi ani la anatomie - și nu foarte des, totuși dai examen și din asta, dar nu e așa rău cum pare, e chiar o șansă sa vezi cum sunt dispuse structurile anatomice încă de la început), deci dacă nu suporti sa stai la cadavru asta nu înseamnă ca medicina nu e pentru tine.
Partea cu învățatul - da, trebuie sa fii capabilă sa înveți mult, dar atât timp cât iti place nu e o problema. Atenție însă: medicul citește în fiecare zi, ca altfel rămâne în urma happy, așa ca trebuie sa fii dispusă sa te documentezi toată viața. Succes!

| Anuket a răspuns:

Cum a spus Jassmina, doar că dacă ești organizată ai timp de distracții și viață privată din când în când. Cei mai buni studenți au timp de acestea.

| 19flo79 a răspuns:

Daca ti-a placut serialul Anatomia lui Grey, atunci exista sanse happy

Um psiholog iti poate face profilul si iti poate spune daca ti se potriveste medicina.

| LittlePoppy a răspuns:

Du-te si fa voluntariat la UPU. Daca rezisti, esti buna. Daca nu, cauta-ti alta meserie.

Întrebări similare