Întrebare recomandată | Iulya17 a întrebat:

Sunt eleva la filologie cu media 9.91, imi place foarte mult sa citesc,materiile mele favorite sunt istoria si romana (literatura mai mult ).As vrea sa dau la Facultatea de Drept insa am o dilema foarte mare,nu stiu daca dupa terminarea facultatii voi avea asigurat un loc de munca,bine stiu ca atat facultatea cat si aceasta meserie e foarte grea dar merg pe ideea ca mai bine sa fie greu decat sa mor de foame si as merge si pe un drum anevoios daca as sti ca la final voi avea un salar bun. Daca ma puteti ajuta as vrea pareri despre facultate, atat pro cat si contra! Multumesc happy

Răspuns Câştigător
| Mareacluj a răspuns:

Facultatea de drept nu iti garanteaza un loc de munca dupa terminare, decat exceptional, astfel:
1.pentru judecatori, procurori, trebuie sa faci ulterior Institutul National al Magistraturii-2 ani, cu un concurs unde de regula e o concurenta f.mare, daca intri mai faci un an stagiu, apoi examen de definitivat;
2.pt.avocati, trebuie sa dai un ex. de admitere in Barou, pe care daca-l iei faci un stagiu de 2 ani, dupa care esti av.definitiv
3.pt.notari, concurs, ulterior 2 ani stagiu, definitivat;
4.grefier, fie direct concurs pe locurile scoase de fiecare Curte de Apel, cu o concurenta destul de mare, cel putin aici, fie admitere SNG, unde cred ca se face 9 luni teoretic+practic, apoi repartizare pe posturi.
Exceptional, cum spuneam, sunt doua posibilitati, fie grefier dupa terminarea fac., participand la concursurile organizate de fiecare curte de apel, fie consilier juridic la diferite societati, institutii.