| RobertG101 a întrebat:

Salut.
Eu ma voi muta in curand in Germania din martie si m-am gandit ca din februarie sa incep sa invat limba aici si sa termin acolo. Eu ma pricep sa fac doua lucruri pana acum: sa spal vase si sa fac masaj. Mai intai m-am gandit sa-mi incep cariera la spalat vase la un restaurant de acolo si dupa aceea sa ma axez pe un curs sa fac masaj in sens terapeutic la spital dupa aceea. Cam asta ar fi planul meu de viitor.

Intrebarea mea este: credeti ca as putea sa traiesc doar din spalat vase?
Si voi ce planuri aveti de viitor?

4 răspunsuri:
| MihaelaDart a răspuns:

Locuiesc in Germania de 2 ani. De fel sunt profesor de Ed. Plastica / Artist Plastic, desi pe langa pictura pe care o fac, lucrez la o firma nemteasca. Este o spalatorie echologica care apartine de spitalul judetean. La mine la firma au nevoie de angajati inca, mereu anuntul lor este in ziar (Widi Textil te poti uita pe internet). Aici platesc cu 10 euro/ora. Si au 3 feluri de contracte: la 4 ore, 6 si 8 ore. Contractul nedeterminat se ia abia cand implinesti 2 ani. Eu voi intra in posesia lui la finalul lunii Mai. Desi limbile necesare pe care le cer la angajare sunt : pe langa germana, ar mai fi greaca, rusa, poloneza, turca... deoarece cam aceste natii lucreaza la noi. Cand m-am angajat in 2015, nu stiam germana, cu toate ca stapanesc foarte bine lb greaca, ca sa pot invata ceea ce a trebuit de la colegii mei.