| Ionvasile990 a întrebat:

Salut, sunt la medicina anul 3 si am nevoie de un sfat pentru cei ce au trecut deja prin experienta astahappy. La semiologie medicala nu reusesc deloc sa retin particularitatile tuturor afectiunilor, simptome, semne, cauze etc. Am incercat sa iau notite, sa imi fac desene, ma uit la videoclipuri, repet cu flashcarduri. Inteleg foarte bine pe moment dar ziua urmatoare daca ma intreaba cineva ce am invatat nu mai stiu nimic. Cand mergem la pacient, fac anamneza perfect dar cand incerc sa asociez semnele si simptomele si sa fac un diagnostic diferential ma blochez si e ca si cum nu stiu nimic. Voi cum ati reusit sa treceti peste asta? Multumeschappy

Răspuns Câştigător
Bula
| Bula a răspuns:

Acum, la facultate, inveti.
Nu trebuie sa tocesti, trebuie sa GANDESTI!
Dupa facultate vei face rezidentiatul si acolo vei exersa.
Pana atunci vei dobandi multa experienta si vei sti tot mai bine.
Abia dupa rezidentiat vei avea dreptul sa dai singur diagnostice, darpana atunci te va verifica /corecta totdeauna un medic supraveghetor.

Recomandare: cand vrei sa pui un diagnostic (dupa simptome), TOTDEAUNA pune-ti intrebarea, CU CE SE POATE CONFUNDA!

Este asemanator ca la ciuperci: aparent seamana intre ele, dar detaliile mici fac diferenta! Ori sunt consumabile, ori sunt otravitoare! Un ciupercar bun totdeauna VERIFICA diferentele, inainte sa decida sa manance din ciuperca!

2 răspunsuri:
| Nirvanaaa a răspuns:

Trebuie sa prinzi experiență ca sa poți face asocieri. Noua ni se da materialul și suntem obligați sa îl învățăm, nu suntem stimulați sa gândim logic și în ansamblu.
O sa sune ciudat, dar încearcă sa înveți de plăcere nu de nevoie ( nu doar pentru ca te asculta sau ai examen).