| skyrim2 a întrebat:

Salut TPU, am avut o echipa de meseriași si mi-a greșit metrajul casei, cum fac sa adun sa știu câți mp ar avea total acum, având în vedere ca fata si spatele casei au 9, 70 mp si 10, 18 mp iar lateralele 10, 70 si 10, 84, stiu ca au greșit-o dar n-am ce mai face ca deja este turnata fundația, ma puteți ajuta cu calculul?

9 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Faci media laturilor opuse, nu e nevoie de nici o schiță, acum ai 107 mp.
Speram ca e vorba doar de partea turnata in pamant, caz in care la elevatie se poate jongla fara probleme din cofraj.
Daca dimensiunile sunt la elevatie, e destul de grav, cred ca va trebui turnate pe exterior doua din laturi, alta solutie nu vad.
Indiferent ce solutie alegi, verifica bine fiecare dimensiune, inclusiv diagonalele, altfel vei avea necazuri mari pana la final. Sa nu accepti zidaria altfel decat la 90 de grade, orice ti-ar povesti mesterii.

| cristi202 a răspuns:

Nu citi mp are casa acum ar trebui sa te intereseze, ci cum sa faci sa scoți peretii drepți pe o fundație strimba. Deși e greu, se poate. Trebuie, altfel după aceea se vor complica lucrurile la construcție, dacă vei, și sunt sigur ca vrei, ca totul sa iasă bine.

| darrio2007 a răspuns (pentru cristi202):

Pe alta fundatie.

| cristi202 a răspuns (pentru darrio2007):

Asa ar fi ideal. Dar e o fundație gata făcută. Nu e un perete de rigips pe care sa îl înlocuiești ușor. Asa ca trebuie sa "repari" ce alții au stricat. Dar, cu mici artificii, se poate. Însă acum chiar are nevoie de meseriaș, care sa știe sa facă, pentru ca sunt măsurători și calcule serioase de făcut ca sa încadreze peretii drepți pe fundația strimta. Nu mai am programul Corel Draw pe laptop, ca ii făceam rapid schema și cum putea sa încadreze. Dar, oricum, primul lucru trebuie făcut măsurătorile, sa fie facute dimensiunile exacte, cit și unghiurile la colturi, deci ce făceam eu era doar ca idee.

Bula
| Bula a răspuns:

O asemenea greseala de rezistenta se rezolva drastic: