| eddyRO a întrebat:

am un generator Honda ECMT 7000 și am vreo câteva probleme cu el... L-am cumpărat din magazin ca să îmi fac curent în casă, numai că problema e că se deschide numai cu şoc... Fără şoc nu pornește nici de-al drecu și mă enervează rău. Am stat vreo 5 minute crezând că s-a înecat dar degeaba.
Ce ar putea fi?

11 răspunsuri:
| Popescu_Eugen_1964 a răspuns:

Perfect, inseamna ca e reglat bine, asa trebuie sa porneasca.

| eddyRO explică (pentru Popescu_Eugen_1964):

La un prieten de al meu pornește fără şoc, pe loc. Acum am chemat un expert și a zis că nu e bun generatorul...

| Popescu_Eugen_1964 a răspuns:

Ok. Intreaba-l si cat consuma motorul care porneste fara soc si urmareste-l cat o sa-l tina motorul.

| eddyRO explică (pentru Popescu_Eugen_1964):

O sa-să-l întreb, în caz că mai am vreo problemă te pot contacta?

| Popescu_Eugen_1964 a răspuns (pentru eddyRO):

Pai deja ai una grava. Daca generatorul nu e bun la ce mai pornesti motorul?

| eddyRO explică (pentru Popescu_Eugen_1964):

Dacă dau șocul pornește generatorul

| eddyRO explică (pentru Popescu_Eugen_1964):

Prin fraza "la un prieten de-al meu" mă refer că generatorul lui pornește fără şoc...

La mine pornește doar dacă-i trag şocul.

| Popescu_Eugen_1964 a răspuns (pentru eddyRO):

1. Ai spus ca un expert zice ca nu e bun generatorul. Vorbim limbi diferite, o luam de la 0. Tu nu ai un generator ci ai asta - https://dexonline.ro/definitie/electrogen

| Popescu_Eugen_1964 a răspuns (pentru eddyRO):

Deci impropriu numit generator tot grupul ( electrogen ) pentru ca e compus din motor + generator. Generatorul e numai ansamblul rotund ca un motor electric atasat la motorul pe benzina.

| Popescu_Eugen_1964 a răspuns (pentru eddyRO):

Carburatorul - Dispozitiv de alimentare prin aspiratie a unui motor termic ( benzina, diesel, etc ). Realizeaza un amestec aer + combustibil optim de functionare a unui motor, se regleaza pe motor CALD.

| Popescu_Eugen_1964 a răspuns (pentru eddyRO):

Socul - Dispozitiv de imbogatire a amestecului de carburant necesar pornirilor la rece a unui motor. Poate asigura un debit de benzina de cateva ori mai mare de benzina decat reglajul carburatorului pentru exploatarea le cald. Se foloseste asadar numai pana cand motorului ajunge la regimul optim de temperatura ( cald ). Se retrage gradual pe masura ce se incalzeste motorul. Poti da intai de la max la jumate apoi il dai la 0 cand motorul e destul de cald. Nu faci asta = Benzina in surplus in motor care nu arde complet, functionare proasta, depuneri ( calamina ) pe bujii, chiuloasa, piston, segmenti, benzina nearsa partial scoape fum, partial se duce in baia de ulei unde dilueaza uleiul si la fel spala pelicula de ulei de pe piese in timpul mersului = lipsa de ungere. Concluzie = Un motor care porneste la rece fara soc = reglaj prost, prea multa benzina = distrugi motorul. Priceput ceva?