| Mosotti a întrebat:

Am si eu ceva de spus cu privire la telescoala si sa aud pareri si de la voi. Este o porcarie, dureaza extrem de putin fiecare, de exemplu matematica si fizica pentru clasa 12-a este foarte putina, mate odata pe saptamana, fizica odata la doua saptamani, ca sa nu mai zic ca fiecare sedinta dureaza maxim 20 de minute.

Pai ce e asta? Fa domne ora de 50 de minute ca si la scoala, 2-3 ore pe sapt la mate clasa 8-a, 2-3 ore la 12-a si fizica la fel macar. Ca 50 de minute e ora la scoala in general.
Altfel ce meterie se cuprinde? Mai nimic.
Iar cu plata e simplu, iesea o directiva ca in loc sa lucre la scoala, unii profi predau la telescoala ca si cum erau la munca si isi primeau banii normal.

Nu stiu de ce nu s-a facut cum trebuie. Sau undeva pe Youtube, sa se zica canalul si acolo cu web sa predea profii cat si cum trebuie, daca hai sa zicem ca mancam din timpul TVR. Sa fie fizica, matematica, geografie, romana, etc.

7 răspunsuri:
| RAY a răspuns:

Ai dreptul sa te exprimi liber, nu exista un adevar absolut totul este relativ, eu sunt pro scoala online pe timp de pandemie, la tvr sa bage scoala discovery

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Domne, tu ai fi bun de ministru al învățământului online.

| Mosotti explică (pentru sadrian46):

Pai dar nu e asa?! Trebuie sa se faca ore ca si la scoala ca sa acopere orele lipsa de acolo, nu asa sa ne aflam in treaba. Cu plata am spus cum se face, deci nu merge aia cu "nu sunt platiti". E rea vointa, ala e adevarul.
Si da, as fi bun de ministrul invatamantului, ca as face treaba buna, stiu cum sa fac, nu ca astia ca au distrus invatamantul, si indisciplina, si prea multe drepturi date elevilor de se urca in cap la profi, salarii uneori mici, acum e ok totusi ca le-a marit, desi sincer si inainte aveau destul la 18 ore pe saptamana.
Nu sa schimb manualele in prostie, n editii, ce e aia? Ca matematica tot matematica e, nu as tipari n feluri ca sa scoata niste unii bani aiurea, le-as da gratuit de la scoala ca sa nu mai dea oamenii bani pe ele, si ar fi bine. Nivel ca lumea de invatamant.

| sadrian46 a răspuns (pentru Mosotti):

Norocul nostru este că nu ești dta persoana de decizie în domeniu. Așa e.

| Mosotti explică (pentru sadrian46):

Pai nu e noroc, dar cu astia e bine? Ti se pare normal ce au facut ca invatamantul este la pamant?! Sa inteleg ca nu doresti ca cineva sa face ceva, nu ma refer neaparat la mine, ca ce am zis eu, oricine va face daca vrea sa faca ceva.
Deci sustii tacit invatamantul din ce in ce mai slab, sau?

Suna "norocul nostru ca nu vine cineva la deciziile care doamne fereste sa nu cumva sa duca la ceva bun", repet, nu ma refer la mine acum.

| sadrian46 a răspuns (pentru Mosotti):

Nu susțin nimic tacit. Învățământul nu a fost reformat în legătură cu nevoile societății, ci cum l-a tăiat pe fiecare capul și ce interese politice a avut. Am vrut să spun că dacă învățământul ar fi reformat după ideile tale, ar fi un alt dezastru.

| Mosotti explică (pentru sadrian46):

Ai dreptate cu ce au facut ei, dar de ce zici ca ar fi dezastru cu mine? Chiar sunt curios sa stiu, nu de alta dar poate nu imi dau seama ca gresesc.

Nu ti se pare normal sa invatam carte ca lumea? Sa nu fie elevii sa ajunga sa bata profesorii, sa nu se drogheze si in clasa cum am auzit la TV, si profu sa nu zica nimic desi stie, sa fie respect, sa fie platiti profii ca lumea ca sa-si faca bine datoria.
Nu vad cu ce gresesc aici.
Tu nu ai invatat carte ca lumea? Ai invatat, respectai orele, profesorii, nu?

Iar cu manualele, poate aici ai zis ca am zis prost, pai nu e normal sa le schimbi ca pe sosete, asta zic, atatea schimbari uneori si peste noapte de au zapacit copii.
Am zis sa fie unice ca, consider ca e mai bine asa, cum era pe vremea noastra, dar aici poate gresesc.

Acuma o intrebare in domeniul tau, ai zis ca esti fizician, fi atent:
Se preda teoria, o intelegi sa zicem, cum ajungem sa facem problemele?! Mai rau este la matematica.
De unde vine sa stii cum sa le iei?! Ca de multe ori teoria nu prea mai ajuta, ajuta ca principiu, dar nu ajuta sa faci problema, trebuia sa ajungi intr-un stadiu ca sa aplici in problema teoria.
Okey, lucrezi 50 de probleme, clasica lozinca "asa prinzi experienta", si daca iti da una diferita de toate alea, cum faci?
Ca poti avea probleme diferite la infinit.
Noi faceam in liceu, dar nu erau asa diferite, semanau cumva intre ele.
Adica cum se reuseste sa faci 95 % din probleme! Nivel liceu zic, bac, admitere facultate, deci nu din alea usoare.
Deschizi culegerea, pui degetul si pe aia sa o facem, asa e misto.

Odata mi-a zis profu de mate "nu inveti, de aia ai nota mica", eu am zis "ce sa invatam domnule profesor, ce ne-ati predat s-a invatat", dar problemele? Ne-ati invatat cum sa stim sa le facem? A tacut, ca stia ca nu poate sa faca asta, ca nu se poate. Inseamna ca trebuie o inclinatie catre asta.