| brokxy a întrebat:

Ce sa fac? Nimeni nu ma crede ca mie chiar imi e frica sa merg la facultate. Am avut parte de bullying in clasele 5-8, toti isi bateau joc de mine. Stiu ca la facultate nu este asa. Dar cand am intrat in curte si am inceput sa vad persoane de varsta mea 19-20 de ani m-am dezorientat, a inceput sa imi fie foarte frica si am inceput sa plang si nu am mai rezistat, am iesit afara. Si nu era plans de bucurie era de teama ca stiu ce am simtit.

Răspuns Câştigător şi Apreciat de Editori
| aimullah123 a răspuns:

Eu zic sa nu te grabesti cu facultatea. Pe aia o poti face oricand daca ai bacul.
Nu stiu ce ti-au facut tie colegii de iti e chiar asa de frica si incepi sa plangi dar e clar ca ai fost traumatizata si acum nu poti trece peste. Ai foarte mare nevoie de psihoterapie si e posibil sa ai nevoie si de tratament medicamentos (eu zic ca sigur e nevoie dar nu iti recomand sa te iei dupa mine pentru ca nu sunt medic).
Primul pas ar fi sa mergi la psihiatru si la psihoterapeut.
Trebuie sa combini tratamentul medicamentos de lunga durata, as zice eu, cu psihoterapia.
Nu face prostia sa te inscrii acum la facultate pentru ca o sa vrei sa te retragi. Acum cel mai probabil ai si probleme de concentratie si iti va fi foarte greu sa inveti si asta te va stresa suplimentar.
Oricum te poti inscrie abia la vara deci ai timp de tratament.
Dar nu mai pierde timpul.
Mergi la psihiatru si la psihoterapeut cat mai urgent.
Cu cat incepi tratamentul mai din timp cu atat e mai bine.
Intre psihiatru si psihoterapeut ar fi mai urgent sa mergi la psihiatru.
Nu vorbesc aiurea, iti spun din experienta.
Asa am facut si eu cu facultatea, am intrat si din cauza problemelor de concentrare m-am retras. Nu stiam de ce nu reusesc sa invat. Dupa am aflat ca am anxietate si nu ma pot concentra.

Este nevoie de rabdare.
Psihiatrul cel mai probabil iti va da ori anxiolitice ori antidepresive (sunt unele care trateaza si anxietatea, cum ar fi Cipralex )