|

De ce ți-ai cumpăra o mașină cu mai mult de 100 CP? Care e rostul si logica?

17 Raportează Evaluează
17 răspunsuri:
| a răspuns:

Pentru ca "Mai bine sa ii ai, si sa nu-ti trebuiasca, decat sa nu ii ai, si sa ai nevoie".
Gen in depasiri.

Asta e partea logica.

Acum ce e drept, si luxul poate fii un motiv, cu cat mai multi CP, cu atat ai mai mult lux in masina.
Insa, chiar si asa, ce e drept, in viata de zi cu zi, nu te ajuta prea mult nr cailor putere.
Bine, nu o sa zic exemplul dat de tine, cel putin pentru mine 100CP ar fi insuficient, ma mai bag si eu un depasiri, trebuie sa le termin repede, e normal.
Insa, dupa mine, mai mult de 170-200CP sunt inutili.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Sincer, ca sa consume mai putin. Una e sa mergi cu 150 cu o masina cu 75 de cai si alta cu una de peste 100 cai. Trage mai mult una cu mai putini cai si deci consuma mai mult

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru sofisis):

Nu prea e.
Toyota Prius - hybrid 94 CP, la 150 km/h consumă 4, 3 l/100km.
BMW 535GT - 313 CP, la 150 km/h consumă 11, 3 l/100 km.
laughing

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru Hammurabi):

"Toyota Prius - hybrid 94 CP, la 150 km/h consumă 4, 3 l/100km.
BMW 535GT - 313 CP, la 150 km/h consumă 11, 3 l/100 km."

Toyota Prius - 4 persoane plus bagaje, pe o panta de 7% iti dau flash-uri tractoarele sa mergi mai repede ca incurci circulatia
BMW 535GT - pe aceeasi panta si aceleasi conditii, te uiti in oglinda si vezi un punct. Te intrebi ce dracului e. Cu greu iti dai seama ca e Prius-ul ala de l-ai depasit acum 5 secunde.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru Hammurabi):

Seat Ibiza 67 cp...in oras consuma 13 laughing) so...
Si nu vb de hibride. Alea au alta autonomie

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru Holiday):

Am testat odată un Prius și crede-mă nu e chiar așa.
Ok. Și dacă ar fi. De câte ori pe lună mergi tu cu mașina plină cu pasageri și bagaje pe o pantă de 7%?
Pentru asta justifică o mașină de 300 CP?

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru sofisis):

Ideea era că în general mașinile cu capacitate cilindrică mare (mulți CP) nu au cum să consume mai puțin decât cele cu motoare pâna în 1500 cm3 (mașini cu acelaș an de fabricație).
Acum, dacă compari un hârb din 1900 toamna cu o mașină 2018 nu mai e nimic concludent.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru Hammurabi):

Te rog frumos, nu era harb din 1900 toamna, da? Era 2007... deci

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru sofisis):

Ok. laughing

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Sa carape fierea la dușmanii de ciuda, asta e rostul și "lohogika" laughing

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Sa fii smecher de smecher mafiot. Oare cum ar raspunde la intrebarea asta Preafericitul?

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Pe langa faptul ca masinile mai puternice sunt construite mai bine si cu piese mai de calitate, pentru mine o masina cu mai multi cai putere inseamna mai multa siguranta.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru GirlOnline81):

Mașină construită mai bine și cu piese de calitate înseamnă diferență de marcă nu de puterea motorului.
Iar siguranța n-are nici o legătura cu caii putere. În topul EuroNCAP, cea mai sigură mașină în 2018 e un Mercedes A-Class.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru Hammurabi):

Iti propun un exercitiu de imaginatie: te afli in depasirea unui tir sau a unei coloane cand, deodata, te trezesti cu un alt autovehicul in fata ta. Cu care dintre masinile care detin 70-100CP vs 200-300CP crezi ca poti evita mai degraba pericolul? Da-ti raspunsul si abia apoi poti spune daca siguranta n-are nicio legatura cu puterea motorului.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| explică (pentru GirlOnline81):

Ok. Sunt de acord cu tine.
Dar nu poți să justifici cumpărarea unei mașini de 300 CP, cu o situație extremă.
Iar dacă ai o mașină de 70-100 CP, te vei asigura foarte, foarte, foarte bine înainte să intri într-o depășire riscantă.
Adică eu susțin că astea nu sunt motivații pertinente pentru a-ți cumpăra o mașină de 300 CP.

Vreau să înțeleg ce anume îi determină pe majoritatea bărbaților să tindă către mastodonți de 3-4 chiar 500CP. Utilitatea mașinii e absolut aceeași. Spațiul și confortul am văzut că nu ține neapărat de puterea motorului. Situațiile extreme pot fi evitate cu multe alte calități ale conducătorului auto (ca dovadă am văzut mulți imbecili făcuți praf cu mașini superputernice).
Atunci ce anume atrage un bărbat spre un bolid superputernic, pentru că o motivație pragmatică nu văd.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru Hammurabi):

Nu-ti pot spune de ce sunt altii atrasi spre un autoturism puternic, dar iti pot spune ca pentru mine conteaza foarte mult sa am sub capota 300CP. O masina puternica are sistemele de franare bine optimizate, la fel si senzorul de control al tractiunii, etc... (iata capitolul siguranta), tot ceea ce nu-mi poate oferi o masina cu CP mai putini.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Ca sa-i dai blana, cum adica? 2.0 benzina turbo 260 cp e tot ce trebuie, un mitsubishi evo de exemplu. Masina sta lipita pe curbe, puterea te ajuta doar sa iesi cat mai repede din curbe. Cine face fente prin trafic nu au masini sport, sunt doar masini diesel cu ceva putere si la volan este un sclav care in urma cu o luna dadea cu mopul prin Anglia. Cu un evo te duci pe circuit, iar raspunsul la intrebarea ta este : Adrenalina si pasiune

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează