anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Buna ziua!
As dori un sfat legat de modul in care sa procedez in urmatoarea situatie.
Am o prietena si de cand suntem impreuna ea este plecata in strainatate si a zis ca nu se mai intoarce in tara decat ocazional in vizita.
Familia ei incepe incetul cu incetul sa se mute si ei in strainatate si practic scad drastic sansele sa vina.
Ea din nou nu poate sa treaca in vizita in tara datorita unor acte neaprobate care nu stiu cand i se vor aproba.
Acuma nu stiu ce sa fac, ca eu sunt student (anul 2 facultate de 4 ani) si toata chestia asta ma doare si este foarte frustranta ca nu imi permit momentan sa plec sa o vizitez sau sa merg acolo datorita tocmai acestui fapt ca sunt student si inca nu am loc de munca.
Si ea fiind acolo si nerenuntand la strainatate (ea a decis sa nu mai mearga la facultate) ma simt efectiv legat de maini si de picioare si nu pot sa fac nimic pana cand eventual nu vine vara si plec sa lucrez eventual o luna 2 (dar nu la ea in tara ca nu se poate).
Da la modul in care este situatia la modul in care e imi spune ca numai are ce sa faca in tara ca toata familia ei merge acolo efectiv ma simt presat de situatie sa renunt la facultate si la toate visurile mele si iau o meserie din aceasta mai basic (ma gandeam sa ma fac sudor) si sa plec afara la munca ca intr-un final sa am bani si sa pot sa ma vad cu ea si sa petrecem timp impreuna si sa traim dupa impreuna.
Acuma nu stiu daca a renunta la facultate este cea mai buna idee, ca toata viata mea mi-am propus sa muncesc din greu sa invat si sa termin o facultate ca sa pot sa ma descurc mai bine in viata.
Nu stiu cum ar reactiona ea sau parintii ei daca ar afla ce as face.
Exista si posibilitatea de a continua asa online cu ea si de a merge inainte cu treaba mea dar este invaluita in mister aceasta posibilitate si nu doresc sa o pierd sau ceva.
Atat de tentat sunt sa renunt la facultate, n-aveti idee.
Multumesc anticipat!

10 răspunsuri:
| wildthing a răspuns:

In nici un caz sa nu abandonezi facultatea!
Legat de fata asta, nu-ti va placea ce-ti voi spune, dar totusi o voi face. Daca ea te iubea, nu se ducea la dreacu-n praznic, ci ramanea aici cu tine. Relatiile la distanta nu functioneaza... aproape niciodata. Desi tu probabil o crezi vreo sfanta, nu m-ar surprinde ca ea chiar sa-si faca de cap pe acolo, sa se intalneasca si cu altii. Aproape intotdeauna se intampla asa. Eu chiar nu va vad un viitor impreuna. Sper ca nu te-ai suparat ca am fost asa direct.

| anonim_4396 explică (pentru wildthing):

Ma intorc la treaba atunci si daca o fii sa fie ceva va fi daca nu, nu
C'est la vie

| Violleta2022 a răspuns:

Nu renunta la facultate ca vei regreta toata viata!
Relatia asta cu fata din starianatte este oricum una efemera si fara viitor, fiindca fiecare are viata lui si ea nu se mai intaorce.

DoarBogdan
| DoarBogdan a răspuns:

Salutare,

In primul rand, ar trebui sa te gandesti daca... chiar vrei asta? Din moment ce spui asta, pare ca ai oarecare o ezitare.
Ea ce ar spune? Simti ca ea te iubeste asa de mult pe cat o iubesti tu? Si sincer acum, ce simti cu adevarat?

In al doilea rand, stiu ca nu prea poti sa gandesti foarte rational acum, mai ales cand esti indragostit. Stiu ca iti vine sa iei orice decizie legata de voi doi, si ca ai planuri legat de asta. Adica este normal sa simti asta, majoritate fac asa, chiar si eu m-am gandit la asta.
Parerea mea este sa nu renunti la facultate, mai ales daca este una care iti asigura un loc de munca.
Da, este buna si varianta in care ai merge si ai lucra in alta tara, ca ai face mai multi bani probabil.
Dar gandeste-te la fata respectiva, chiar merita toata aceasta "osteneala"? Revenind la prima intrebare, chiar crezi ca te iubeste asa de mult cum o faci tu? Doar intreb big grin

| anonim_4396 explică (pentru DoarBogdan):

Facultatea e buna ca eu vreau sa ma fac inginer software si tintesc sus da asta e impedimentul ca dureaza inca timp si e de munca pana sa ajungi sa fii un it-ist adevarat.
Eu as zice ca merita caci ea chiar ma iubeste da ma gandeam si sa testez apele cumva dar nu stiu cum, ce as putea sa o intreb sau sa ii propun ipotetic ca sa imi dau seama mai bine.
Si pe langa asta sunt retinut pentru ca singura chestie este ca voi fi ingradit financiar si nu o sa mai am oportunitatiile pe care le-as fi avut ca it-ist.

| DoarBogdan a răspuns (pentru anonim_4396):

Legat de "propunere"... nu cred ca ar trebui sa faci neaparat niste jocuri ca atare, pana la urma sunt si alte "metode". Ar trebui sa stii tu, sa simti asta. Daca vorbeste cu tine despre orice, daca este deschisa, daca exista acea comunicare intre voi, daca nu lasa nimic de dorit, pur si simplu daca simti tu cu adevarat asta.
Ea ce parere are despre acest lucru?

| anonim_4396 explică (pentru DoarBogdan):

Ea a zis ca nu ar vrea sa renunt la facultate pentru ea asta cand batusem apropo dar oarecum ii este indiferent si nu cred ca i-ar pasa.
Crezi ca e o idee buna sa aduc subiectul in discutie si sa vad ce parere are?

| DoarBogdan a răspuns (pentru anonim_4396):

Pai normal, vorbeste cu ea despre orice, despre cum vede si ea lucrurile, ni trebuie sa iei o decizie doar tu.

De cat timp sunteti impreuna?

| anonim_4396 explică (pentru DoarBogdan):

De 5 luni

| BoboBobo6717 a răspuns:

Pff, ziceai că sunteți împreună de 5 luni și tu deja vrei să dai cu piciorul unui viitor strălucit, zic eu. Eu nu am avut ocazia să merg la facultate, nu am avut părinți care să mă poarte la facultate sau să le pese de viitorul meu. Din cauza asta am fost plecată in străinătate de când am terminat liceul și m-am întors acasă cu speranță să fac o facultate, dar ce vezi? Nu îmi mai aduc aminte mare lucru deși am fost prima din clasă și nu simt in stare, nu mai am cheful necesar. Am tras ca o nebună și am venit înapoi in țară cu hernii de disc și câțiva bănuți pe care nici nu știu cum aș putea să ii înmulțesc sau ce să fac cu ei, că nici nu imi ajung. Nu renunță la facultate, mai ales că domeniul pe care l-ai ales este unul bănos și respectat. Dacä fata vrea să fie cu tine, o să se întoarcă să stea și pe acasă pentru tine, sunteți tineri și de foarte puțin timp împreună, încă nici nu vă cunoașteți bine. La început credeam că sunteți de ani buni împreună. Nu poți să faci așa ceva pentru ea acum, sunteți doar la început. Și ziceai că tipei îi e indiferent dacă renunți sau nu la facultate, deci să te gândești că așa de mult ii pasă de viitorul tău. Pune-ți întrebarea: dacă faci tot ce ai zis doar ca să fi cu ea și pe viitor vă cunoaște mai bine și tu sau ea nu sunteți ceea ce părea la început sau pur si simplu nu există compatibilitate, nu o să regreți faptul că te-ai aruncat în gol fără parașută? Că o să tragi ca prostul probabil toată viața pentru câțiva bănuți, in străinătate sau in RO? Ai să regreți toată viața. Ce o fi, o fi. Păstrează legătura cu ea și vezi și ce ii poate capul, iar dacă după ce vă mai vedeți de câteva ori și petreceți mult timp împreună o să aveți o legătură strânsă, mergeți înainte. Dar să renunțe si ea la ceva pentru tine, de ce doar tu? Și tu ai ținta ta, scopul tău in viață, nu doar ea. Acum ești doar îndrăgostit, cu timpul dupà ce dispar fluturașii o să vezi ce rămâne din relație si o să poți lua o decizie, oricum relație la distanță, mai ales voi fiind tineri, nu se poate. Intr-un final o să se strice lucrurile și in câteva luni o să aveți parteneri diferiți, cam așa funcționează treaba asta. Baftă!